DarkouZ Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er det integrerte VGA-greiene bedre på nForce 2 enn på nForce 220D? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 nFORCE220D's integerte grafikk kan sammenlignes med et GF2MX i ytelse. nFORCE2's derimot vil sannsynligvis tilsvare et GF4MX420 om ikke jeg husker veldig feil. NB! : Om du skal benytte den integrerte grafikken på nFORCE2, så er det veldig veldig viktig å bruke 2 mindre minnebrikker framfor en stor slik at du får utnyttet nFORCE's såkalte "dual channel minnearkitektur". Dette pga. at skjermkortet og resten av maskinen må dele på den båndbredden som er tilgjengelig, og dette fører til at alle enhetene kort sagt blir sultefora med bare en minnebrikke. Riktignok har ikke skjermkortet fett med båndbredde med 2 brikker, men det er ihvertfall MYE bedre enn hva det får med single-channel. Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 ok takk, jeg bestilte 2x256ddr pc2700 brikker ved siden av pga dual channel greiene. Tenkte jeg bare skulle lage en billig maskin som ikke var beregna på spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå