Gå til innhold

Budsjett surround - Dynavoice eller Dynabel?

Anbefalte innlegg

Her dreier det seg om å finne mest mulig for minst mulig. For at kona skal være med på kjøpet må kostnadene hodes nede, og jeg står mellom 2 pakker:

Alt. 1: Dynavoice F-6 + Yamaha RX-V461 RDS

Alt. 2: Dynabel HK4000

DVD spilleren har ingen betydning da jeg har det fra før av og den vil jeg ta ut av pakken. Sub skal jeg kjøpe utenom.

Hva vil dere anbefalle?

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av alternativene er dårlige kandidater. Angående høyttalerne vet jeg med sikkerhet at dynavoicene leverer godt til sin pris. Hva gjelder forsterkern og dvd spillern er jeg usikker, men yamaha er et godt merke generellt.

-Den dynabel pakka har jeg dessverre ikke noe erfaring med, men merket i seg selv er jo kjent for god kvalitet til og billig penge. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjenner ikke til den andre pakken din, men vet at Dynabel høres bra ut..

Kjøpte meg den Yamahaen i går og har ikke rukket å teste så fryktelig mye enda, men lyden var merkbart bedre enn forrige forsterker. Yamahaen har forresten HDMI og litt flere tilkoblingsmuligheter enn akkurat den Dynabelforsterkeren har ut i fra det jeg kan se..

Endret av supermons
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Yamaha-receivere pleier i hvertfall levere i bøtter og spann når det kommer til film. Mine egne erfaringer med F6, er at dette er en kjempehøyttaler.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw

har selv et sett med dynabel høyttalere, og er så langt fornøyd med mine (senter, front og bak høyttalere) bruker de front som side og bak som bak høyttalere, da jeg allerede har et sett fronthøyttalere.. Dynabel frontene kan bi-wire/amp'es alt ettersom, virker ok nok. Og de spiller det jeg forventet av dem til film og musikk, med en ekstra sub i bakgrunnen. Driver dem med en pioneer vsx-1015 + pre-out til de 2 separate frontene mine som står på egen forsterker.

Koslige med dynabel (Eltek) er pris på frakt, og leveringstiden. Du får pakkene i 3 kolli (2x front og senter + bak i samme pakke) levert tilnærmet på døra. Helt upåklagelig!

Uansett, lykke til med valget.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har lillebroren RX-V663. No offence, men jeg mener RX-V863 ikke er værdt prisforskjellen. :) Men gode receivere er det, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Jeg har lillebroren RX-V663. No offence, men jeg mener RX-V863 ikke er værdt prisforskjellen. :) Men gode receivere er det, ingen tvil om det.

Jepp. Har testet den du har også, men jeg endte opp med RX-V863 da jeg fikk den for samme pris som RX-V663! :)

Men jeg vil si meg enig, at om jeg ikke hadde fått den til den prisen så hadde det blitt RX-V663

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...