insider Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hei. Har et lite spørsmål. Har en server som jeg har fylt opp alle vanlige satapoter (4 disker) og har nå kjøpt meg 2 nye hds. Kan jeg da sette om de 4 sata raid portene jeg har på hket til jbod. Vill dette fungere da så jeg kan ha 6 sata hder på hket, eller må jeg kjøpe en kontroller ? Takk for alle svar Endret 27. februar 2008 av insider Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 6 SATA dikser på kun 4 porter går ikke, så du må nok ha en ekstra kontroller ja. Lenke til kommentar
insider Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 6 SATA dikser på kun 4 porter går ikke, så du må nok ha en ekstra kontroller ja. har jo 4 vanlige sata porter og har 4 som er sata raid lurte på om jeg kan koble de 2 nye hdene mine inn på raidcontolleren (sata raid) og sette jbod. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det blir noe annet ja! Misforstod det. Da skal det ikke være noe problem. Jeg har selv 2 kontrollere på hovedkortet hver med 4 porter. På den en har jeg hengende en enkeltstående SATA DVD brenner og 2 Raptor disker i Raid1 mens den andre kontrolleren styrer 3x500GB disker i Raid5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå