Gå til innhold

Lav score i 3dmark 06 for mitt system? (10837)

Pansergnom

Anbefalte innlegg

Fikk bare 10837 3dmarks i vista 64 bit med dette systemet :

Intel Core Duo 2 E6600 @ 3,6ghz med noctua nhu 12

2048 MB OCZ XTC @ 800 mhz

Powercolor Radeon HD 3870 X2

Er ikke det litt lite? Hadde regnet med ihvertfall 12-14000....

Sammenlignet med et identisk system på orb bare at d var var med 4gb ram istedenfor 2, men det skal vel ikke utgjøre en SÅ stor forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurtet på om det kunne være det, men så har jeg lest litt om folk som har problemer med å at kortet bare kjører med ene kjernen i bruk, så lurte på om det kanskje kunne være det som gjorde det(?)

Jeg ser foresten folk på orb med identisk oppsett som meg bare med et vanlig 3870 kort som får oppimot 16000, så enten så må det være at jeg bruker 64bit eller så er d noe tull et sted

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
det var frykgelig lav score..

broren min har høyere med 8800gts 320mb :O

Overklokket da?

jeg vet ikke noe spes om kortet hans, kan være han har en sånn "superclocked" versjon. men still, 10k er veldig lav poengscore, spesiellt med tanke på at dette er x2 kort.

Skal sies at broren min sitt gts 320 fikk nesten samme score som faren min fikk med 8800ultra, var ikke mye avvik. har ikke tallene her og nå, men jeg husker jeg ble sjokkert når de testet (begge med freshe drivere, fresh os, xp 32bit).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jøss, er det SÅ mye å hente på feil/riktig OS?

Jeg og kjører vista x64.

Mitt system er som følger:

Core 2 quad 6600

HD 3870X2

4GB DDR2 PC6400

Samsung F1 750GB systemdisk

Jeg fikk 13439 i score, og da har jeg bare brukt standard drivere og innstillinger. er dette lite? burde jeg hatt mye mer?

Jeg har catalyst 8.1 forresten..

Endret av salms
Lenke til kommentar

Pass på at du har SP1 installert( for Vista ) og at du har Catalyst AI på Enabled eller Advanced og ikke deaktivert, ettersom to kjerner bare blir brukt når denne er på. Disse to tingene gjør natt og dag med X2 kortene.

Lenke til kommentar

Var og så en film, så jeg svarer tregt. Jeg oppgraderte driveren før jeg stakk ista, reboota og prøvde på nytt,og fikk bare 13706, en minimal økning mao.

Men nå har jeg forandra innstillinga du nevner, og prøver på nytt.

Stay tuned :)

Denne forandringen økte resultatet til svimlende 13727..! :(

Så jeg tror jeg må finne på noe lurt for å få dette til å nå forventede høyder..

Er det noen her som har erfaring i bruk av µGuru på Abit HK? Bør jeg forandre multiplyern i bios eller er det godt nok å forandre external clock i µGuru?

Endret av salms
Lenke til kommentar

Nå gjorde jeg noen tweaks i µGuru, klokka opp cpu'n til 3.18GHz og justerte opp volten på diverse steder. Justerte ikke opp hertzen på PCIe-sporet, men kanskje er det noe å hente der også?

Vertfall så ble faktisk resultatet merkbart bedre(vel, vertfall om en skal tro på tallene).

15047 fikk jeg nå, det er jo en forbedring på 1300 poeng eller noe, så kanskje det er litt mer tweaking som skal til?

Det med sp1 vet jeg ikke om jeg tør helt enda.. Av grunner jeg ikke skal komme inn på her og nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...