ZeBuLoN@☂ Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei! Jeg har et evga nforce 680i sli HK som har kjørt stabilt i ca 1 år nå med 2 gigabyte ram av typen corsair 8500 dominator, timings 5-5-5-15, frekvens 1066 mhz Når jeg nå har kjøpt meg 2 gigabyte til av samme minne, merker jeg ustabilitet i systemet i form av at maskinen ikke vil boote normalt. Jeg må boote x antall ganger før jeg i det hele tatt får tilgang til bios. Jeg har funnet ut at ved å klokke frekvensen til 800 mhz får jeg bootet som normalt. Noen som kjenner til problemet, og evt har noen tips til hvordan jeg igjen kan få kjørt med enb frekvens på 1066 mhz, som jo er en fordel når man først har kjøpt ekstremminne av typen dominator?? Jeg tenker da på timings, evt andre innstillinger i bios. NB! maskinen er ikke overklokket. På forhånd takk! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 nvidia har foreløpig veldig dorlige minnekontrollere. derfor funker chipsettene dems til amd mye bedre. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Kjør memtest på de gammle brikkene først uten de nye og sjekk om du finner feil. Så gjør du det motsatte og igjen ser om du finner noen feil. Kjør standard frekvens som i ditt tilfelle er 1066mhz 5.5.5.15. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei! Jeg har et evga nforce 680i sli HK som har kjørt stabilt i ca 1 år nå med 2 gigabyte ram av typen corsair 8500 dominator, timings 5-5-5-15, frekvens 1066 mhz Når jeg nå har kjøpt meg 2 gigabyte til av samme minne, merker jeg ustabilitet i systemet i form av at maskinen ikke vil boote normalt. Jeg må boote x antall ganger før jeg i det hele tatt får tilgang til bios. Jeg har funnet ut at ved å klokke frekvensen til 800 mhz får jeg bootet som normalt. Noen som kjenner til problemet, og evt har noen tips til hvordan jeg igjen kan få kjørt med enb frekvens på 1066 mhz, som jo er en fordel når man først har kjøpt ekstremminne av typen dominator?? Jeg tenker da på timings, evt andre innstillinger i bios. NB! maskinen er ikke overklokket. På forhånd takk! SNIPPSAT har forklart løsning på "problemet" nVidia 680i Chipset + fire minnebrikker i detalj tidligere. Søk i forumet, så vil du finne forklaringen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå