bjorns_1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har lånt meg en forsterker, og kan velge mellom følgende forsjellige lyd "opsett" Dolby Pro Logic IIx dts Neo:6 Cinema 5ch Stero Hvilken av dem skall jeg bruke til forsjellige ting som spill, film tv osv? Hva er hvored forsjellen på disse? Takker for svar Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) DTS modusen er kun for filmer som har DTS-lydspor, Pro Logic mixer opp 2 kanals digitale lydspor til surround. 5 stereo høres ut som en slags oppmiksing av vanlig steroe til surroundlyd. Er vel bare DTS modusen som gir fullverdig surround i film. Hvilken receiver er det snakk om her? Hadde hjulpet med navn, eller link. Som regel velger receiveren den lydmodusen som passer til signalet den får inn. Endret 27. februar 2008 av Lefse Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 5ch stereo er nok stereolyd fordelt på 5 høyttalere. Da vil nok begge høyttalerene på høyre side spille høyre lydspo, mens de på venstre side spiller venstre. Senterhøyttaleren spiller nok begge. Det tror i alle fall jeg Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 5ch stereo er akkurat det Bluum sier, ren stereosignal fordelt på alle høyttalerne i systemet. Veldig godt likt blant folk som bare setter sammen 5-6 tilfeldige høyttalere på en receiver og vil høre musikken sin fra dem alle. Syns ikke noen av de lydkodekene gjør stort uansett, bare trykk gjennom dem alle og hør etter hva som virker best for deg. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
bjorns_1 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Det er en Denon 2808 reciver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå