Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lexus IS 200 Sportsbil? Manuell Gir?


Siege

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lexus IS200 selges som en vanlig Toyota i Japan, så vet ikke helt hvorfor den blir kalt Lexus her.

 

Lexus lager ikke bare luksus biler, har flere sportslige biler. feks ny lanerte IS-F med V8 på 416hk, 8gir og har en vekt balanse på veldig nært 50/50.

og så har vi LF-A som har en V10 motor på godt over 500hk med redline på over 9000rpm :dribble: , som har satt bedre rundetider enn nye Skyline 2009 modell, Porsche GT2 som er noe av det beste på bane.

 

IS200 er en helt vanlig Toyota slik jeg ser på den, ikke at det er noe galt i det da :thumbup:

Lenke til kommentar

Veeel.. Toyota RS 200 er vel en slags sportsbil, og IS 200 er samme bilen... Selvom den har noe snau motor, så ville jeg kalt den en sportsbil..

 

Er vel 153 hk i den hvis jeg ikke tar helt feil? Og 6 trinn manuell (evnt automat)..

 

Men går vel under grensen sporty luksus da kanskje?

Lenke til kommentar

Nei, det er ingen sportsbil, men kan kanskje kalles sportssedan. Fins med manuell og automat. 155hk, rekkesekser. Hovedkonkurrenten er BMW 3-serie.

 

Grunnen til at den var Toyota i Japan er at Lexus som merkevare ikkje vart introdusert i Japan før ganske nyleg.

 

Det same gjeld for ES (Camry), GX (LC90), LX (LC100/V8).

 

IS200 var brukbart utstyrt da den kom i -99, men med dagens standard kan den vel knapt kalles luksus, da dei fleste mellomklassebilar har minst det same utstyret. IS250 er ein annan sak...

Lenke til kommentar

Lexus er Toyotas "premium"-merke, og det går klart fram av IS'en at det er 3-serien som er målestokk. når den kom hadde den tilnærmet identiske ytelser som 320 (rekkesekser, rundt 150 hk, bakhjulstrekk etc.) og er en såkalt "drivers car". når vel ikke helt opp til BMW hva kombinasjonen kjøreegenskaper/kjørekomfort angår, men er vel på en god 2. plass, og et stykke foran C-klasse og A4.

 

dagens generasjon IS er en mer premiumbil enn forrige generasjon, med tanke på utstyr, motorisering o.l.

nå har jo også som nevnt IS-F blitt lansert, med 425 hk V8, bakhjulstrekk, og visstnok en syk gassrespons (toppene er utviklet av Yamaha). gleder meg til en duell mellom M3 Sedan og IS-F! denne modellen måtte nok til for at Lexus skulle befeste seg som et premium-merke, og som en verdig konkurrent til BMW, MB og Audi.

kvalitetsmessig er det bevist at Lexus generelt slår knockout på det meste.

 

og ja, du får den med manuelt gir. i dag er det IS250 bensin og IS220 diesel som gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...