Gå til innhold

PC-en funker ikke etter overklokking

Anbefalte innlegg

Eneste innstilingen jeg gjorde var å sette disse 2 i disable, etter å ha fått anbefalt det:

Virtualization Technology: Disabled

Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled

Restarta pcen og den begynnte å pippe som et helvete... Resatte bios og nå får jeg ikke starta pcen igjenn..

Alle vifter går på fullt, og hk lyser som normalt. Men PowerLED lyser konstant, den pleide å blinke...

Noen som har vert borti det samma problemet...

CPU sto på 1782FSB, 3,94GHz ikke stilt på volt eller noe, bare linked og sync... Funka stabilt på dette, aldri over 50 grader..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du resettet via jumpern ? eller bare tatt ut batteriet ?

koble vekk alt du ikke trenger og boot ,, prøv med 1 brikke ,, 1hd etc ,, resett flere ganger , hadde samme problmet med en venn av meg sitt asus 780 ,, de ville ikke resette

Tatt du batteri og flytta jumper i 10sek og flyttet den til bakke, som i boka... Skal funke å resete, har gjort det minst 5 ganger på det kortet og funka ver gang....

Lenke til kommentar

Det er bare to ting å gjøre dersom maskinen ikke starter opp:

- Reset "bedre" dvs. ta gjerne ut hele batteriet i en halvtimes tid, eller la jumperen stå på så lenge før du setter den tilbake (ja det skal være unødvendig, men jeg vet det har hatt effekt før i spesielle tilfeller, uten at jeg nødvendigvis kan forklare hvorfor).

- Ta av alle deler som ikke må være der. Dvs du skal kun sitte igjen med : hovedkort, CPU, 1 brikke RAM, skjermort (gjerne ett annet enn det du brukte, om du har et gammelt enkelt kort liggende).

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er bare to ting å gjøre dersom maskinen ikke starter opp:

- Reset "bedre" dvs. ta gjerne ut hele batteriet i en halvtimes tid, eller la jumperen stå på så lenge før du setter den tilbake (ja det skal være unødvendig, men jeg vet det har hatt effekt før i spesielle tilfeller, uten at jeg nødvendigvis kan forklare hvorfor).

- Ta av alle deler som ikke må være der. Dvs du skal kun sitte igjen med : hovedkort, CPU, 1 brikke RAM, skjermort (gjerne ett annet enn det du brukte, om du har et gammelt enkelt kort liggende).

-Stigma

prøvd å ta ut alt unødvendig nå ja, men tok 1min på vert trinn.. prøver en ca en halv timme nå... det andre skjermkortet mitt er tatt av kjøler, venter på termisk tape.. men det får jeg aldri, så setter det sammen nå får å prøve :) håper på det beste

Ut av emne:

Kommer det en E8600 ut? 3,33GHz

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Ikke noen ting funger, hkled lyser som vanelig og PCIeX led lyser som vanelig... Men kan man starte pcen uten CPU får å komme i bios.. Tør ikke å prøve uten at noen med erfaring svarer på det... Må vere CPU som er litt gåen, eller HK.. men den ser ut til å funke ...

Har bare flere AMD pcer i huset, dette var min første intel pc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...