Devolder Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå har jeg altså hatt vondt i halsen sammenhengende siden oktober. Jeg gikk på en real fyllekule tidlig i oktober og pådro meg en forskjølelse av mye frysing. Jeg begynte som aktiv syklist i fjor og kroppen var nok sliten etter sesongen og jeg ventet derfor med trening. Det er uansett hvilemåneden. Etterhvert startet jeg lett trening med litt sår hals. Det var kanskje ikke så lurt, men ved bedring pleier det å gå bra.. Jeg følte meg bedre og startet intensive intervaller. Men etter en stund fikk jeg vondt i halsen igjen. Jeg ventet da 4 uker uten å bli bra før jeg kontaktet legen. Bare vond hals og litt slapphet som var problemet. Jeg tok blodprøver men de var bra. Så da lot jeg tiden vise. MEN den er enda ikke bra. Nå går jeg på "soppmedesin" (gul krem å ha i halsen) da en halstest viste noe. Nå er imidlertidig kuren over og ingen bedring. Har dere noe anelse?? Nå er sesongstarten ødelagt også Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Vet ikke om det har noen sammenheng, men kan det være mandlene? En i klassen gikk med vondt i halsen en lengre periode, og han må snart ta mandlene, hvertfall. Men det kan vel ha andre grunner også. Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Vet ikke om det har noen sammenheng, men kan det være mandlene? En i klassen gikk med vondt i halsen en lengre periode, og han må snart ta mandlene, hvertfall. Men det kan vel ha andre grunner også. Kan være godt mulig. Har et hvitt belegg på den ene hvertfall.. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Nå har jeg altså hatt vondt i halsen sammenhengende siden oktober. Jeg gikk på en real fyllekule tidlig i oktober og pådro meg en forskjølelse av mye frysing. Jeg begynte som aktiv syklist i fjor og kroppen var nok sliten etter sesongen og jeg ventet derfor med trening. Det er uansett hvilemåneden. Etterhvert startet jeg lett trening med litt sår hals. Det var kanskje ikke så lurt, men ved bedring pleier det å gå bra.. Jeg følte meg bedre og startet intensive intervaller. Men etter en stund fikk jeg vondt i halsen igjen. Jeg ventet da 4 uker uten å bli bra før jeg kontaktet legen. Bare vond hals og litt slapphet som var problemet. Jeg tok blodprøver men de var bra. Så da lot jeg tiden vise. MEN den er enda ikke bra. Nå går jeg på "soppmedesin" (gul krem å ha i halsen) da en halstest viste noe. Nå er imidlertidig kuren over og ingen bedring. Har dere noe anelse?? Nå er sesongstarten ødelagt også Jeg hadde vondt i halsen KONSTANT i tre måneder, så fikk jeg noen piller og da hadde jeg det innimellom, noen dager i uka. Endte opp med at jeg måtte fjerne mandlene. Var ikke noe problem, kjente det ikke engang! Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Jeg hadde vondt i halsen KONSTANT i tre måneder, så fikk jeg noen piller og da hadde jeg det innimellom, noen dager i uka. Endte opp med at jeg måtte fjerne mandlene. Var ikke noe problem, kjente det ikke engang! Tyder veldig på at jeg har det samme. Blir jo aldri bra.. Har ikke fått tilbud om noe piller fra legen, men skal til øre, nese, hals spesialist snart. Endret 5. mars 2008 av cyklevje Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg tror også det er mandlene dine.. Høres veldig slik ut. Du får nesten håpe på at det er det da. Får da finner du grunnen i allefall! Lenke til kommentar
Dobain Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg tror det kalles akutus delitus. Det er noe som ikke kan fjernes med medisiner. Faktisk så må du ned med en slags børste i halsen. Dette må gjøres i våken tilstand for at det skal gi noe effekt (gir en del brekninger og sånt). Normalt tar det ca 2 uker med 4 daglige behandlinger for at det skal gå bort. Etterpå vil du slite med ekstremt vond hals i ca 2 måneder, men så er du kvitt det. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det at halsen ikke har blitt bedre etter avsluttet kur, vil muligens si at infeksjonen fortsatt er i gang. Hva slags sopp mente legen det var? Uansett, ta kontakt med legen din for ny vurdering. Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg tror det kalles akutus delitus. Det er noe som ikke kan fjernes med medisiner. Faktisk så må du ned med en slags børste i halsen. Dette må gjøres i våken tilstand for at det skal gi noe effekt (gir en del brekninger og sånt). Normalt tar det ca 2 uker med 4 daglige behandlinger for at det skal gå bort. Etterpå vil du slite med ekstremt vond hals i ca 2 måneder, men så er du kvitt det. Det hørtes ikke behagelig ut.. Er dette det andre alternativet til å fjerne mandlene? Er ikke sikker på hva slags sopp han mente jeg hadde, men medisinen het mycostatin. Har fått henvendelse fra nese, hals.. - legen i dag, fikk time 18 april! Må da være mulig å få noe tidligere enn det.. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Du har sannsynligvis en infeksjon av candida albicans i halsen. Det er ikke uvanlig. Hva ØNH-legen kommer til å gjøre videre vet jeg ikke, men du trenger ikke bekymre deg for det som står i posten over din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå