Gå til innhold

Hvordan få flere seeds på utorrent?

r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

(så vidt jeg har forstått, er det ikke ulåvlig å spørre om ting ang. utorrent, så lenge jeg ikke opplyser at jeg laster ned noe ulovlig, så jeg prøver meg. Si ifra hvis dette ikke stemmer, så skal jeg fjerne posten med en gang)

Jeg laster ned en fil, som har cirka 20 seedere og 40 peers. Jeg har åpnet opp port, og programmet tester at dette er gjort riktig.

jeg makser i nedlasting, men er ikke i nærheten av å laste opp mer enn en fjerdedel av hastigheten min. Det er bare 6 personer som laster ned fra meg (altså, jeg laster bare opp til 6 personer), men jeg laster ned fra omtrent alle.

jeg tror jeg har fjenet alt av limitter, men er ikke 100% sikker.

Det som er rart med det, er at jeg makser med andre ting jeg laster opp.

Jeg har lastet ned 30%, vil jeg få raskere opp-hastighet når jeg er ferdig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... ja det hørtes ut som en mulig forklaring...

er bare det at de som laster ned, er de som har over 10% nedlastet. De som ikke laster ned, har stort sett under 10%, og når jeg nå har lasta ned 60%, ser jeg det som umulig at en person som har f.eks 7% har akkurat DE filene jeg har.

Lenke til kommentar

Joda, men selv om de har lastet ned 10% kan det hende at alle har samme filer.

Eventuelt kan alle seeds ha sperre på upload, eller bedritent nett =)

Alt er mulig. Det med upload sperre er et stort problem på public trackere etter min erfaring, spesielt på trackere hvor det ikke er noe særlig community, og hvor matrialet er litt ulovlig =)

Lenke til kommentar

ok. Får vel la den leke sitt eget liv, så blir det kansje bedre etter hvert. Den var forresten en liten tur opp på 140kbps, men det var vel i 20 sekund eller noe (rett etter at jeg reduserte fra 300 til 50 i nedhastighet.

edit: en ting til som jeg synes er litt merkelig: hvorfor går opplastingshastigheten til 0 når jeg setter maks nedlastingshastighet til 1kbps? burde vel ikke ha noen sammenheng?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Regner forsåvidt med at du har ADSL?

I såfall taper du uploadspeed på å kjøre full nedlasting. Husker ikke i hodet hva som er det optimale forholdet, men det finner du guides til på nettet.

Du taper også downloadspeed på å ha full upload, så det gir dobbel gevinst i å limite begge deler litt =)

Lenke til kommentar

jeg prøvde å bruke port 6881 uten serlig hell.

Jeg flyttet filen til en annen datamaskin, og seedet samme torrent derifra. Bruker ktorrent på denne maskina, og da hadde jeg mulighet til å høyreklikke og trykke manual announce. Da popper det opp alle brukerene som laster fila ned, men de fleste forsvinner igjen med en gang.

I sta var det én norsk som fikk til å laste ned, og han lastet ned med 50-120 kbps, men når han var ferdig, lastet jeg ikke opp mer før etter 1 time. Da var det en svenske som begynte.

Synes det er så rart at ikke alle leecherene kan laste ned fra meg. det står leechers 1 (65) og seeders 0 (39)

Lenke til kommentar

Hmm jeg bruker også utorrent og syntes det kan gå litt tregt til tider :/ Har også funnet ut at ingen av de portene jeg prøver er åpnet, alle er liksom stengt så det er en slags trekant og ikke noe grønt lys som indikerer på at alt er i orden :/ Så alt går da litt tregere...

Men jeg får jo lastet ned, så det er ikke stoppet opp, da hadde det vært krise hehe.

Er bare det at det kan gå veldig tregt...

Lenke til kommentar
Hmm jeg bruker også utorrent og syntes det kan gå litt tregt til tider :/ Har også funnet ut at ingen av de portene jeg prøver er åpnet, alle er liksom stengt så det er en slags trekant og ikke noe grønt lys som indikerer på at alt er i orden :/ Så alt går da litt tregere...

Men jeg får jo lastet ned, så det er ikke stoppet opp, da hadde det vært krise hehe.

Er bare det at det kan gå veldig tregt...

da er det vel bare å åpne porter da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...