Jarle20 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Skal inn til førstegangstjeneste neste år. Men vil ikke rett inn på mjk kurs. Grunnen til dette er at jeg ikke har så bra resultater fra skolegang. Så jeg lurer på hvor mye mine resultater fra min førstegangstjeneste kan gjøre med min søknad. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for skoleresultater for å komme inn på mjk opptak. Du trenger for det første en meget god fysikk, spesielt utholdende styrke. Men aller viktigst er det å ha en vilje av stål. Super motivasjon er en forutsetning, herunder en enorm kapasitet til å yte mens du hater. Har du noe annet enn 9'ere fra sesjon er det bare å glemme. Det samme gjelder hvis du har et kriminelt rulleblad. Eller hvis du har en svært ustabil økonomi. Eller er i familie/har kontakt med gjengmedlemmer, terrorister ol. Ser ingen grunn til å ta et år som mening før du søker deg til opptaket, det virker totalt bortkastet. Hvis du så skulle ryke ut kan du i alle fall søke igjen; denne gangen bedre rustet siden du vet bedre hva du må forholde deg til. Beste rådet er å trene på å gå med tung sekk, helst god tid i forveien. Men til spørsmålet ditt: En god tjenesteutalelse vil ikke gjøre at du kommer gjennom opptaket til mjk. Men den kan gjøre at du blir kalt inn til opptaket. (Men det blir du jo i alle fall hvis du skriver en ok søknad) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Jarle20 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for skoleresultater for å komme inn på mjk opptak. Du trenger for det første en meget god fysikk, spesielt utholdende styrke. Men aller viktigst er det å ha en vilje av stål. Super motivasjon er en forutsetning, herunder en enorm kapasitet til å yte mens du hater. Har du noe annet enn 9'ere fra sesjon er det bare å glemme. Det samme gjelder hvis du har et kriminelt rulleblad. Eller hvis du har en svært ustabil økonomi. Eller er i familie/har kontakt med gjengmedlemmer, terrorister ol. Ser ingen grunn til å ta et år som mening før du søker deg til opptaket, det virker totalt bortkastet. Hvis du så skulle ryke ut kan du i alle fall søke igjen; denne gangen bedre rustet siden du vet bedre hva du må forholde deg til. Beste rådet er å trene på å gå med tung sekk, helst god tid i forveien. Men til spørsmålet ditt: En god tjenesteutalelse vil ikke gjøre at du kommer gjennom opptaket til mjk. Men den kan gjøre at du blir kalt inn til opptaket. (Men det blir du jo i alle fall hvis du skriver en ok søknad) Takk for gode råd. Jeg hadde ikke 9 på di skriftlige prøvene på sesjon(matte,norsk,iq) men hadde over gjennomsnitt rundt 7 eller 8 tror jeg. Di fysiske kravene hadde jeg 9 på alle. Begynte for en stund siden å gå me tung sekk. Går me 10kg sekk i 3 timer en gang i uka og springer 2,5km 6 ganger i uka. Trener styrke 5 ganger i uka. Dette skal jeg jøre i ca 3mnd. Så skal jeg begynne på marinejegernes treningsprogram Har du noen råd til hva jeg kan skrive om på søknaden min? Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for skoleresultater for å komme inn på mjk opptak. Du trenger for det første en meget god fysikk, spesielt utholdende styrke. Men aller viktigst er det å ha en vilje av stål. Super motivasjon er en forutsetning, herunder en enorm kapasitet til å yte mens du hater. Har du noe annet enn 9'ere fra sesjon er det bare å glemme. Det samme gjelder hvis du har et kriminelt rulleblad. Eller hvis du har en svært ustabil økonomi. Eller er i familie/har kontakt med gjengmedlemmer, terrorister ol. Ser ingen grunn til å ta et år som mening før du søker deg til opptaket, det virker totalt bortkastet. Hvis du så skulle ryke ut kan du i alle fall søke igjen; denne gangen bedre rustet siden du vet bedre hva du må forholde deg til. Beste rådet er å trene på å gå med tung sekk, helst god tid i forveien. Men til spørsmålet ditt: En god tjenesteutalelse vil ikke gjøre at du kommer gjennom opptaket til mjk. Men den kan gjøre at du blir kalt inn til opptaket. (Men det blir du jo i alle fall hvis du skriver en ok søknad) Takk for gode råd. Jeg hadde ikke 9 på di skriftlige prøvene på sesjon(matte,norsk,iq) men hadde over gjennomsnitt rundt 7 eller 8 tror jeg. Di fysiske kravene hadde jeg 9 på alle. Begynte for en stund siden å gå me tung sekk. Går me 10kg sekk i 3 timer en gang i uka og springer 2,5km 6 ganger i uka. Trener styrke 5 ganger i uka. Dette skal jeg jøre i ca 3mnd. Så skal jeg begynne på marinejegernes treningsprogram Har du noen råd til hva jeg kan skrive om på søknaden min? Meld deg inn på MILFORUM.net, og stil spørsmålet i MJK's sin egen tråd: http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=4972 (Det er en rekrutteringsoffiser fra MJK som svarer på spørsmål i tråden) Endret 9. mars 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå