Gå til innhold

Spørsmål om MJK!

Jarle20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for skoleresultater for å komme inn på mjk opptak.

Du trenger for det første en meget god fysikk, spesielt utholdende styrke. Men aller viktigst er det å ha en vilje av stål. Super motivasjon er en forutsetning, herunder en enorm kapasitet til å yte mens du hater.

Har du noe annet enn 9'ere fra sesjon er det bare å glemme.

Det samme gjelder hvis du har et kriminelt rulleblad.

Eller hvis du har en svært ustabil økonomi.

Eller er i familie/har kontakt med gjengmedlemmer, terrorister ol.

Ser ingen grunn til å ta et år som mening før du søker deg til opptaket, det virker totalt bortkastet. Hvis du så skulle ryke ut kan du i alle fall søke igjen; denne gangen bedre rustet siden du vet bedre hva du må forholde deg til.

Beste rådet er å trene på å gå med tung sekk, helst god tid i forveien.

Men til spørsmålet ditt:

En god tjenesteutalelse vil ikke gjøre at du kommer gjennom opptaket til mjk. Men den kan gjøre at du blir kalt inn til opptaket. (Men det blir du jo i alle fall hvis du skriver en ok søknad)

• 2 uker senere...
Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for skoleresultater for å komme inn på mjk opptak.

Du trenger for det første en meget god fysikk, spesielt utholdende styrke. Men aller viktigst er det å ha en vilje av stål. Super motivasjon er en forutsetning, herunder en enorm kapasitet til å yte mens du hater.

Ser ingen grunn til å ta et år som mening før du søker deg til opptaket, det virker totalt bortkastet. Hvis du så skulle ryke ut kan du i alle fall søke igjen; denne gangen bedre rustet siden du vet bedre hva du må forholde deg til.

Men til spørsmålet ditt:

En god tjenesteutalelse vil ikke gjøre at du kommer gjennom opptaket til mjk. Men den kan gjøre at du blir kalt inn til opptaket. (Men det blir du jo i alle fall hvis du skriver en ok søknad)

Takk for gode råd.

Jeg hadde ikke 9 på di skriftlige prøvene på sesjon(matte,norsk,iq) men hadde over gjennomsnitt rundt 7 eller 8 tror jeg.

Di fysiske kravene hadde jeg 9 på alle.

Begynte for en stund siden å gå me tung sekk. Går me 10kg sekk i 3 timer en gang i uka og springer 2,5km 6 ganger i uka. Trener styrke 5 ganger i uka. Dette skal jeg jøre i ca 3mnd. Så skal jeg begynne på marinejegernes treningsprogram :)

Har du noen råd til hva jeg kan skrive om på søknaden min?

Men til spørsmålet ditt:

Takk for gode råd.

Jeg hadde ikke 9 på di skriftlige prøvene på sesjon(matte,norsk,iq) men hadde over gjennomsnitt rundt 7 eller 8 tror jeg.

Di fysiske kravene hadde jeg 9 på alle.

Begynte for en stund siden å gå me tung sekk. Går me 10kg sekk i 3 timer en gang i uka og springer 2,5km 6 ganger i uka. Trener styrke 5 ganger i uka. Dette skal jeg jøre i ca 3mnd. Så skal jeg begynne på marinejegernes treningsprogram :)

Har du noen råd til hva jeg kan skrive om på søknaden min?

Meld deg inn på MILFORUM.net, og stil spørsmålet i MJK's sin egen tråd:

http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=4972

(Det er en rekrutteringsoffiser fra MJK som svarer på spørsmål i tråden)

Endret av Scarymovies

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...