CoconutJoiner Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvilke canon/3djepart objektiver støtter både fullformat og crop? Har lett litt rundt men jeg har ikke funnet ut noe særlig Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis jeg ikke tar feil så er det: Canon EF passer til FF og Til Crop. Canon EFS passer kun til Crop kameraer. Kan hende jeg tar feil men det er sån jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Sjekker du i prisguiden, så er fullformat eller ikke fullformat angitt for alle objektiver med Canon-fatning. Alt som passer Canon og er fullformat, passer også crop. Det meste av tredjeparts-objektiver som er tiltenkt crop vil også kunne brukes på fullformat, men vil forårsake vignettering siden bildesirkelen er for liten. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 ... men vil forårsake vignettering (i et gitt brennviddeomfang) siden bildesirkelen er for liten. Fix'd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå