Gå til innhold

Hvordan ser en gangster ut?

Torem10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes jo mange typer "gangstere". En har alt fra fjortissgutter med albansk opprinnelse (utkledd som polfarere med negersize jakker og noen safari-telt av noen joggebukser) til negre utrustet med en haug skytevåpen og flere hundre kilo kjetting av typen bling. Også har en jo mafia: De som oppererer profesjonelt, dvs organisert kriminalitet, som igjen fører til makt og rikdom (det er dette som skiller mafia fra gangstere). Der går det mer i skjorter, slips, hatt etc.

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar
pff. gangstere vil jeg kalle mafia, ikke drittunger i for store klær. Men det kommer helt ann på hvilket tiår du sikter til. 1920talls gangsterne som al capone osv går annerledes kledd enn gutta i f. eks sopranos.

En gangster er en medlem av en forbryterbande, så enten de stjeler sukkertøy eller smugler narkotika så er de "gangstere". Mafia derimot, er en større forbryterorganisasjon med mye makt og mye penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Slik ser en gangster ut imo.

Kul hatt, sigar på siden av munnen som han ikke røyker og en feet mørk frakk med bodyguards rundt seg.

salerno.jpg

Lenke til kommentar
Du må snakke enten italiensk eller utpreget new york dialekt :)

Hvorfor det? Mye av den opprinnelige gangsterkulturen oppsto jo i Chigaco under forbudstiden i USA, grunnet enkle smuglerforbindelser til Canada.

De fleste av Chicago-Mafiaen var innflyttere fra New York, som utnyttet de korrupte myndighetene i byen, og hadde derfor New York akksent. Al Capone var for eksempel fra New York, men oppererte i Chicago. New York er forovrig nermere Canada enn Chicago. Den opprinnelige gangsterkulturen oppsto heller ikke i USA, men i Italia, og ble viderefort av italienske innvandrere i New York.

Lenke til kommentar
Du må snakke enten italiensk eller utpreget new york dialekt :)

Hvorfor det? Mye av den opprinnelige gangsterkulturen oppsto jo i Chigaco under forbudstiden i USA, grunnet enkle smuglerforbindelser til Canada.

De fleste av Chicago-Mafiaen var innflyttere fra New York, som utnyttet de korrupte myndighetene i byen, og hadde derfor New York akksent. Al Capone var for eksempel fra New York, men oppererte i Chicago. New York er forovrig nermere Canada enn Chicago. Den opprinnelige gangsterkulturen oppsto heller ikke i USA, men i Italia, og ble viderefort av italienske innvandrere i New York.

Der rettet du på meg gitt. Jeg var ikke klar over (husket iallefall ikke) at blant annet Al Capone (Alphonse "Big Al") var født i New York. At den opprinnelige mafiakulturen kom fra Italia er vel generell kunnskap, særlig med tanke på de siste hendelser i blant annet Napoli og Sicilia. Angående det geografiske, slår deg meg som merkelig at Chicago ble senteret for mafiakulturen. Mulig at importlovene var annerledes, uten at jeg skal si noe for sikkert uten å ha lest meg opp på det.

Lenke til kommentar
Finnes jo mange typer "gangstere". En har alt fra fjortissgutter med albansk opprinnelse (utkledd som polfarere med negersize jakker og noen safari-telt av noen joggebukser) til negre utrustet med en haug skytevåpen og flere hundre kilo kjetting av typen bling. Også har en jo mafia: De som oppererer profesjonelt, dvs organisert kriminalitet, som igjen fører til makt og rikdom (det er dette som skiller mafia fra gangstere). Der går det mer i skjorter, slips, hatt etc.

Jepp. I dagens samfunn, er det nok den første wannabe-gangster typen du nevner, brorparten tenker på når de hører ordet "gangster." Det er i alle fall mitt intrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...