Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjertet slo plutselig kjempefort :S

jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva som skyldtes pulsøkningen, for jeg fikk alt for lite informasjon om det. At hjertet hoppet over et par slag skyldtes trolig sinusknuten. Jeg har nettopp vært inne til hjertetest på SUS og ble forklart at min lave puls skyldtes syk sinusknute. Sinusknute er kroppens naturlige pacemaker og styrer frekvensen på hjertet. Enkelt forklart kan man si at hjertet dunker slik:

Dunk Dunk ----

Dunk Dunk ----

Dunk Dunk ----

Dunk Dunk ----

...Hvor bindestrek representerer en pause. Det jeg fikk vite er at når sinusknuten blir "sliten" har det ANDRE slaget pr kontraksjon en tendens til å dette ut. Din puls ble derfor slik:

Dunk -- ----

Dunk -- ----

Dunk -- ----

Dunk -- ----

...Og du "mistet" et slag. Dette kan medføre svimmelhet og trøtthet. Utfra hva jeg ble forklart høres det i alle fall logisk ut at etter høy puls en veldig god stund, ble sinusknuten sliten og kuttet ut et par slag. Sikkert ikke noe stress.. Verre for meg som har syk sinusknute 24/7, og selv for meg er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...