Gjest G20 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå bor jeg 80 mil fra kjæresten min, men ser hverandre ganske ofte (1-3 ukers mellomrom) Vi har vært sammen i 5 måneder, men nå holder forholdet på å revne. Grunnen er ikke at det er noe galt mellom oss, men at det kan nesten bli for kjedelig. Mellom hver gang gleder vi oss begge to som små unger, bygger opp kjempeforventninger over hvor fantastisk det skal bli og så ender det med at vi ikke gjør så veldig mye. Det mest kreative er en tur på kino, shopping osv og resten blir at vi sitter hjemme hos hverandre uten å gjøre så veldig mye. Vi har utrolig mye å prate sammen om, men den praten gjøres stort sett unna på telefon nesten daglig. For dere med avstandsforhold; hva gjør dere sammen når dere først er sammen? Hvordan hindrer dere ekstreme forventninger? Grunnen til at jeg skriver under anonymt nick er fordi jeg ikke ønsker å identifiseres da kjæresten min leser inne her i ny og ne. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hadde vellykket trondheim-bergen-forhold i 3 år med samme opplegget som du beskriver. (Er nå på 6 året). Det som holdt oss sammen tror jeg var at vi hele tiden så enden av tunnellen. Hadde vi visst til å begynne med at det var 3 år før vi bodde i samme by tror jeg kanskje det ikke hadde funket så bra som det gjorde. Vi trodde hele tiden at en av oss skulle bytte by. Forventninger hadde vi hver gang vi treftes, de tror jeg ikke er så mye å gjøre med og de tror jeg er like mye lim som problem. Problemet er den dagen du ikke gleder deg utrolig til å se igjen kjæresten etter 1mnd borte fra henne. En ting er jo å holde på som kaniner, det hjelper jo godt på både for å leve opp til forventningene og scorer ellers generelt høyt på moro ting å gjøre-listen. Ellers pleide vi alltid å spise favorittretten vår (som tilfeldigvis var den samme). Pleide ofte også å finne på noe kjekt av typen gå ut og spise/gå på byn med venner/gå på museum/shoppe (det likte hun bedre enn meg). Det var også ofte jeg hadde planlagt en eller annen overraskelse, kunne være en gave eller noe vi skulle finne på sammen, feks konsert/dansekurs. Endret 27. februar 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det høres kanskje feil ut, men dere bør kanskje ikke holde så alt for god kontakt? Jeg mener, om dere ringer hver dag og snakker i evigheter kan det kanskje bli litt mye? Dra ut med venner? Dere trenger vel ikke bare være dere to. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg elsker å bare slappe av med henne jeg.. Låse oss innpå et rom og bare være sammen.. Man har så liten tid sammen og da er det jo viktig og tilbringe dem sammen.. Man trenger ikke å gjøre noe super spess.. Bare være sammen.. Vi skal flytte sammen til sommern og da blir det selvfølgelig noe helt annet.. DA blir det skole, jobb og andre aktitiveter hver for oss sikkkert.. Men med et langdistanseforhold, så må man jo nyte tiden man er sammen på best mulig måte.. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det høres kanskje feil ut, men dere bør kanskje ikke holde så alt for god kontakt? Jeg mener, om dere ringer hver dag og snakker i evigheter kan det kanskje bli litt mye? Jeg tror dette er individuelt. Vi snakket så og si hver eneste dag, som oftest over 1 time. Første mdn av forholdet vårt var telefonregningen høyere enn husleien. Rekorden var vel 11 timer i løpet av en søndag. Jeg sier ikke at det er løsningen å snakke sinnsykt mye, men jeg har bedre tro på å holde god kontakt enn at det går dager mellom hver gang man snakker. Lenke til kommentar
Gjest Kathrine Olsen Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det høres kanskje feil ut, men dere bør kanskje ikke holde så alt for god kontakt? Jeg mener, om dere ringer hver dag og snakker i evigheter kan det kanskje bli litt mye? Jeg tror dette er individuelt. Vi snakket så og si hver eneste dag, som oftest over 1 time. Første mdn av forholdet vårt var telefonregningen høyere enn husleien. Rekorden var vel 11 timer i løpet av en søndag. Jeg sier ikke at det er løsningen å snakke sinnsykt mye, men jeg har bedre tro på å holde god kontakt enn at det går dager mellom hver gang man snakker. HALLO! 11 timar på ein dag er ALT FOR MYKJE! Då sit ein jo att sliten etter telefonsamtalen..Eg meiner ein samtale bør vara akkurat så lenge til at ein får sagt kor gla ein er i vedkommande, kor mykje kroppen skrik etter han/ho, og helst putte inn ein liten trivialitet. Best er det når samtalen er over, og ein føler at ein ikkje har fått sagt alt ein ville, slik at ein sultar etter neste samtale, meiner eg -Elske deg Fredrik S! Håpe du ein dag vil bu med meg! <3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det høres kanskje feil ut, men dere bør kanskje ikke holde så alt for god kontakt? Jeg mener, om dere ringer hver dag og snakker i evigheter kan det kanskje bli litt mye? Jeg tror dette er individuelt. Vi snakket så og si hver eneste dag, som oftest over 1 time. Første mdn av forholdet vårt var telefonregningen høyere enn husleien. Rekorden var vel 11 timer i løpet av en søndag. Jeg sier ikke at det er løsningen å snakke sinnsykt mye, men jeg har bedre tro på å holde god kontakt enn at det går dager mellom hver gang man snakker. Det er da du vurderer Skype. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå