Gå til innhold

Hvem sendte i retur et brent Sapphire R9700 til komplett ?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

... Det kan ha skjedd noe galt hos leverandøren (og vi tester naturligvis ikke alle ubrukte varer vi mottar). Vi tjener naturligvis ikke noe på å sende ut ødelagte kort, så dette er nok ikke gjort med vilje.

 

Bare for å presisere; jeg mener ikke at dere skal teste alle produkter som sendes ut - men de som dere eventuelt får i retur fra kunder bør vel bli testet?

 

Ellers må jeg nevne at jeg er kunde av Norek og er svært fornøyd med både service og kundebehandlingen jeg har fått.

 

::Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å, er et du som har fått skjermkortet mitt?

Klokkinga gikk bra den, men bare i tre dager da...

Det svidde seg og, da ville ikke maskinen boote lenger, så jeg sendte det tilbake og sa at jeg ville bytte det fordi jeg ikke var fornøyd med resultatet, men skyld ikke på meg, men på komplett!

 

Det var ikke meningen og la en forbruker lide pga. meg :oops:

Lenke til kommentar

talisar skrev :

Syns det er litt på kanten å skylde på harwdaren hvergang noe er feil.

Dårlige drivere, dårlig oppsatt OS, feil innstillinger på timinger i bios (ram osv), for høy varme i kabinett, feil kombinasjon av hardware osvosv. Masse som kan gjøre et system ustabilt om ikke hardwaren er defekt.

 

 

Beklager at jeg skrev for lite presist, skal presisere bedre her: vi har prøvd 3 ulike operativsystem, og både undertegnede og systemansvarlig har bred erfaring med å sette opp maskiner. Og selv om jeg ikke orket å skrive det, så har vi testet alle mulige drivere, temperaturen er knappe 45 grader på cpu, systemtemp er maks 30. BIOS settings er satt opp på de fleste sikre kombinasjoner, men ingenting har hjulpet til nå... ettersom vi også har testet alle komponenter opp mot andre tilsvarende maskiner så sitter vi igjen med at rambrikken og /hovedkortet inneholder feil.

 

Og når vi satte inn deler så var dette selvfølgelig på en sikker måte med bruk av anti-statisk utstyr.

 

hilsen Joar

Lenke til kommentar
Å, er et du som har fått skjermkortet mitt?

Klokkinga gikk bra den, men bare i tre dager da...

Det svidde seg og, da ville ikke maskinen boote lenger, så jeg sendte det tilbake og sa at jeg ville bytte det fordi jeg ikke var fornøyd med resultatet, men skyld ikke på meg, men på komplett!

 

Det var ikke meningen og la en forbruker lide pga. meg :oops:

 

Ikke det at jeg tør tro på deg :roll:, men når dato sendte du dette kortet i retur og kan du beskrive de 'fysiske' skadene på kortet ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Å, er et du som har fått skjermkortet mitt?

Klokkinga gikk bra den, men bare i tre dager da...

Det svidde seg og, da ville ikke maskinen boote lenger, så jeg sendte det tilbake og sa at jeg ville bytte det fordi jeg ikke var fornøyd med resultatet, men skyld ikke på meg, men på komplett!

 

Det var ikke meningen og la en forbruker lide pga. meg :oops:

 

 

:lol:

 

Den var god bjaa :D

Lenke til kommentar

Jupp, mestefotograf er jeg nok ikke, og makrofotografering krever stødige hender fant jeg ut...

 

Bilder lovet jeg og bilder leverer jeg (NB ca 380kb pr bilde)

Det er ikke lett å gjengi misfargingene på sort print, men dere kan prøve å bedømme selv. Sorry at jeg ikke gadd å redusere bildesizen mer, men detaljer forsvant og undertegnede begynner å bli lat.

 

Bilde #1. Bakside skjermkort, bilde viser i øvre kant loddepunkter for spenningstilførsel. Legg merke til misfarginger i lakk på prinkort ved spenningstilførsel og lenger nede.

 

Bilde#2. Enda nærmere av samme område som bilde #1. En ser tydelig bobling i lakk, misfarginger og svetting på chip (motstands-?).

 

Bilde #3. Tror dette er fire loddepunktene til klokkegenerator. Den har også hatt varmgang. Hvem har overklokket på sapphire ?

 

znodig sak dette.

Lenke til kommentar
Å, er et du som har fått skjermkortet mitt?

Klokkinga gikk bra den, men bare i tre dager da...

Det svidde seg og, da ville ikke maskinen boote lenger, så jeg sendte det tilbake og sa at jeg ville bytte det fordi jeg ikke var fornøyd med resultatet, men skyld ikke på meg, men på komplett!

 

Det var ikke meningen og la en forbruker lide pga. meg :oops:

 

Ikke det at jeg tør tro på deg :roll:, men når dato sendte du dette kortet i retur og kan du beskrive de 'fysiske' skadene på kortet ?

Skadene på kortet var litt "sotet" på selve kortet...

jeg hvet ikke når jeg kjøpte det fordi jeg fikk det av mamma for noen dager siden i overaskelse....

 

sorry... :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...og i dag (6/3) fikk jeg mail om at nytt kort ligger i bestilling som erstatning for det kortet jeg har beskrevet i topic'et.

 

Kjipt er det også at det kommer til å ta så guddommelig lang tid å få kortet i PC'en: Bestillte 16/1-03 og nytt kort ventes inn til komplett 21/03-03 (usikker). Det er vel over 2 mnd :( . Håper det er verd å vente på...

 

MEN: Jeg har ikke fått noen forklaring på hvordan Komplett har klart å sende ut et kort som var så begredelig som overnevnte. Har [email protected]/[email protected] en konkret forklaring å gi til oss nysgjerrige kunder ?

Lenke til kommentar

Hei igjen, folkens!

 

Vel, det er hjerteskjærende å lese at du har fått tilsendt ett kort som allerede er skadet ved ankomst, SoftLaughBrush. Vi kan nok være ærlige å si at vi ikke har noe fasitsvar på hvordan dette har forekommet, men vi kan selvfølgelig konstatere at dette ikke er gjort med intensjon.

 

Det viktige i denne saken er at vi ønsker å rette opp i feilen snarest mulig, og spesielt i saker som dette. Tilbakemeldingen du gir oss er gull verdt for å unngå slike hendelser i fremtiden, så tar vi denne saken spesfikk som en prioritert hendelse.

 

Synd å høre at du vente såpass lenge på din erstatningsvare. Det du her kan gjøre er å ta kontakt med oss igjen, så kan vi se på ett alternativ for deg som kommer inn noe tidligere.

 

Håper uansett vi finner en løsning på saken for deg, og at du ikke sitter igjen med en dårlig følelse av handelen din. Håper også dette svarer ditt spørsmål og ønsker deg og dere andre en riktig god dag videre.

 

Med vennlig hilsen

Komplett.no

Lenke til kommentar
Hei igjen, folkens!

 

Vel, det er hjerteskjærende å lese at du har fått tilsendt ett kort som allerede er skadet ved ankomst, SoftLaughBrush. Vi kan nok være ærlige å si at vi ikke har noe fasitsvar på hvordan dette har forekommet, men vi kan selvfølgelig konstatere at dette ikke er gjort med intensjon.

 

Det viktige i denne saken er at vi ønsker å rette opp i feilen snarest mulig, og spesielt i saker som dette. Tilbakemeldingen du gir oss er gull verdt for å unngå slike hendelser i fremtiden, så tar vi denne saken spesfikk som en prioritert hendelse.

 

Synd å høre at du vente såpass lenge på din erstatningsvare. Det du her kan gjøre er å ta kontakt med oss igjen, så kan vi se på ett alternativ for deg som kommer inn noe tidligere.

 

Håper uansett vi finner en løsning på saken for deg, og at du ikke sitter igjen med en dårlig følelse av handelen din. Håper også dette svarer ditt spørsmål og ønsker deg og dere andre en riktig god dag videre.

 

Med vennlig hilsen

Komplett.no

 

Lurer på om dette er en standardmail som blir sendt ut da den ligner til forveksling den jeg fikk da jeg hadde kjøpt et NYTT hovedkort som viste seg å vere BRUKT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...