Gå til innhold

Gainward GeForce 9600GT 512MB. bra eller dårlig?

Eirik89flo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Er dette et bra skjermkort, med tanke på spill og litt avanserte oppgaver?

Hvilket skjermkort anbefaler dere til gaming?

Den hadde visst scora veldig dårlig i 3dmark testen kjøp heller 8800 gt, den er mest for pengene sålenge.

At kortet ikke scora så bra i 3dmark har ikke nødvendigvis noe å si , er jo spill ytelse folk er ute etter. Og Geforce 9600 GT har bra ytelse i forhold til pris , det prises et stykke under 8800GT da de ikke er i samme pris\ytelse-klasse .

Lenke til kommentar
Hei.

Er dette et bra skjermkort, med tanke på spill og litt avanserte oppgaver?

Hvilket skjermkort anbefaler dere til gaming?

Den hadde visst scora veldig dårlig i 3dmark testen kjøp heller 8800 gt, den er mest for pengene sålenge.

Blir så lei av alt maset om 3DMark, hva har det å si??

Velger du heller et skjermkort som scorer bra i 3DMark, eller skjermkortet som yter best i praksis?

Praksis og teori henger sjeldent sammen hånd-i-hånd ;)

Det jeg har sett av tester indikerer at 9600GT og 8800GT har så og si lik ytelse

Lenke til kommentar

jeg har bestilt 9600GT SSC 512Mb 2 stk seff for sli, kommer til og yte noe jevlig bra, er vist nok bedre enn et enkelt 3870x2, men ikke mye, og koster litt mindre om du ikke kjøper EVGA GeForce 9600GT 512MB GDDR3, SSC da det kom på ca 3800kr men verdt verdt hvert øre..

et greit kort alene å, som er for de som ikke har lyst til og bruke store summer på en ny på, genial må jeg egentlig bare si...

Kiwi

Lenke til kommentar
Blir så lei av alt maset om 3DMark, hva har det å si??

Velger du heller et skjermkort som scorer bra i 3DMark, eller skjermkortet som yter best i praksis?

Praksis og teori henger sjeldent sammen hånd-i-hånd ;)

Det jeg har sett av tester indikerer at 9600GT og 8800GT har så og si lik ytelse

Selv om futuremark bommet på hvordan DX9.0 SM3.0 ville bli brukt i dag med 3DMark06 betyr ikke at testen ikke har noe hensikt. 3DMark ga en ganske tidlig varsel om at det var noe alvorlig galt med DX9 ytelsen til GeForceFX serien og X19x0 serien drar ganske bra i fra GeForce 79xx serien i enkelte spill i dag.

G94 skal visnok bruke en ny framebuffer komprimerings teknikk. Jeg lurer på om dette også kommer til G92 med nye drivere eller om dette er noe nytt med G94.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...