Alliha Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Skulen skifta nettopp ut masse datamaskiner, då fekk elevane tilbud om dei gamle. Hørres greit ut det, tenkte eg, liksom fram til konfirmasjonen då eg kjøpe ny... så fekk eg dataen, men CD-stasjonen virka ikkje, så eg kjøpte ny...i SATA... men eg har ikkje ledningar som passer og eg trur dataen ikkje har SATA-inngongar. Det er ein dell workstation precision 220 er det nokon som veit om det finst kablar som går frå SATA og ender opp med systemet som fantes før? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Da trenger du en SATA kontroller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310629 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 følger det med SATA-ledninger? og takk for hjelpa Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kabler inkludert - 2 x Seriell ATA-kabel - intern - 65 cm - 1 x IDE-kabel - intern - 45 cm Greien med denne er at du trenger en diskettstasjon for å innstallere driveren. Hvis du ikke har dette, bør du kanskje gå for en annen kontroller Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kabler inkludert- 2 x Seriell ATA-kabel - intern - 65 cm - 1 x IDE-kabel - intern - 45 cm Greien med denne er at du trenger en diskettstasjon for å innstallere driveren. Hvis du ikke har dette, bør du kanskje gå for en annen kontroller eg trenge DVD-stasjon for å installere Windows.... så den blir ikkje aktuel... og så lurer eg på om eg trenger driver for å installera kvar einaste kontroller som finst på markedet? Endret 27. februar 2008 av alliha Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva mener du? Altså. Det er ikke snakk om DVD-stasjon, men Diskettstasjon. Med gamle 3,5" disketter, men jeg vet ikke om du må kjøre driverinnstallasjonen fra windows, eller ikke. I så fall er du jo like langt. Alle enheter trenger drivere, så jeg tror det kan bli vanskelig uten å innstallere windows først.. Men det var IDE-utgang på hovedkortet, ikke sant? I så fall ville jeg ha koblet til en IDE-DVD/CD-rom og innstallert windows og SATAkontroller via IDE-DVD/CD-rommen, og deretter satt inn SATA-DVD-brenneren i stedet. Håper du skjønte hva jeg mente. Veldig dårlig skrevet. Harald Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Hva mener du? Altså. Det er ikke snakk om DVD-stasjon, men Diskettstasjon. Med gamle 3,5" disketter, men jeg vet ikke om du må kjøre driverinnstallasjonen fra windows, eller ikke. I så fall er du jo like langt. Alle enheter trenger drivere, så jeg tror det kan bli vanskelig uten å innstallere windows først.. Men det var IDE-utgang på hovedkortet, ikke sant? I så fall ville jeg ha koblet til en IDE-DVD/CD-rom og innstallert windows og SATAkontroller via IDE-DVD/CD-rommen, og deretter satt inn SATA-DVD-brenneren i stedet. Håper du skjønte hva jeg mente. Veldig dårlig skrevet. Harald bruke ein DVD-rom frå ein annan datamaskin kanskje og installere windows derifrå? deretter SATA-kontrollen... hmmm, god idè Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 eg fekk ikkje t noko med den dataen, så nå er han demontert og bortplassert, så venter me heller på dataen etter konfen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå