AVF_Kokken Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Det er kommet hjem til meg ! Fikk esken hjem på døren på torsdag, men pga overtidsjobbing har jeg ikke fått tid til sette det inn før nå. Men da jeg åpnet esken og skulle studere kortet veltet lukten av svidd elektronikk mot meg og ved nærmere ettersyn ser jeg at printkort og enkelte komponenter bærer preg av varme Så jeg gidder IKKE å sette inn et kort som allerede er helt/delvis ødelagt. Så på mandag skal komplett få telefon fra meg og med litt flaks klarer de å spore opp hvem som sendte det i retur... Det blir dyrt (for DEG?). Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hva mener du egentlig? Hvorfor har det kommet hjem til deg? Kjøpte du et demokort eller noe...? Forklar deg litt bedre. Tviler uansett på at du finner synderen her men... Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Rimelig sløvt av Komplett da hvis dette er fakta.. :-? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Vel, den som evt sendte kortet i retur har vel sitt på det tørre (tørrsvidde?). Det er butikken / leverandøren som evt har gjort en feil. I det butikken bytter en vare, overtar de eierskapet til den erstattede varen. Hvordan skal den tidligere eieren kunne klandres for dette? Kan jo tenkes at du skriver det hele med et lite smil om munnen, men det virker egentlig ikke sånn. Calm down.. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Litt mer fakta: Bestillte et kort da det var på tilbud for 1990,- Bestillte sent, og de var selvfølgelig utsolgt, men jeg er av en tålmodig sjel så jeg lot bestillingen ligge. Inn i mellom sjekket jeg levering og sist jeg sjekket stod det 'kommer 2003-02-28' etter diverse andre datoer var utløpt. Plutselig kom det mail (12-02) med at ordren var effekturt og levering 19-02 så jeg ble litt lykkelig. Men på Komplett sidene stod det fremdeles 28-02 på kortet. Så min konklusjon var at enten hadde de fått inn noen få kort eller så var det noen som hadde angret og returnet kortet. Etter å ha sett på kortet tror jeg mest på det siste. Uansett ringer jeg nok komplett mandag... Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Vel, den som evt sendte kortet i retur har vel sitt på det tørre (tørrsvidde?). Det er butikken / leverandøren som evt har gjort en feil. I det butikken bytter en vare, overtar de eierskapet til den erstattede varen. Hvordan skal den tidligere eieren kunne klandres for dette? Kan jo tenkes at du skriver det hele med et lite smil om munnen, men det virker egentlig ikke sånn. Calm down.. Skulle ikke forundre meg om 'noen' har sendt kortet i retur til komplett (på angrefristen) uten å si at de svidde kortet først. Derved kan ikke komplett vite at kortet er defekt og i god tro sende det vidre til andre. Calm down ? Njet ! Jeg er ikke rasjonell for tiden ! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Og jeg som bestilte en billington usb hd, står de ikke får den før den 25 men det står som levert Håper det ikke er noe dritt med den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Det er jo litt kjipt men jeg kan ikke noe annet enn å Vet at mange på gølvet hos Norek/Komplett leker seg med diverse hardware uten å informere noen om dette. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Vet at mange på gølvet hos Norek/Komplett leker seg med diverse hardware uten å informere noen om dette. Seriøst..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Vet at mange på gølvet hos Norek/Komplett leker seg med diverse hardware uten å informere noen om dette. Seriøst..? JA Men det tror ikke bare gjelder Norek/Komplett. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Dette er for galt. Selge (gjerne hardt) brukte komponenter som nye. Uansett om ledelsen vet om det eller ikke, er det riv ruskende galt. Noens forretningsmoral ligger tydeligvis på bunnnivå. Dette bør abosolutt forbukerrådet eller TV2 hjelper deg eller tilsvarende få vite om. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Vel, den som evt sendte kortet i retur har vel sitt på det tørre (tørrsvidde?). Det er butikken / leverandøren som evt har gjort en feil. I det butikken bytter en vare, overtar de eierskapet til den erstattede varen. Hvordan skal den tidligere eieren kunne klandres for dette? Kan jo tenkes at du skriver det hele med et lite smil om munnen, men det virker egentlig ikke sånn. Calm down.. Skulle ikke forundre meg om 'noen' har sendt kortet i retur til komplett (på angrefristen) uten å si at de svidde kortet først. Derved kan ikke komplett vite at kortet er defekt og i god tro sende det vidre til andre. Calm down ? Njet ! Jeg er ikke rasjonell for tiden ! Dette burde de vel sjekke før de sender noe ut igjen? Ihvertfall ville jeg ha gjort det ... Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Dette burde de vel sjekke før de sender noe ut igjen? Ihvertfall ville jeg ha gjort det ... Selvfølgelig bør de sjekke det ut, men det kreves litt kunnskap/erfaring for å se om elektronikk er utsatt for høy belastning. Skal prøve å legge ut noen bilder dersom jeg får til makro med kameraet her på jobben. Kontaktet forøvrig komplett i dag tidlig og la frem saken. De kunne ikke forstå at kortet hadde vært utsatt for noe som helst, det skulle vært nytt... Hadde det kommet i retur fra noen skulle det vært merket 'Demo' (i deres datasystem i alle fall). Så ham jeg snakket med virket litt mistroisk, men bad meg sende det i retur for evnt. bytte. Kommer til å følge opp denne tråden for å se hva som skjer... Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Hei folkens! Det er fryktelig uheldig hvis slike situasjoner oppstår. Hva som kan ha skjedd i dette tilfellet er noe vanskelig å påpeke, men vi kan forsikre om at vi ikke sender ut ferdig brente hovedkort. Ikke våre demo-kort er en gang ødelagt av noe slag. Det kan ha skjedd noe galt hos leverandøren (og vi tester naturligvis ikke alle ubrukte varer vi mottar). Vi tjener naturligvis ikke noe på å sende ut ødelagte kort, så dette er nok ikke gjort med vilje. Det som er viktig er at vi ønsker å rette opp i en slik feil omgående. Ta kontakt med oss og forklar vårt kundesenter hva som har skjedd, så tar vi affære med en gang. Vi belaster naturligvis ikke våre kunder for dette. Jeg håper vi kan finne en løsning, og ser fremover til å høre fra deg! Ha en riktig god dag folkens! Mvh, Komplett.no Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Det er godt at komplett følger med Til nå har jeg hatt gode erfaringer når jeg har handlet hos komplet selv eller bistått noen i kjøp, men jeg har aldri hatt problemer med komponenter. Manglet en HUB i en PC pakke jeg satte opp for min svigerinne, men det ble ordnet raskt fra komplett... For å presisere: Jeg tror feilen i dette tilfellet ligger utenfor komplett's system, som sagt: ingen leverandør tjener på å sende ut feil - i lengden. Faktum er jo at det er godt mulig at kortet vil virke dersom det settes inn i en PC og testes, MEN kortet bærer preg av varmgang i print og i komponenter og selv om kortet vil virke, vet vi ikke hvor lenge. Man kan regne med at elektronikk som er utsatt for høy varme har kortere levetid. Feilen kan ha oppstått hos Sappire for den slags skyld når/hvis de testet kortet før leveranse, men da bør de ansatte ta en lukt-test i tillegg. :wink: Grunnen til at jeg mistenkte komplett for å sende ut 'brukt' utstyr var enkelt nok datoene som verserte ordren. Når det en stund står 'kommer inn 2003-02-28' for så plutselig bli effektuert 02-19. Er nok litt paranoid av den grunn... Lenke til kommentar
ulversoy Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Jeg har kjøpt et GF3 kort som også var ødelagt når jeg fikk det i posten. Det klikka hver gang jeg prøvde å kjøre noe som krevde opengl eller d3d. Kortet var merket som demovare, og det var litt rart at dem sendte det ut i det hele tatt, med mindre dem ikke merket at det var ødelagt. Men komplett ordna opp og gav pengene tilbake. En annen kamerat av meg kjøpte et demobrukt hovedkort (MSI kt3 ultra) og 512 ddr pc2700 ram, og hovedkortet er meget ustabilt i perioder, men kan fungere opp til 3 uker uten problemer. Jeg testet RAM-brikken hans i min maskin (MSI nf2 hovedkort) og med en gang datamaskinen min kom inn i windows så restartet den seg automatisk. Denne feilen pågikk helt til jeg skiftet tilbake til min egen rambrikke igjen. Da vi satte min RAM inn i hans maskin så hjalp ikke det på stabiliteten, dermed er det ikke bare rammen som er problemet :/ Det er gått noen måneder siden han kjøpte dette utstyret, og har byttet ut ALT for å sjekke om dette kan gjøre noe på stabiliteten, men til ingen nytte. Til og med systemansvarlig på den videregående skolen jeg går på har sjekket datamaskinen hans, men uten å finne noen andre komponenter enn hovedkort og ram som kan være feilen. Datamaskinen kan på enkelte dager klikke opp til 30 ganger på en dag. Vi vurderer nå å sende inn begge deler, men er litt redde for at komplett vil teste hovedkortet i en av sine "gode perioder" og sende det tilbake med en test-regning på en del hundrelapper... så hva mener Komplett vi bør gjøre? hilsen Joar Lenke til kommentar
talisar Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Syns det er litt på kanten å skylde på harwdaren hvergang noe er feil. Dårlige drivere, dårlig oppsatt OS, feil innstillinger på timinger i bios (ram osv), for høy varme i kabinett, feil kombinasjon av hardware osvosv. Masse som kan gjøre et system ustabilt om ikke hardwaren er defekt. Et kort som tydligvis er svidd er enting:) Men å gi all skylda når man ikke setter opp en pc riktig på leverandøren er vel å gå litt langt.. det er tross alt enselv som har valgt å kjøpe pcen i komponenter istedenfor å kjøpe en ferdigbygd:) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Komplett for å ta affære! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå