Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen klikker ved flytting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hva er det som klikker? Hvis det er harddisken så har nok den tatt kvelden. Gå inn i bios og se om harddisken gjenkjennes der. Om den gjør det boot fra cd og se om windows ser disken din.

Hvis disken ikke gjenkjennes av bios og lager klikkelyd tyder det på mekanisk feil, og det er neppe noe du kan gjøre noe med (dvs. du kan forsøke å gi den et smell i tilfellet lesehodet har låst seg, men ikke ha noen forhåpninger hverken til det eller til tiden etter det siden det er mest sannsynlig at du gjør skaden verre).

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener. Henger disken når du booter eller kommer du greit inn i windows? Har du "flyttet på masse" dvs, at den henger et sted under kopieringen, eller er det at "ingenting virker når jeg flytter på noe"? Hva er det, for det kan ikke være begge deler.

Det er mulig at den henger pga software feil. Om den booter kan du boote inn i safe mode (F8 under oppstart) med støtte for den eksterne disken (går utfra at det er USB) også forsøke å kopiere da. Men det beste er at skru ut disken, hive på en 2.5 -> 3.5 kabel overgang (om du har IDE) også hooke den opp som slave til en ordinær pc. Henger den også når den står som slave (eller dvs. ikke som OS disk) så ville jeg gått utfra at disken er gåen, dvs. jeg ville ikke anbefale å bruke den videre. Da er det bare å kpiere ut det du klarer, folder for folder.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...