Gjest Slettet-VrCFcccD Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei, jeg har satt opp Mediatomb på ubuntu 7.10, for å streame til PS3 etc. Alt fungerer utmerket, bortsett fra at Mediatomb ikke takler mp3 filer som har æøå eller andre spesialtegn i filnavn eller properties f.eks i album, tittel, artist etc. Filene vises i filsystemet, men de vises ikke i Mediatomb sin database. hvis jeg fjerner æøå eller andre tegn som ` komer filen frem. Noen som vet om det finnes det noen løsning for dette? mvh Roger Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Gammel post - men i tilfelle andre skulle lure på samme så poster jeg et mulig svar som jeg fant; And here's one bit of information more for setting up mediatomb. It did not like scandinavic characters in id3-tags of mp3s, and threw errors like "iconv: Invalid or incomplete multibyte or wide character", "... could not be converted to new encoding: invalid character sequence!". These can be fixed by adding following lines to ~/.mediatomb/config.xml in import-section: <filesystem-charset>ISO-8859-1</filesystem-charset> <metadata-charset>ISO-8859-1</metadata-charset> Note that you have to delete the database (~/.mediatomb/mediatomb.db) and re-import the tracks for this to take effect. Hentet fra her. Merk; jeg har ikke forsøkt dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå