Ditech Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Noen som har noen tro på dette`? Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 10000 = 1917,1 USD Enhet Valuta Kode Dagens kurs 1 Amerikanske Dollar USD 5,22 Lenke til kommentar
nls Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Liten tro på at dollaren kommer til å styrke seg såpass den nærmeste tiden at du får noen særlig avkastning, i tillegg vil valutapåslaget (for dollar, regn med rundt 2-2,5%) fra Norges Bank sin kurs, dvs hvis kursen til Norges Bank er 5,22 er kursen du får ~5,32-5,35%, spise opp mesteparten av fortjenesten på et så lavt beløp, tar forbehold om at du er kunde og ikke betaler kontant(trekkes fra konto) da dette er den rimligste måten å få valuta, og at du setter dollaren tilbake på konto, men det er nok et valutavekslingsgebyr inni bilde også, på 10000 kr , putt de i et pengemarkedsfond eller høyrente konto istendefor. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Eller åpne konto i Saxo-bank, for deretter å trade valutaen der. Lenke til kommentar
nls Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 eventuelt ja, men jeg personlig har liten tro på dollarkursen på kort sikt, hvis du har troa så for all del, gi gass ! Lenke til kommentar
oniko Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Liten tro på at dollaren kommer til å styrke seg såpass den nærmeste tiden at du får noen særlig avkastning, i tillegg vil valutapåslaget (for dollar, regn med rundt 2-2,5%) fra Norges Bank sin kurs, dvs hvis kursen til Norges Bank er 5,22 er kursen du får ~5,32-5,35%, spise opp mesteparten av fortjenesten på et så lavt beløp, tar forbehold om at du er kunde og ikke betaler kontant(trekkes fra konto) da dette er den rimligste måten å få valuta, og at du setter dollaren tilbake på konto, men det er nok et valutavekslingsgebyr inni bilde også, på 10000 kr , putt de i et pengemarkedsfond eller høyrente konto istendefor. Såfremt vi ikke snakker om revaluering/devaluering, har ikke Norges Bank noe med valutakursene å gjøre. De bestemmes av markedet. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Med USA fortsatt i Irak og afganistan og med en økonomi som blir mer og mer rævkjørt har jeg liten tro på at USD vil styrke seg med det første. Tror først den vil styrke seg markant når USA får ny president som vil trekke styrkene ut av irak. Tipper USD da vil styrke seg markant på kort sikt, men på lengre sikt er alt avhengig av finanspolitiken til den nye presidenten. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Noen som har noen tro på dette`? Markedet har ingen tro på det, ellers hadde kursen styrket seg i dag. men for all del, om du tror på mer styrking så........ Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 For å svare på topic, hadde jeg visst dette så hadde jeg gått all in eller short dollar... Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Dersom du skal spekulere i valuta er det å kjøpe en bunke sedler ingen god ide. Du bør handle valuta på internett gjennom forex. Jeg ville ikke kjøpt dollar enda. Enkelte mener dollaren skal godt under 5 kr. Det er viktig å huske på at selv om dollaren er lav, betyr ikke det at den vil bli høy. Ser vi på økonomien i USA vil vi fort se at å kjøpe dollar kan bli en skummel affære. Bush vil ikke ta ordet i sin munn, men det er meget mulig de er inne i en resesjon. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvis sentralbanken i USA setter ned renten igjen, så vil nok dollaren gå ned, ikke opp. Vedder du på at sentralbanken i USA ikke setter ned renten? Det hadde ikke jeg gjort... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Tror nok vi får se dollaren under 5 kr, så jeg hadde vertfall ikke blingsa på det. Skal du absolutt spekulere så sjekk heller aksjemarkedet. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå