19angelica91 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Dere kjenner ikke Islam godt nok til å si noe som helst om det. Terroristene har ikke en dritt med islam å gjøre. Media vet heller ingenting. Og kulturen i Islamiske land har heller INGENTING med RELIGIONEN Islam å gjøre. Bare så det er sagt. Ta en titt på koranen og dah vil dere forstå.Jeg er ingen muslimsk selv men jeg var også en av dere som tråkket på Islam via det jeg hørte og så. Alt av den såkalte * kulturen * i islamske land har sitt utgangspunkt i fra koranen, med maktbruk, undertrykkelse av opposisjonelle og avvikere og generell totalitarisme. Mønsteret er stort sett det samme over hele den muslimske verden. Kulturen har ingenting med Koranen å gjøre. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg vet ikke hva jeg skal si engang.. Det er helt utrolig at en bank faktisk fjerne sparegrisen til fordel for en religion. Det er helt forkastelig og ute av denne verden at Fortis banken kan bøye seg for dette tullet! Man har til og med klaget på Nasse Nøff..! Nei, nå er det på tide at folk retter ryggen og ikke kaster seg for føttene til disse idiotiske kravene! Makan til mye en skal gidde og ofre for at noen velger å følge en bok fullt av strenge krav og regler, greit nok at noen velger å følge den, men faen ikke tving andre til å gjøre det samme! Kan ikke folk bare holde det de tror på for seg selv og ikke la det gå uttover andre da!? Og verre er det når folk faktisk lar seg påvirke og godtar disse kravene.. Hva er det neste? marsipangrisen? Liker de ikke det at andre land ikke synes svin er galt, så får dem jaggu meg lukke øya, for denne bannlysingen synes jeg personlig er noe svineri i seg sjøl, bokstavelig talt og ironisk nok! Endret 27. februar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg vet ikke hva jeg skal si engang.. Det er helt utrolig at en bank faktisk fjerne sparegrisen til fordel for en religion. Det er helt forkastelig og ute av denne verden at Fortis banken kan bøye seg for dette tullet! Man har til og med klaget på Nasse Nøff..! Nei, nå er det på tide at folk retter ryggen og ikke kaster seg for føttene til disse idiotiske kravene! Såvidt jeg kan se har banken gjort dette utifra markedmessige kunde-hensyn, samme som de fleste som driver en eller annen form for utadrettet business ville gjort. Hvilken kilde har du det fra at det er muslimer som har krevd sparegrisene fjernet? Lenke til kommentar
simerix Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Ikke bare vår kjære marsipangris kan bli rammet av muhammedaneren-plagen. Etterhvert vil nok også disse hatefulle muslimene gå løs på feks Lassie, som dessverre også er et urent dyr i koranen. Endret 27. februar 2008 av simerix Lenke til kommentar
simerix Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tragisk ja, har jo ingenting med religion å gjøre. Det har dessverre alt med religionen å gjøre. I islam er grisen regnet for et urent dyr. Pronto. Og muslimene gjør akkurat som koranen sier dem: Fjerne alle uønskede elementer fra et samfunn og til syvende og sist tvangsinnføre religionen sin i det. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har nok misforstått litt nå ser jeg, er kanskje ikke muslimene selv som har krevd dette. Men de har reagert og på det, og det er helt tullete.. Jeg synes det er latterlig teit å stoppe utdeling av sparegrisen pga. en religion. Dette gir de muslimene som virkelig vil slå igjennom med sine krav en anerkjennelse på en måte. Informasjonsdirektør Rune Sjøhelle i Nordea sa "håper vi kan fortsette å dele dem ut" hva f...? han skulle sagt "vi SKAL fortsette å dele dem ut.." Basta bom! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ikke bare vår kjære marsipangris kan bli rammet av muhammedaneren-plagen. Etterhvert vil nok også disse hatefulle muslimene gå løs på feks Lassie, som dessverre også er et urent dyr i koranen. Er det sant? eller.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Når de begynner å reagere mot uskyldige griser/svin som ingen ser på som noe urent men heller en glede og noe uskyldig, så JA da blir jeg faktisk jævlig provosert og forbanna Muslimer med krav om at ting skal fjernes er noe av det mest forkastelige jeg kan tenke meg.. Kall meg fordomsfull, men det kommer til å bli en kald dag i helvete den dagen jeg gir etter for hva idioter av muslimer kommer og sier hva jeg skal gjøre eller hva landet mitt skal forby! Samme med andre folk med religioner som forbyr ditten og datten.. Den dagen Norge gir etter for slike krav, er den dagen jeg sitter med håndjern lenket fast i min høyre arm og den andre i utgangsdøra på stortinget med en hel bondegård av griser og svin ved min side.. Ikke faen om friheten vår skal forsvinne, også med tanke på karikatur tegningene som er blitt blåst opp til de grader! Men ikke misforstå, jeg har full respekt for muslimer, bare de holder sin tro for seg selv og ikke lar den gå utover andre.. Endret 28. februar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Når de begynner å reagere mot uskyldige griser/svin som ingen ser på som noe urent men heller en glede og noe uskyldig, så JA da blir jeg faktisk jævlig provosert og forbanna Muslimer med krav om at ting skal fjernes er noe av det mest forkastelige jeg kan tenke meg.. Kall meg fordomsfull, men det kommer til å bli en kald dag i helvete den dagen jeg gir etter for hva idioter av muslimer kommer og sier hva jeg skal gjøre eller hva landet mitt skal forby! Samme med andre folk med religioner som forbyr ditten og datten.. Nå er det ikke snakk om at et land har forbydd noe, men en brivat bedrift som ønsker størst mulig marked. Du ser det hele tiden at bedrifter fjerner uønskende elementer dersom det kan skremme bort kundegrupper. Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Når de begynner å reagere mot uskyldige griser/svin som ingen ser på som noe urent men heller en glede og noe uskyldig, så JA da blir jeg faktisk jævlig provosert og forbanna Muslimer med krav om at ting skal fjernes er noe av det mest forkastelige jeg kan tenke meg.. Kall meg fordomsfull, men det kommer til å bli en kald dag i helvete den dagen jeg gir etter for hva idioter av muslimer kommer og sier hva jeg skal gjøre eller hva landet mitt skal forby! Samme med andre folk med religioner som forbyr ditten og datten.. Nå er det ikke snakk om at et land har forbydd noe, men en brivat bedrift som ønsker størst mulig marked. Du ser det hele tiden at bedrifter fjerner uønskende elementer dersom det kan skremme bort kundegrupper. Ja, men dette kan være en start på noe større. Til slutt følger alle de andre bankene etter og sånn sprer det seg. De andre bankene vil jo også ha flest mulig kunder, såklart de gjør det samme da. For å være litt urealistisk. "Det er på denne måten muslimene kommer til å ta over verden!" Hvis de får det som de vil såklart. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Når muslimene sier det på den måten så kan jo vi si "fjern muslimene av hensyn til grisene"......Hva blir det neste muslimene krever montro... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja, men dette kan være en start på noe større. Til slutt følger alle de andre bankene etter og sånn sprer det seg. De andre bankene vil jo også ha flest mulig kunder, såklart de gjør det samme da. Nei, dette henger ikke på greip rent logisk. Holland har snaut 6% muslimer (kilde: Wikipedia), i Norge utgjør de bare 2% (kilde SSB). Det er ingen grunn til at alle bankene skal sloss om den samme marginale kundegruppen, selv om det nok gir plusspoeng hos en del andre befolkningsgrupper som er tilhenger av religiøs og kulturell toleranse. Tvert om, det er rimelig å anta at andelen innvandringsmotstandere, islammotstandere osv. i befolkningen langt overstiger disse tallene. Dermed vil det store markedet fortsatt være for banker som sier "Vi beholder sparegrisen". De får jo deg og (om vi skal dømme etter stemningen her på forumet) store deler av befolkningen som kunder... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Når de begynner å reagere mot uskyldige griser/svin som ingen ser på som noe urent men heller en glede og noe uskyldig, så JA da blir jeg faktisk jævlig provosert og forbanna Muslimer med krav om at ting skal fjernes er noe av det mest forkastelige jeg kan tenke meg.. Kall meg fordomsfull, men det kommer til å bli en kald dag i helvete den dagen jeg gir etter for hva idioter av muslimer kommer og sier hva jeg skal gjøre eller hva landet mitt skal forby! Samme med andre folk med religioner som forbyr ditten og datten.. Nå er ikke dette et muslimsk fenomen. Det er ikke mange ukene siden vi her i kategorien diskuterte side opp og ned de kristne reaksjonene på Kristopher Schaus dødssynder, som fikk annonsører til å trekke seg. Den dagen Norge gir etter for slike krav, er den dagen jeg sitter med håndjern lenket fast i min høyre arm og den andre i utgangsdøra på stortinget med en hel bondegård av griser og svin ved min side.. Den dagen kan det hende jeg lenker meg fast sammen med deg. Men nå er det altså ikke Norge (eller i dette tilfellet Holland) som gir etter for noe som helst. Det er en privat eiet bank som bestemmer seg for å gjøre sine hoser grønne hos en potensiell kundegruppe. Ikke faen om friheten vår skal forsvinne, også med tanke på karikatur tegningene som er blitt blåst opp til de grader! Men ikke misforstå, jeg har full respekt for muslimer, bare de holder sin tro for seg selv og ikke lar den gå utover andre.. Nå er ytringsfriheten en fin bil, men bare hvis den er gjensidig. Det er ikke ytringsfrihet hvis vi får lov å poste karikaturene, mens muslimer ikke får lov å si oss imot. Og det er ikke ytringsfrihet hvis Schau får lov å utfordre kristne dogmer på TV, mens de kristne ikke får lov å si at dette liker de ikke. Så lenge religionsutøvelsen ikke har elementer av tvang overfor andre mennesker kan vi ikke forby forkynnelse og fortsatt si at vi ønsker ytringsfrihet. Geir Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 TWFA: Det er greit at muslimer reagerer mot karikaturtegningene, men det er IKKE greit den måten de gjør det på! Er måten de ytrer sin mening om som er helt klin kokos feil i mine øyne, og helt sikkert i flere sine også. Jeg kjenner jeg blir så forbanna når jeg ser på nyhetene om at muslimer har gjort ditt og datt, de er jo ganske handlekraftige når det gjelder å "si sin mening" om ting! Det at den nederlandske banken trakk vekk sparegrisen, synes jeg er ett nederlag rett og slett! Jeg ser på det som ett skritt bakover og/eller i feil retning. Håper Fortis mister så mange kunder i protest at de må slå seg konkurs. Men det skjer nok ikke.. Dette ser jeg på som ett signal til muslimer om at det de holder på med faktisk funker noen steder, etterhvert kanskje flere følger etter ved kravene... Nå krisemaksimerer jeg det kanskje, men er slik jeg føler det nå. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Blir ikke sjokkert lenger. Muslimene tror de eier verden... Lenke til kommentar
simerix Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) De eier snart hele vår verden, hvis ikke vesten reiser seg i protest og tar en real oppvask bland sine folkmasser. Tanken om et vesten helt fritt for Islam frister meg bare mer og mer. Endret 28. februar 2008 av simerix Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 De eier snart hele vår verden, hvis ikke vesten reiser seg i protest og tar en real oppvask bland sine folkmasser. Tanken om et vesten helt fritt for Islam frister meg bare mer og mer. Halleluja... Im in Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) TWFA: Det er greit at muslimer reagerer mot karikaturtegningene, men det er IKKE greit den måten de gjør det på! Er måten de ytrer sin mening om som er helt klin kokos feil i mine øyne, og helt sikkert i flere sine også. Noen få muslimer iforhold det store antallet muslimer på jorda reagerte på en voldelig måte, andre motreaksjoner fikk knapt spalteplass i media. Å dra alle under en kam er en farlig holdning fordi det fører til unødvendig hat. Du kan være sikker på at de muslimene som ble hauset opp av ledere til å protesere ser like ensidig på saken som deg. De har nok enda vanskeligere å se to sider av en sak fordi de ikke har samme mulighet til en nogenlunde objektiv opplæring eller jevnlig tilgang til internett som den jevne nordmann (dessverre er det jo ikke alle som velger å bruke disse mulighetene i Norge). Hva gjør du om en muslim starter i klassen/begynner på jobben din. Avfeier du han som en gal fanatiker pga noen muslimers aksjoner mot vesten etter karikatur tegningene? Mest sannsynligvis ikke, så hvorfor avfeier du de som du enda ikke har møtt pga media som bare skriver om ekstreme tilfeller. Endret 28. februar 2008 av Ant1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Et par brukere synes det var greit å ta mannen (det vil si motparten) istedet for ballen, og fikk postene sine slettet. Hold dere til sak her, og unngå personangrep. Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å dele ut til folk som IKKE er muslimer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå