Bear^ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hvorfor skal vi hele tiden sy puter under rompa på muslimene fordi "de føler seg støtt". velkommen til vesten, her gjør dere som vi sier. Hvis vi skal gjøre som dere sier i araberland skal dere vær så god få gjøre som vi sier i de vestlige land. Jeg er temmelig lei av at muslimene skal få diktere livsstilene og hva som er OK å gjøre i samfunnet. Skulle ha sendt en slik sparegris til samtlige av mine muslimske kunder hadde jeg vært den banken. Det er til å bli forbannet av. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Kan ikke banken tape like mange "hvite" kunder av prinsipp? Eller er det ikke gjort beregning for det? Selv ville jeg bytta bank om min bank slutta med en symbolsk gave fordi det visstnok skulle gi dem flere kunder av en annen opprinnelse/religion. Nei. Banken hadde på ingen måte tenkt å slutte å gi gaver til barna, de hadde bare tenkt å erstatte grisen med en annen ting. Mediastormen hadde de heller ikke regnet med siden dette er en ikke-sak. Ingen kunder vil slutte av prinsipp pga. dette (alt for mye arbeid for den enkelte), og hvis noen gjør dette, er det mest sannsynlig de uønskede kundene som vil gjøre det. I tillegg vil saken være så godt som glemt om to ukers tid; folk har svært kort hukommelse. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Husk at vi snakker om å bytte bank her, ikke å drikke Solo istedet for Fanta et par uker. Å bytte bank er en omfattende sak, og betyr andre rentebetingelser, flytte av boliglån, nye kontonummer og kredittkort. Man gjør ikke det som en symbolhandling. Tvert om, det er et problem at kundelojaliteten hos bankene nesten er for stor, slik at folk blir værende i sin gamle bank selv om andre banker har bedre betingelser. De samme menneskene kjører gjerne en kilometer eller to ekstra for å få billigere bensin, eller til et annet kjøpesenter fordi de får 3 kneip for 15 kroner... Geir Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tragisk ja, har jo ingenting med religion å gjøre. Det har dessverre alt med religionen å gjøre. I islam er grisen regnet for et urent dyr. Pronto. Jeg tror uttrykket du er ute etter her, er "Basta". Ingen hårsmak (grisebust). Jeg kjenner og har pratet med flere muslimer som spiser svin, så jeg tror ikke på deg Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Husk at vi snakker om å bytte bank her, ikke å drikke Solo istedet for Fanta et par uker. Å bytte bank er en omfattende sak, og betyr andre rentebetingelser, flytte av boliglån, nye kontonummer og kredittkort. Man gjør ikke det som en symbolhandling. Tvert om, det er et problem at kundelojaliteten hos bankene nesten er for stor, slik at folk blir værende i sin gamle bank selv om andre banker har bedre betingelser. De samme menneskene kjører gjerne en kilometer eller to ekstra for å få billigere bensin, eller til et annet kjøpesenter fordi de får 3 kneip for 15 kroner... Geir Ja kjempeomfattende! Man skriver under på 4 papirer så ordner banken resten. Det er jammen stress det! De aller fleste vet jo at det ikke er så stor forskjell på bankene over tid. Det er alltid noen banker som i en rekruteringsfase senker renten for å kapre lettlurte kunder. Så når antall kunder som var ønsked er nåd stiger renter og ikke minst gebyrer jevnt og trutt. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Synes det er greit nok. Har aldri likt å putte penger på griser. Det finnes også mangen tøffe "sparebøsser" som f.eks denne. Det er en klassiker, utrolig pen, hadde/har (?) en Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Kredittkassen, nå Nordea har/hadde jo beveren Jalmar! Endret 29. februar 2008 av olsen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Ja kjempeomfattende! Man skriver under på 4 papirer så ordner banken resten. Det er jammen stress det! Nå var det ikke akkurat antallet underskrifter jeg tenkte på, men primært å finne den riktige banken, samt å sørge for at alle stedene man har registrert kredittkortnummer etc blir oppdatert. De aller fleste vet jo at det ikke er så stor forskjell på bankene over tid. Det er alltid noen banker som i en rekruteringsfase senker renten for å kapre lettlurte kunder. Så når antall kunder som var ønsked er nåd stiger renter og ikke minst gebyrer jevnt og trutt. Det er mulig at de aller fleste vet det, men jeg gjør det ikke. Jeg skiftet bank for mange år siden, og har spart betydelig i gebyrer etc på det. Jeg har fortsatt totalkundebetingelser slik jeg hadde når jeg først ble kunde, og har dermed en rente som er 0,5% under hva min gamle bank tilbyr for øyeblikket. Og den gamle har fortsatt gebyrer på alle bauer og kanter, mens den nye fortsatt er gebyrfri ti år etterpå. Edit: men ideen om de egentlig er samme ulla alle sammen er jo nettopp med på at folk ikke bryr seg om å skifte bank. Geir Endret 29. februar 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
simerix Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Tragisk ja, har jo ingenting med religion å gjøre. Det har dessverre alt med religionen å gjøre. I islam er grisen regnet for et urent dyr. Pronto. Jeg tror uttrykket du er ute etter her, er "Basta". Ingen hårsmak (grisebust). Jeg kjenner og har pratet med flere muslimer som spiser svin, så jeg tror ikke på deg Da er de neppe muslimer hvis de spiser hvis svin eller gjør annet som er regnet for ufyselig å være i muslimenes hellige bok. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Da er de neppe muslimer hvis de spiser hvis svin eller gjør annet som er regnet for ufyselig å være i muslimenes hellige bok. For det finnes ingen kristne som drikker alkohol. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Da er de neppe muslimer hvis de spiser hvis svin eller gjør annet som er regnet for ufyselig å være i muslimenes hellige bok. For det finnes ingen kristne som drikker alkohol. Å det finnes ingen kristne som bryter lover og regler, de snur alltid det andre kinnet til, de skiller seg ikke, de lyver ikke. Alle skrifter kan tolkes slik man vil. Derfor det er så mangen "grader" av både kristne og muslimer. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Bra at dei fjerna dei sparegrisene viss det var krenkande for muslimar. Er det kanskje noken norskar som har eit stort problem med at ungane deira i staden på bruke feks sparebamsar, sparekaninar eller sparehestar f eks?? eller må dei på daud og liv ha spapregrisar? Har norske born eit spesielt forhald til sparegrisar? nei det har dei ikkje. dei har eit forhald til det oppi ei. for muslimar derimot er det noke med religionen deire og gjere. og eg meiner me må respektere religionane til andre. her i noreg er det svært få som er religiøse og som bryr seg om moral og etikk og verdi, og kun står på prinsipppa. heldigvis i denne saka, så var det veriden til muslimane osm vann mot prinsippa til norksar. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 heldigvis i denne saka, så var det veriden til muslimane osm vann mot prinsippa til norksar. Tror du ikke du skjønner sakens kjerne her. Banken er redd for å miste kunder... Lenke til kommentar
simerix Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 heldigvis i denne saka, så var det veriden til muslimane osm vann mot prinsippa til norksar. Tror du ikke du skjønner sakens kjerne her. Banken er redd for å miste kunder... Og dersom feks 1/2 av disse viser seg å være muslimer er det en syk, syk verden vi lever i Da har samfunnet kjørt seg langt ned i grøfta med tøylesløs innvandring og muslimsk innvasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå