Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den store Utfordringen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem som kanskje kan virke litt på kanten å spørre om hjelp med i dette forumet, men jeg har helt rene intensjoner og har ingen planer om å begå noen form for kriminell handling!

Jeg har fått en utfordring av en kamerat om å komme meg inn på det trådløse nettverket hans som han selv mener er ugjennomtrengelig. Jeg sier at han er sårbar, for han har bare satt på en 64bits WEP kryptering, slått av broadcasting av SSID og satt på MAC filter. Vi holder til i et område med mange trådløse nettverk og maskiner i områet (Blokk)og jeg sa at det ikke er ekstremt vanskelig for en med litt kunnskap å spoofe MAC adressen og cracke nettverket. Han tror meg overhodet ikke og har utfordret meg til å prøve! men det kan virke som jeg har tatt meg litt vann over hodet her. Jeg har nå prøvd i en uke med alle mulige ting jeg kommer på å cracke nettverket, men jeg får det ikke helt til. Jeg har prøvd en del programmer for "packet sniffing" men får bare pakker fra de nettverkene jeg allerede er koblet til, hvis jeg er koblet til noen... Ellers finner jeg null og niks :( Jeg har prøvd flere forskjellige Linux distroer som BackTrack, Knoppix og andre Live CD'er men får samme problemet :S

Jeg har en Acer 5610Z med dualcore prosessor, Atheros 5007EG trådløst kort (integrert) og han bruker en standard Linksys Router. Jeg kjører til vanlig Vista Home Premium, og er ærlig talt ikke veldig god med Linux :S Jeg finner nettverket med Viststumbler og MAC, men det er alt :S

En cola er selvsagt satt som innsats i veddemålet, og den har jeg veldig lyst på! hehe!

Jeg hadde satt utrolig pris på om noen kunne hjelpe meg litt. Og om noen er redd for å svare direkte på innlegget så hadde jeg også satt pris på om du kunne sende svaret på mail: [email protected]

Blir veldig glad for all hjelp jeg kan få!! :D hater å tape :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på hva forum reglene sier, så jeg svarer først å rapporterer meg selv etterpå.

Aller først må du jo få tak i MAC adressen til kompisen din, hvordan du gjør dette er egentlig ikke så farlig(smug kikker på dataen, eller bruker BackTrack). Ofte må man skille mellom aktive eller passive angrep. Ved ett aktivt angrep sitter du å "spammer" routeren med data for å få nok pakker til å kunne knekke WEP koden.

Så altså en liten liste.

1. Få tak i SSID(burde være rimelig greit å få opp med kismet)

2. Skaff deg MAC adressen til kompisen din, eventuelt andre som er tilknyttet wlanet hans. Dette skal også være fullt mulig å gjøre gjennom kismet.

3. Hvis du ikke har tålmodighet til å sitte å samle pakker, mens kompisen din driver med sin vanlige torrent nedlasting, kjør aktivt angrep for å samle en haug med pakker. Mener å huske at kismet også kan brukes til denne innsamlingen av pakker.

4. Kjør så hele data "dumpen" gjennom en wep "knekker"

5. Gratuler deg selv med godt arbeid og feir med en Cola(Zero fungerer ikke i denne sammenheng).

Lenke til kommentar

Det aller enkleste ville være å bruke Cain & Able, dette er windows bassert. Finner mangen guider på eksempelvis Youtube. Vist ikke kan du laste ned live-cd utgaven av Backtrack.

En kommentar til slutt, skjule SSID og MAC filtrering har så godt som ingenting for seg på trådløse nettverk. WPA-PSK med AES skulle hollde lenge til privatbruk, er jo ikke så spennende som foregår på ditt hjemmenettverk :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen folkens! :) utrolig godt å få litt hjelp! Problemet mitt nå er dessverre det at verket Kismet eller Cain og Abel ser ut til å fungere som det skal :( virker ikke som at de liker nettverkskortet mitt :S må jeg gjøre noe mer for at det skal fungere enn bare å starte det? :O

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...