Gå til innhold

Fjerner sparegris av hensyn til muslimer!

Anbefalte innlegg

Kan ikke se at du er så mye mildere enn visse ekstreme muslimer. Vr. Du blåser en bagatellmessig sak som at en privatbank fjerner sparegrisen for å ikke støte en kundegruppe kommer med en påstand uten særlig grunnlag

Jeg går jo selvsagt utifra hva media sier om den saken, i og med at jeg ikke bor i Nederland eller var der da muslimer reagerte.. Er det jeg diskuterer utifra.

"gjestene i vårt land går rundt med en skjult agenda" og tar de mest ekstreme og drar alle under den kammen, alt du hører om muslimer er at de "krever, ødelegger, terroriserer eller dreper".

Jeg skrev ikke at "gjestene i vårt land går rundt med en skjult agenda", men de av dem som har en skjult agenda føler jeg ett stort misnøye for, naturligvis.. pluss at jeg ikke drar alle under den kammen, men kun de av dem som mener at ett allerede velfungerende land burdte bøye seg for deres krav eller forventninger.

Kan se for meg hvordan muslimske ekstreme ledere som vil fyre opp en mobb som er like trangsynte som deg først blåser opp en bagatellmessig sak som karikaturtegningen, og følger opp med å fortelle hvordan vesten har en skjult agenda med å kristne og ta over den arabiske delen av verden (Irak krigene, Iran, Israel). For å til slutt avslutte med å fortelle om hvordan vi alle mesker oss i grisekjøtt mens vi drikker og puler som besatte.

Ja, er nok mange vestlige ekstremister også, og jeg ser like mye rødt og misnøye mot dem. Hvordan våger man drepe uskyldige mennesker som ikke har gjort noe galt eller vondt mot noen? Jeg HATER å høre om ekstremister på alle kanter og deres gjerninger.. det er ikke bra for blodtrykket mitt heller! Og angående karikatur tegningene, så er det en grunn til at de har fått så stor mediadekning som de har, og det er ikke pga vestlige folk skulle jeg tro.. Og bare så det er sagt, Tore Tvedt er definitivt ikke på min julegave-liste..

Min tankegang er at man burdte holde sin tro for seg selv! Ikke skade/drepe noen eller be andre forandre seg, eller sitt land osv for noe en selv tror på! Er en grunn til at det heter tro tenker jeg.. man TROR, men man VET ikke en dritt om en gud finnes eller ikke.. Hold for deg sjøl og ikke tving andre til å følge noe man selv har kommet frem til er riktig når det gjelder religion..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Melisma, du får heller "skyte" banksjefen for landssvik & feighet hvis din bank gjør det samme, i stedet for å gjenta dine anklager mot muslimer som såden, i sakens anledning.

Sjøl har jeg forøvrig ikke sett den berømte sparegrisen på flere år, derimot har vi fått spare-fotball, lite hus, rakett, bamse, og sikkert noe jeg har glemt også. :)

Lenke til kommentar
Melisma, du får heller "skyte" banksjefen for landssvik & feighet hvis din bank gjør det samme, i stedet for å gjenta dine anklager mot muslimer som såden, i sakens anledning.

Ja, er jo det jeg sa i ett annet innlegg da. Hvis Norge faller for det samme tullet så må man reagere. Anklagene som du kaller det, er rettet mot ekstremistene og muslimer som mener at verdens land må innrette seg deres behov og vilje pga deres egen religion..

Jeg mener at den friheten vi har her i dag, aldri burdte bli fratatt oss. Ikke for noen eller noe. Det er jo også tross alt det forfedrene/mødrene (;)) våres har kjempet for..

Lenke til kommentar
Anklagene som du kaller det, er rettet mot ekstremistene og muslimer som mener at verdens land må innrette seg deres behov og vilje pga deres egen religion..

Men du har ikke sett muslimske demostrasjonstog eller ambassade-brenninger og krav om at sparegrisen blir fjernet? Nei, tror ikke det.

Det kan ha vært 2 kunder ut av 50 som kanskje har sagt Neitakk, jeg går heller i en annen bank, når de har sett sparegrisen oppe på skranken. Utifra den erfaringen så velger deretter banken på eget initativ å være føre-var, da (flest mulig) kunder er det banken streber etter.

It's business as usual

Lenke til kommentar

haha, hvis banken fjerner sparegrisen til fordel for 2 kunder, ja da må jeg si a enkeltindividet i den banken blir utrolig verdsatt og respektert. Kanskje jeg har samme innflytelse hvis jeg drar til Nederland, går til Fortis banken og sier "jeg liker ikke at dere mannfolka går med slips".. kanskje de fjerner slipsene?!

Les hva jeg skrev i ett av innleggene mine om at muslimer ikke har krevd dette åpenlyst, men at de har reagert på det. Det blir like dumt som at jeg skulle reagert på slips.

Lenke til kommentar

Fy faen så teit. Slett ordet "gris" fra alle jalla-ordbøker med det samme vi er i gang. Jeg er så inn i helvette lei alt som heter muslimer, islam og alt tullball som vi hører alt for mye om i disse dager (trend etter 2001 bare fordi noen usle pingletårn ble bomba).

Lenke til kommentar
vi kan jo i samme slengen innføre forbud mot sex før ekteskap?

jah det er deres land. Gjør slik det passer dere. Ingen muslim har bedt om at den fordømte sparegrisen skal bli fjernet.

Ikke enda, men det er mange andre ting muslimer har prøvd å endre på her i landet. Og alt har vært begrunnet med Islam. Det passer seg vel å nevne de 3(kanskje flere) som nå er arrestert misstenkt for terrorfinansiering i utlandet. Neida, muslimene i Norge er snille de.

Stort sett så er muslimer hyggelige folk, men det er de ekstreme som åpner kjeften sin og roper høyest det er derfor vi ser dem. Vi ser ikke de hyggelige muslimene siden de ikke står frem i media eller stikker hodet ut.

Det passer vel også å nevne jihad i denne sammenhengen. Var det kanskje ikke muslimsk ungdom som gikk berserk i Danmark for ikke så veldig lenge siden pga noen tegninger? Var det ikke muslimer som gikk bananas i sine hjemland og angrep ambasader og brente flagg? Du er kanskje ikke klar over at en ambasade er å regne som fremmed jord? Det å angripe en ambasade er derfor en krigserklæring. Er det kanskje ikke de religiøse lederne i muslimske land som oppfordrer folk til å drepe og terrorisere? Er det ikke i muslimske land de lærer barna på BARNE-TV at man skal løse konflikter med vold?!

Jeg har så lite til overs for muslimer som gruppe at jeg kan spy. Akkurat som at jeg tar sterk avstand fra kristne miljøer som indoktrinerer barn. Hvis vi kunne sendt ut de som ikke oppfører seg så hadde jeg vært fornøyd, men neida vi kan ikke det. Frykten for at de blir torturert i hjemlandet osv. Hva faen med den torturen de påfører innbyggere her? Hvorfor fortjener de beskyttelse av oss når de svarer med å drite på oss? Glem det. Jeg har ikke problemer med å tro at de fleste muslimer i Norge er hardtarbeidende og skikkelige folk, men når vi ikke klarer å kvitte oss med søpla så ødelegger den lille gruppen for den store hopen. Vi klarer ikke engang å bli kvitt Krekar!

Lenke til kommentar
haha, hvis banken fjerner sparegrisen til fordel for 2 kunder, ja da må jeg si a enkeltindividet i den banken blir utrolig verdsatt og respektert. Kanskje jeg har samme innflytelse hvis jeg drar til Nederland, går til Fortis banken og sier "jeg liker ikke at dere mannfolka går med slips".. kanskje de fjerner slipsene?!

Les hva jeg skrev i ett av innleggene mine om at muslimer ikke har krevd dette åpenlyst, men at de har reagert på det. Det blir like dumt som at jeg skulle reagert på slips.

Nå synes jeg du kom med et ypperlig eksempel Melisma, for det finnes utallige eksempler på at bedrifter har endret kleskode, angående slips, for å tilfreds sine kunder. Disse går riktignok andre veien, men poenget er det samme.

Lenke til kommentar
Ikke enda, men det er mange andre ting muslimer har prøvd å endre på her i landet. Og alt har vært begrunnet med Islam. Det passer seg vel å nevne de 3(kanskje flere) som nå er arrestert misstenkt for terrorfinansiering i utlandet. Neida, muslimene i Norge er snille de.

Hele 3?! Og de er enda mistenkte og ikke dømt for noe enda, her må virkelig alle varsellamper tennes. Heldigvis er rettssystemet i vesten uskyldig inntil det motsatte er bevist, synd veldig få praktiserer det hverdagen også. En forsker har allerede uttalt seg at du ikke trenger de helt store midlene for å uteføre en terroraksjon, faktisk har alle landets studenter muligheten.

Har du noen konkrete eksempler på ting muslimene aktivt har prøvd å endre? Er det gitt seriøseforslag til endring i norsk lov, har noen av forslagene kommet så langt at stortinget måtte stemme over dem?

Stort sett så er muslimer hyggelige folk, men det er de ekstreme som åpner kjeften sin og roper høyest det er derfor vi ser dem. Vi ser ikke de hyggelige muslimene siden de ikke står frem i media eller stikker hodet ut.

Overrasker meg at du klarer å se dette og samtidig skrive et innlegg så gjennomsyret av fordommer.

Jeg har så lite til overs for muslimer som gruppe at jeg kan spy. Akkurat som at jeg tar sterk avstand fra kristne miljøer som indoktrinerer barn. Hvis vi kunne sendt ut de som ikke oppfører seg så hadde jeg vært fornøyd, men neida vi kan ikke det. Frykten for at de blir torturert i hjemlandet osv. Hva faen med den torturen de påfører innbyggere her? Hvorfor fortjener de beskyttelse av oss når de svarer med å drite på oss? Glem det. Jeg har ikke problemer med å tro at de fleste muslimer i Norge er hardtarbeidende og skikkelige folk, men når vi ikke klarer å kvitte oss med søpla så ødelegger den lille gruppen for den store hopen. Vi klarer ikke engang å bli kvitt Krekar!

Hva faen med den torturen de påfører innbyggere her?

Tror du nesten må slå opp tortur i ordboka.

Lenke til kommentar
Ikke enda, men det er mange andre ting muslimer har prøvd å endre på her i landet. Og alt har vært begrunnet med Islam.

Har det skjedd noen endringer? Har norsk lov blitt forandret på grunn av islam?

Det passer seg vel å nevne de 3(kanskje flere) som nå er arrestert misstenkt for terrorfinansiering i utlandet. Neida, muslimene i Norge er snille de.

3 stykker er kanskje litt lite for å si noe om en hel gruppe. Men vent! Det kan være flere :ohmy:

Det passer vel også å nevne jihad i denne sammenhengen.

Hvorfor det? Har noen sprengt en bank for å fjerne sparegrisene? Har noen drept en bankansatt? Har de i det hele tatt nevnt at de kanskje kunne tenke seg det?

Var det ikke muslimer som gikk bananas i sine hjemland og angrep ambasader og brente flagg? Du er kanskje ikke klar over at en ambasade er å regne som fremmed jord? Det å angripe en ambasade er derfor en krigserklæring.

emot-patriot.gif så du synes at Norge skulle gå til krig mot Syria? Eller at USA skulle gå til krig mot Serbia?

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Sjukt hvordan vi hele tiden skal rette oss etter muslima. Er heller på tide at de begynner å innrette seg etter vårt samfunn.

Valget er jo å flytte fra landet, noe jeg mistenker de ikke vil (trygd).

Kunne ikke vært mer enig. De er de som kommer til landet vårt som skal tilpasse seg vårt samfunn ikke vi som skal tilpasse oss etter deres ønsker. Tror de at vi kan dra til landet deres og forvente at det skal gjøre som vi har lyst da?

Lenke til kommentar
Tror de at vi kan dra til landet deres og forvente at det skal gjøre som vi har lyst da?

Tja, om de tror det er det i så fall ikke rart. Det er nemlig det vi alltid har gjort. Helt fra kolonitiden og fram til dagens "kjøttkakelandsbyer" på Solkysten av Spania hvor norske pensjonister forventer at spanjolene skal snakke norsk og følge norske skikker. Eller hva med de inngjerdete ghettoene som er opprettet i Ghana og andre afrikanske land og hvor nordmenn og andre europeere lever som hjemme, og hvor de innfødte bare får slippe inn som tjenere...? Eller Thailand hvor norske trygdeturister bare omgås de innfødte når de skal gifte seg med døtrene deres.

Hadde jeg kommet fra flyktning fra Ghana til Norge hadde jeg antagelig trodd at det er slik vi vil ha det...

Geir :)

Lenke til kommentar
Fy faen så teit. Slett ordet "gris" fra alle jalla-ordbøker med det samme vi er i gang. Jeg er så inn i helvette lei alt som heter muslimer, islam og alt tullball som vi hører alt for mye om i disse dager (trend etter 2001 bare fordi noen usle pingletårn ble bomba).

Pingetårn? Var det mest planlagte og velutvikede terrorangrepet i verden noen gang har sett og det var over tre tusen mennesker som døde. Ville ikke bagatalisert dette hvis jeg var deg!

EDIT: Tillegsinformasjon

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Pingetårn? Var det mest planlagte og velutvikede terrorangrepet i verden noen gang har sett og det var over tre tusen mennesker som døde. Ville ikke bagatalisert dette hvis jeg var deg!

Verdens mest planlagte og velutviklede terrorsitangrep i verden?

Tror du er litt historieløs her. Den æren har vel fremdeles disse gutta, eller disse hvis du regner japan som vesten.

Lenke til kommentar

Whaa, jeg er enig med Melisma. Tydelig at jeg har valgt feil side i saken :wee:

Og ja, jeg tolket det som at grisene ble fjernet fordi noen ble fornærma angående det.

Men om det er av hensyn til muslimene, og at de ville tape kunder om de ikke gjorde det, så vil det jo være noen som reagerer på grisene i første omgang. Så hvorfor fjerner de det? Om ingen muslimer har bedt om det, vil de da ikke få flere kunder uten grisen.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis riktig. Det er tilstrekkelig at banken tror at det vil skaffe dem flere kunder. Det er jo uansett ikke fordi de får den eller de muslimene som spurte om det som kunder at de gjør det, det er fordi de tror de kan få tusenvis av muslimer som kunder på den måten. Om det faktisk gir den ønskede effekt vil tiden vise.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis riktig. Det er tilstrekkelig at banken tror at det vil skaffe dem flere kunder. Det er jo uansett ikke fordi de får den eller de muslimene som spurte om det som kunder at de gjør det, det er fordi de tror de kan få tusenvis av muslimer som kunder på den måten. Om det faktisk gir den ønskede effekt vil tiden vise.

Akkurat det jeg mente!! Tusen takk kjæære venn! *gir kyss*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...