tom waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å dele ut til folk som IKKE er muslimer... Kanskje fordi banker neppe har lovlig adgang til å spørre om eller registrere folks tro. Så kan man si at det er ikke værre enn å ha to (eller flere) typer å tilby, og la den som åpner konto velge. Men nå er det tydeligvis slik at denne banken regner med å vinne kunder på å ta et klart standpunkt. Geir Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hvor ble det av innlegget mitt? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 En post ble laget mens jeg slettet postene den svarte på, og dermed ble den slettet også. Den tar imidlertid opp et interessant spørsmål, og dersom man klarer å holde seg til sak og unngå personangrep er dere velkommen til å starte en egen tråd om det emnet. (Retorikken i dagens innvandringsdebatt og forholdet til rasisme/nazisme.) Men her i tråden er det off topic. Geir Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kanskje fordi banker neppe har lovlig adgang til å spørre om eller registrere folks tro. Så kan man si at det er ikke værre enn å ha to (eller flere) typer å tilby, og la den som åpner konto velge. Men nå er det tydeligvis slik at denne banken regner med å vinne kunder på å ta et klart standpunkt. "Hei, har du lyst på en av våre unike sparegriser?" Ja/nei. Ser ikke problemet. Om man ikke har lov til å spørre/finne ut religion til kundene, kan heller ikke kundene forvente at de skal behandles på noe som helst annet vis kun fordi de ikke liker dyret. En veganer blir ikke fornærma om en kelner på restaurant spør om h*n har lyst på dagens (blabla kjøtt blabla). Om man absolutt skal bli støtt så får man søren meg kunne forlange forandring fra dem sin side. Nå skal det sies at religionene har utviklet seg til et mye mer liberalt miljø enn før om man ser bort ifra ekstremistene. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg skjønner det med banken. De tenker kun på seg selv. Men det jeg reagerer på er grisen på det sykehuset. Det er disse ekstremistene som ødelegger for den "vanlige" muslim. Det er bare helt tragisk at disse idiotene har så stor gjennomslagskraft i norge! Jeg tviler på at konservative kristne hadde fått fjernet mødre med "lausunger" som jobber på sykehus. Disse er jo "skittne" i deres øyne. Nei muslingene tar fulstendig over dette landet, og grunnen er at folk på venstre siden stempler folk som vil holde på norsk kultur og tradisjon som rasister. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 vi kan jo i samme slengen innføre forbud mot sex før ekteskap? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 vi kan jo i samme slengen innføre forbud mot sex før ekteskap? Åjoda, og hvorfor ikke, i samme slengen. Gi portforbud for norsk ungdom fordi de "lokker" og lurer innvandrerjenter ut av burkaen og inn i fæle og vestlige klær. Fysjameg, tenke seg til at de kan bli som folk i landet de kommer til Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Vi burde og kanskje tvinge Norske dame til å gå med skaut, vis ikkje dåke vill det er dåke inntolerange og rasistar! Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Det skremmer meg at jeg ikke hadde blitt forundret om bunaden ble byttet ut med burka! Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det skremmer meg at jeg ikke hadde blitt forundret om bunaden ble byttet ut med burka! Tviler på at den blir det,så sant du ikke gjør det selv. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Jeg skjønner det med banken. De tenker kun på seg selv.Men det jeg reagerer på er grisen på det sykehuset. Det er disse ekstremistene som ødelegger for den "vanlige" muslim. Det er ikke bare de ekstreme på muslimsk side som ødelegger. Syns man i vesten også kunne feie litt for egen dør, fordi bare ved å lese litt i denne tråden ser man at det er "ekstremister" på vestlig side som også bare klarer se det ekstreme på den andre siden. At vestlig kultur skal bli overtatt av islam iløpet av vår levetid er fullstendig absurd, og når jeg er gammel og grå nekter jeg å tro at vi står på kanten av å bli tatt over. Til det er muslimene i for stort mindre tall http://www.islamicpopulation.com/europe_general.html itillegg til at vi har større militære muskler enn den muslimske verden. Dessuten håper jeg at man lærer å legge fra seg fordommer og blir flinkere å intgrere innvandrere i framtiden. Slik at de klarer å se fordelene ved å legge vekk relegionen og leve med vestlig kultur (dette gjelder forsåvidt også alle kristne som soser rundt på kloden vår). Endret 28. februar 2008 av Ant1 Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg skjønner det med banken. De tenker kun på seg selv.Men det jeg reagerer på er grisen på det sykehuset. Det er disse ekstremistene som ødelegger for den "vanlige" muslim. Det er ikke bare de ekstreme på muslimsk side som ødelegger. Syns man i vesten også kunne feie litt for egen dør, fordi bare ved å lese litt i denne tråden ser man at det er "ekstremister" på vestlig side som også bare klarer se det ekstreme på den andre siden. Er helt enig i dette. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser ikke annet enn rødt når jeg hører om muslimer og hva de krever, ødelegger, terroriserer eller dreper. Ingenting annet enn hat har jeg mot det. Og til og med når jeg hører om at en bank i Nederland har fjernet sparegrisen til fordel for å dra inn penger, så blir jeg bekymret for Norges banker også i fremtiden. For det er vel ikke annet her til lands vi tenker mere på enn penger? Ikke det at jeg tror en bank her i Norge er dum nok til å gjøre det samme, men hvem vet.. Men ja, jeg har fordommer så det holder mot mennesker som faktisk er gjester i ett land, men som har en skjult agenda på å forandre på ett allerede velfungerende samfunn til sin fordel. Det er sikkert ikke så mange av dem her i Norge, men med tanke på hva som skjer i mange andre land, så kan det godt hende vi har tatt inn flere slemminger enn Mullah Krekar. Sparegrisen i dette tilfellet er for meg ett symbol på at man underkaster seg muslimenes vilje. Jeg havner på krigsstien når jeg hører om noe sånt. Føler at Norge har på seg silkehansker og vi skal vise så mye respekt og snillhet og alt det der, at til slutt så sitter vi der som dumsnille ofre sjøl. Det er min største bekymring når det gjelder dette. Men stoler på at Norge ikke skuffer befolkningen hvis det noengang skulle gå så langt. Ja, krisemaksimering er visst min ting for tida.. Men all ære og respekt til hardtarbeidende muslimer i dette landet og over hele verden som ikke vil gjøre noen vondt og som respekterer andre for den de er uansett religion osv.. Har kanskje pussa på meg flere her nå, men jeg bruker den berømte ytringsfriheten min til å spre min misnøye, dog på en mildere måte enn visse muslimer gjør. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) vi kan jo i samme slengen innføre forbud mot sex før ekteskap? jah det er deres land. Gjør slik det passer dere. Ingen muslim har bedt om at den fordømte sparegrisen skal bli fjernet. En post ble laget mens jeg slettet postene den svarte på, og dermed ble den slettet også. Den tar imidlertid opp et interessant spørsmål, og dersom man klarer å holde seg til sak og unngå personangrep er dere velkommen til å starte en egen tråd om det emnet. (Retorikken i dagens innvandringsdebatt og forholdet til rasisme/nazisme.) Men her i tråden er det off topic. Geir Endret 28. februar 2008 av 19angelica91 Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å dele ut til folk som IKKE er muslimer... Kanskje fordi banker neppe har lovlig adgang til å spørre om eller registrere folks tro. Så kan man si at det er ikke værre enn å ha to (eller flere) typer å tilby, og la den som åpner konto velge. Men nå er det tydeligvis slik at denne banken regner med å vinne kunder på å ta et klart standpunkt. Geir jah ikke sant?? Banken gjør det for sin egen skyld ikke for muslimene sine som IKKE engang har bedt om at den grisen skal bli fjerna. Men det er typisk nordmen å begynne "ooo muslimene ditten, muslimene datten". dere sluker hvert eneste ord media serverer. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser ikke annet enn rødt når jeg hører om muslimer og hva de krever, ødelegger, terroriserer eller dreper. Ingenting annet enn hat har jeg mot det. Og til og med når jeg hører om at en bank i Nederland har fjernet sparegrisen til fordel for å dra inn penger, så blir jeg bekymret for Norges banker også i fremtiden. For det er vel ikke annet her til lands vi tenker mere på enn penger? Ikke det at jeg tror en bank her i Norge er dum nok til å gjøre det samme, men hvem vet.. Men ja, jeg har fordommer så det holder mot mennesker som faktisk er gjester i ett land, men som har en skjult agenda på å forandre på ett allerede velfungerende samfunn til sin fordel. Det er sikkert ikke så mange av dem her i Norge, men med tanke på hva som skjer i mange andre land, så kan det godt hende vi har tatt inn flere slemminger enn Mullah Krekar. Sparegrisen i dette tilfellet er for meg ett symbol på at man underkaster seg muslimenes vilje. Jeg havner på krigsstien når jeg hører om noe sånt. Føler at Norge har på seg silkehansker og vi skal vise så mye respekt og snillhet og alt det der, at til slutt så sitter vi der som dumsnille ofre sjøl. Det er min største bekymring når det gjelder dette. Men stoler på at Norge ikke skuffer befolkningen hvis det noengang skulle gå så langt. Ja, krisemaksimering er visst min ting for tida.. Men all ære og respekt til hardtarbeidende muslimer i dette landet og over hele verden som ikke vil gjøre noen vondt og som respekterer andre for den de er uansett religion osv.. Har kanskje pussa på meg flere her nå, men jeg bruker den berømte ytringsfriheten min til å spre min misnøye, dog på en mildere måte enn visse muslimer gjør. Kan ikke se at du er så mye mildere enn visse ekstreme muslimer. Vr. Du blåser en bagatellmessig sak som at en privatbank fjerner sparegrisen for å ikke støte en kundegruppe, kommer med en påstand uten særlig grunnlag "gjestene i vårt land går rundt med en skjult agenda" og tar de mest ekstreme og drar alle under den kammen, alt du hører om muslimer er at de "krever, ødelegger, terroriserer eller dreper". Kan se for meg hvordan muslimske ekstreme ledere som vil fyre opp en mobb som er like trangsynte som deg først blåser opp en bagatellmessig sak som karikaturtegningen, og følger opp med å fortelle hvordan vesten har en skjult agenda med å kristne og ta over den arabiske delen av verden (Irak krigene, Iran, Israel). For å til slutt avslutte med å fortelle om hvordan vi alle mesker oss i grisekjøtt mens vi drikker og puler som besatte. Endret 28. februar 2008 av Ant1 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 jah ikke sant?? Banken gjør det for sin egen skyld ikke for muslimene sine som IKKE engang har bedt om at den grisen skal bli fjerna. Men det er typisk nordmen å begynne "ooo muslimene ditten, muslimene datten". dere sluker hvert eneste ord media serverer. Ja, banken gjør det jo selvsagt for sin egen skyld, eller rettere sagt for pengene sin skyld. Men muslimene i den banken hadde reagert på det, noe jeg ler høyt av.. herregud, hva er det for noe tull a? Er ikke muslimene sin skyld at Fortis fjernet sparegrisen, det er jo Fortis selv, men at muslimer reagerte på det er helt bak mål.. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 vi kan jo i samme slengen innføre forbud mot sex før ekteskap? Åjoda, og hvorfor ikke, i samme slengen. Gi portforbud for norsk ungdom fordi de "lokker" og lurer innvandrerjenter ut av burkaen og inn i fæle og vestlige klær. Fysjameg, tenke seg til at de kan bli som folk i landet de kommer til Muslimene har IKKE tvunget noen til å bli som dem. ÆRLIG TALT! Og hva i huleste er det du snakker om? Hvem er det som har beskyld norske gutter for å "looookke" innvandrerjenter ut av burkaen?? Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 jah ikke sant?? Banken gjør det for sin egen skyld ikke for muslimene sine som IKKE engang har bedt om at den grisen skal bli fjerna. Men det er typisk nordmen å begynne "ooo muslimene ditten, muslimene datten". dere sluker hvert eneste ord media serverer. Ja, banken gjør det jo selvsagt for sin egen skyld, eller rettere sagt for pengene sin skyld. Men muslimene i den banken hadde reagert på det, noe jeg ler høyt av.. herregud, hva er det for noe tull a? Er ikke muslimene sin skyld at Fortis fjernet sparegrisen, det er jo Fortis selv, men at muslimer reagerte på det er helt bak mål.. Jeg selv har verken sett eller hørt om en muslim som har reagert på de greiene. Og hvis noen har reagert så kan jeg ærlig innrømme at det er helt på tryne. Men de kan reagere på hva de vil. Det er her "ytringsfriheten" kommer inn. Hvis jeg og noen venner plutselig bestemmer oss får at vi ikke skal noe med den og den banken å gjøre fordi.. tjah de kaller seg for "pitbull" (jeg vet det er en sykt dårlig eksempel) så er det våres valg. Om de vil gjøre noe med saken bryr meg langt oppi jah. Jeg tror heller ærlig talt at ikke at muslimene har reagert men banken innbiller seg at de sikkert reagerer. Nok en lur måte å få flere kunder på. Lenke til kommentar
19angelica91 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser ikke annet enn rødt når jeg hører om muslimer og hva de krever, ødelegger, terroriserer eller dreper. Ingenting annet enn hat har jeg mot det. Og til og med når jeg hører om at en bank i Nederland har fjernet sparegrisen til fordel for å dra inn penger, så blir jeg bekymret for Norges banker også i fremtiden. For det er vel ikke annet her til lands vi tenker mere på enn penger? Ikke det at jeg tror en bank her i Norge er dum nok til å gjøre det samme, men hvem vet.. Men ja, jeg har fordommer så det holder mot mennesker som faktisk er gjester i ett land, men som har en skjult agenda på å forandre på ett allerede velfungerende samfunn til sin fordel. Det er sikkert ikke så mange av dem her i Norge, men med tanke på hva som skjer i mange andre land, så kan det godt hende vi har tatt inn flere slemminger enn Mullah Krekar. Sparegrisen i dette tilfellet er for meg ett symbol på at man underkaster seg muslimenes vilje. Jeg havner på krigsstien når jeg hører om noe sånt. Føler at Norge har på seg silkehansker og vi skal vise så mye respekt og snillhet og alt det der, at til slutt så sitter vi der som dumsnille ofre sjøl. Det er min største bekymring når det gjelder dette. Men stoler på at Norge ikke skuffer befolkningen hvis det noengang skulle gå så langt. Ja, krisemaksimering er visst min ting for tida.. Men all ære og respekt til hardtarbeidende muslimer i dette landet og over hele verden som ikke vil gjøre noen vondt og som respekterer andre for den de er uansett religion osv.. Har kanskje pussa på meg flere her nå, men jeg bruker den berømte ytringsfriheten min til å spre min misnøye, dog på en mildere måte enn visse muslimer gjør. Kan ikke se at du er så mye mildere enn visse ekstreme muslimer. Vr. Du blåser en bagatellmessig sak som at en privatbank fjerner sparegrisen for å ikke støte en kundegruppe, kommer med en påstand uten særlig grunnlag "gjestene i vårt land går rundt med en skjult agenda" og tar de mest ekstreme og drar alle under den kammen, alt du hører om muslimer er at de "krever, ødelegger, terroriserer eller dreper". Kan se for meg hvordan muslimske ekstreme ledere som vil fyre opp en mobb som er like trangsynte som deg først blåser opp en bagatellmessig sak som karikaturtegningen, og følger opp med å fortelle hvordan vesten har en skjult agenda med å kristne og ta over den arabiske delen av verden (Irak krigene, Iran, Israel). For å til slutt avslutte med å fortelle om hvordan vi alle mesker oss i grisekjøtt mens vi drikker og puler som besatte. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå