Gå til innhold

oppgradering av cpu, hovedkort, ram. gammel harddisk/operativsystem innstalasjon. virker det?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal oppgradere store deler av PCen min, prosessoren, hovedkortet, Ram PSU og kabinett. Harddisken jeg har, og har tenkt å fortsette å bruke, er det allerede innstalert windows XP på..

Oppsettet jeg har nå er:

CPU: amd athlon 64 3400+

Hovedkort: aldri klart å finne ut hvilket helt nøyaktig, men tror det er et ATI etteleraent som heter MSI Amethyst-M

RAM: 1,5 gb pc3200

Oppsettet jeg skal oppgradere til:

CPU: amd athlon 64 X2 6000+

Hovedkort: ASUS m3a amd 770

Ram: kingston pc6400 1gb (tre stykker)

Mitt spørsmål er om å bytte ut disse gamle komponentene med de nye uten å innstalere windows på nytt vil skape driverkonflikter i systemet, eller om alt kommer til å gå som smurt..?

Endret av Netti90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du Googler litt så finner du noen guider på hvordan du skal gå frem, bl.a denne.

Men dette har jeg aldri prøvd før, og fremgangsmåten virker (ikke overraskende) å være noe komplisert. Og gjør du noe feil så bruker du fort mye lengre tid enn du ville gjort om du kjører en ny og ren innstallering.

Ang aktivering av Windows så er ikke det noe problem. Om du har innstallert så mange ganger at du må ringe for å få aktiveringskode kan du bare si at hovedkortet ble ødelagt. Det går alltid bra.

Jeg ville nok satset på å ta backup av bilder og filmer osv, og heller gjøre en ny og frisk innstallering for å unngå noe krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...