Gavekort Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 altså jeg må... bare ha NWN som 1st prioritet? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Står det NWN nederst på simkortet ditt, må du følgelig at NetWorkNorway som hovedpri, og ikke NetCom. Der NWN har dekning, vil det nye simkortet automatisk velge dette nettverket, selv om NetCom også har dekning. Der NWN ikke har dekning, vil NetCom bli valgt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 altså, jeg er dømt til å ha plutselig elendig dekning? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du har jo ikke elendig dekning... dersom du mister dekningen hos Networknorway kommer jo dekningen fra NetCom automatisk inn. Dårlig dekning med E er foresten bedre enn høy dekning med G. Dersom du har lav E dekning og f.eks. går inn i et hus så dekningen blir dårligere, er det fullt mulig du vil få høy G dekning. Dette er altså fordi du mister E dekningen din og G dekningen tar over. Hadde du hatt 3G eller super-3G telefon ville også "3g" (UMTS) vært høyere enn E og "3G" (HSDPA) vært høyere enn 3g. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Men problemstillingen er at jeg hadde før full dekning med EDGE, nå har jeg nesten ingen dekning, etter at jeg skifta simkort ( ikke abonnement) Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) SIM-kortet har ingenting å si for din dekning. Det eneste SIM-kortet inneholder er et IMSI-nummer (SIM-kort nummer) som i nettverket knyttes opp mot ditt MSISDN-nummer (telefonnummer). Hvilken dekning du har avgjør av hvilket nett operatøren din bruker. One Call har, som kjent, gått fra å være en tilbyder i NetCom sitt nett til å være en tilbyder i Network Norway sitt nett. Det er derfor sannsynlig at Network Norway har dårligere dekning der hvor du befinner deg. Network Norway har forøvrig ingen UMTS eller HSDPA-støtte (enn så lenge, sier de) så uansett om du oppgraderer til en 3G-telefon så vil dette ikke ha et fnugg å si for deg. Endret 27. februar 2008 av transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå