Gå til innhold

Dell XPS M1530, Acer AS5920G eller Asus F3-sR?

Higuain

Anbefalte innlegg

Hei!

Den gamle PCen min gikk fløyten for tredje gang og nå orker jeg ikke mer. Jeg har vel innsett at jeg trenger en ny, og etter mye lesing har jeg kommet frem til tre modeller. PCen vil stort sett bli brukt til enklere spill som Football Manager, CS 1.6 osv., men jeg vil selvsagt ha mest grafisk ytelse for pengene ettersom jeg har en del tyngre og nyere spill også, f.eks COD4 som jeg nylig har kastet meg i gang med.

Modellene jeg har bestemt meg for er Dell XPS M1530, Acer Aspire 5902G eller en Asus F3-sR Den vil også bli brukt til en del skolearbeid. Batterilevetid og støy er for meg ikke så voldsomt viktig, men det er jo selvsagt pluss. Det er ytelsen som er viktigst, men jeg er ganske grønn når det gjelder spesifikasjoner og tolkning. Jeg håper derfor på litt hjelp! Er det noen som har efaringer på godt og vondt når det gjelder disse maskinene og/eller evt. vil komme med anbefalinger og hvilken jeg burde velge?

Asus F3sR med spesifikasjoner

Dell XPS M1530, helt standard:

"Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T5450 (1,66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

15,4" Widescreen™ WXGA (1280x800) TFT-skjerm (220 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB dedikert grafikkminne

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t"

Acer Aspire 5920G:

"ACER AS5920G/ 15.4" CB/Dual Core T5250/ 2048MB/ 250GB/ GeForce8600M-GS 256MB/ DVD/ 8C/ BT/ WL/ VHP+Office Trai (LX.AN40X.509)"

PS: Designet gir jeg blanke i, men maskinen må være litt robust ettersom den flyttes mye i løpet av dagen.

På forhånd takk! :)

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...