Gå til innhold

"Fjerner sparegris av hensyn til muslimer"

Anbefalte innlegg

"dette er jo alt for ekstrmt"

"Ekstremitet", eller det å gjøre noe som er litt på siden av det som er vanlig i samfunnet, har sannsynligvis alltid vært samtlige religioners sterkeste våpen. Kristendommen var marginal i starten, og ettersom folketroa utvikla seg og ble mer og mer moderat, slår noen til med mer ekstreme varianter som trekker til seg uante mengder folk. Det handler om å selge idéer, og det er alltid noen som ønsker revolusjonen velkommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vert min bank ville jeg slutta som kunde, ville heller funnet meg en annen bank. Det gjelder andre foreninger også, kommer de med slike tåpelige endringer kunn i frykt for muslimer (eller andre grupper), så melder jeg meg ut med en gang. Det burde alle gjøre, på den måten kan vi få en stopp på idiotiske endringer som kunn kommer av frykt.

Lenke til kommentar
det er forkasteleg kor lite respekt dei fleste innbyggjarar har for religion! eg ser berre her kor lite respekt folk har! "dette er jo alt for ekstrmt"

sei meg: har dykk eit stort problem med at dykk ikkje f¨r ha sparegris? trur dykk ungar bryr sge omat dei ikkje får ha sparegris?? NEI! det gjer dei ikkje! då eg var liten, hadde eg spare-bamse, og det fungerte akkurat like bra som ein sparegris skal eg seie dykk!

Her i Noreg er folk ALT for opptadde av prinsipp, medan dette er snakk om muslimars moral, etikk og verdiar! Men det drit jo nordmenn i! og står kun fast på dei moralause prinsippa!

Det er berre ein sparegris for hevlete! Vis respekt for relgionen til andre seier eg, og ikkje lag eit stort problem over noke som ikkje er det

edit: schreiben leiben

Jeg forlanger sparegris av prinsipp, og jeg er ikke moralløs. Jeg kommer aldri til å vise respekt overfor din religion eller muslimenes religion. Det som er et stort problem, er at sparegrisen kun er starten. Etterhvert, kan muslimene gnåle så mye de vil, og alle vil bøye seg, delvis pågrunn av de argumentene du kommer med. I Europa er grisen et hellig dyr, spessielt i Skandinavia. At muslimer synes noe annet, er ikke noe vi skal ta hensyn til.

Grisen er et for muslimer blitt et symbol på det urene, i møte med kulturer som bruker grisen som motiv i kunst. At grisen er et problem for muslimene, handler kun om at de vil poengtere kulturforskjellen, og at de vil ha sitt syn gjeldende i et samfunn de ikke har kontroll over (enda).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg kjenner aggresjon når jeg leser slikt. Sparegrisen er en tradisjon og ikke noe annet. At man skal bøye seg for en religion på denne måten er etter min mening helt sykt. Hvor mye hensyn skal man ta for muslimene før man kan kalle et land muslim?

Lenke til kommentar

Folk må gjøre seg fortjent til respekt. Religioner skriker om betingelsesløs respekt, noe som er hinsides all fornuft. Hvis religionen er sannheten burde den kunne holde vann opp i mot enhver utfordring, og denne typen respekt burde være unødvendig. Det tilsier bare at folk er grunnleggende redd for at livssynet deres skal bli motbevist slik at de tvinges til å ta av skylappene sine.

Lenke til kommentar

Vil tro banken bare har omdømme å tjene på sin fjerning av sparegrisen. Sparegrisen har nok flere motstandere enn tilhengere som bryr seg. At sparegrisen forsvinner vil gjøre muslimer mer vennligsinnede overfor banken, men jeg tviler på at ikke-muslimer vil møte den samme fjerningen med tilsvarende misnøye. Religion er mer dyptgående enn tradisjon, så dette er grunnen for at vi egentlig ikke tar det så ille opp at denne grisen blir fjernet. Men klart, i prinsippet er dette horribelt, men vi bryr oss ikke nok om sparegrisen til å gå til "motangrep".

Når det er sagt så hadde jeg, hvis jeg hadde styrt banken, også fjernet sparegrisen for å blidgjøre muslimene. Logisk mtp. den forretningen som banken skal bedrive.

Lenke til kommentar
Vil tro banken bare har omdømme å tjene på sin fjerning av sparegrisen. Sparegrisen har nok flere motstandere enn tilhengere som bryr seg. At sparegrisen forsvinner vil gjøre muslimer mer vennligsinnede overfor banken, men jeg tviler på at ikke-muslimer vil møte den samme fjerningen med tilsvarende misnøye. Religion er mer dyptgående enn tradisjon, så dette er grunnen for at vi egentlig ikke tar det så ille opp at denne grisen blir fjernet. Men klart, i prinsippet er dette horribelt, men vi bryr oss ikke nok om sparegrisen til å gå til "motangrep".

Når det er sagt så hadde jeg, hvis jeg hadde styrt banken, også fjernet sparegrisen for å blidgjøre muslimene. Logisk mtp. den forretningen som banken skal bedrive.

Så sant, så sant. Business.

Lenke til kommentar

Nå er jeg vel ustødig på reglene i Koranen, men om det er noen eksperter på emnet, kan de bekrefte at det er forbudt/synd å tjene penger på å låne penger ifølge Koranen? Altså renter og lignende, slikt som banken tjener sitt levebrød av?

Det ville isåfall vært mest imøtekommende mot araberene å slutte med renter på lån og sparekontoer, siden dette er noe som går imot islamske regler.

Lenke til kommentar
Nå er jeg vel ustødig på reglene i Koranen, men om det er noen eksperter på emnet, kan de bekrefte at det er forbudt/synd å tjene penger på å låne penger ifølge Koranen? Altså renter og lignende, slikt som banken tjener sitt levebrød av?

Det ville isåfall vært mest imøtekommende mot araberene å slutte med renter på lån og sparekontoer, siden dette er noe som går imot islamske regler.

Det stemmer at Islam forbyr renter på lån osv.

Ja, dette ville ha vært mest imøtekommende. Men lån med renter er jo et stort forretningsgrunnlag for banker i vesten, så tviler på at dette er noe som forsvinner før en stor majoritet av kundemassen er muslimer. Heldigvis tenker banken først og fremst på seg selv, som de har gjort i sparegrissaken...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli drittlei denne holdningen til muslimer at det er VI som skal rette oss etter DEM når det er DE som er på fremmed jord. Herregud, for noen fjols! Hadde det ennå vært ting det var verdt å ta tak i som de klaget på. Men nei, de pirker på noen jævla tegninger og griser av porselen. Hva blir det neste? De gir seg vel ikke før de har muslimifisert hele Vesten. Og fortsetter vi å gi etter som nå, vil det ikke ta lang tid.

Nederland er så vidt meg bekjent et veldig sekulært og liberalt land, så vi kan jo håpe at mange med vettet i behold (og penger på konto) finner seg en ny bank der nede nå.

det er forkasteleg kor lite respekt dei fleste innbyggjarar har for religion! eg ser berre her kor lite respekt folk har! "dette er jo alt for ekstrmt"

sei meg: har dykk eit stort problem med at dykk ikkje f¨r ha sparegris? trur dykk ungar bryr sge omat dei ikkje får ha sparegris?? NEI!

Få av deg skylappene dise, så ser du kanskje at problemet her ikke er at barn får sparesau i stedet for sparegris, men at man i større og større grad begynner å gi etter for irrasjonelle krav og trusler om vold.

Du må gjerne respektere religioner til du blir blå i trynet, men ikke kom og klag den dagen Muslimsk Folkeparti styrer landet akkurat slik de vil.

Folk må gjøre seg fortjent til respekt. Religioner skriker om betingelsesløs respekt, noe som er hinsides all fornuft. Hvis religionen er sannheten burde den kunne holde vann opp i mot enhver utfordring, og denne typen respekt burde være unødvendig. Det tilsier bare at folk er grunnleggende redd for at livssynet deres skal bli motbevist slik at de tvinges til å ta av skylappene sine.

Exactly! Hvem er det som skriker høyest om respekt i dagens samfunn? Jo, det er muslimene. Ironisk nok er det også de som har gjort absolutt minst her i verden for å fortjene respekten de krever.

Endret av Audere
Lenke til kommentar

sei meg: har dykk eit stort problem med at dykk ikkje f¨r ha sparegris? trur dykk ungar bryr sge omat dei ikkje får ha sparegris?? NEI! det gjer dei ikkje! då eg var liten, hadde eg spare-bamse, og det fungerte akkurat like bra som ein sparegris skal eg seie dykk!

Her i Noreg er folk ALT for opptadde av prinsipp, medan dette er snakk om muslimars moral, etikk og verdiar! Men det drit jo nordmenn i! og står kun fast på dei moralause prinsippa!

Det er berre ein sparegris for hevlete! Vis respekt for relgionen til andre seier eg, og ikkje lag eit stort problem over noke som ikkje er det

edit: schreiben leiben

Jeg forlanger sparegris av prinsipp, og jeg er ikke moralløs. Jeg kommer aldri til å vise respekt overfor din religion eller muslimenes religion. Det som er et stort problem, er at sparegrisen kun er starten. Etterhvert, kan muslimene gnåle så mye de vil, og alle vil bøye seg, delvis pågrunn av de argumentene du kommer med. I Europa er grisen et hellig dyr, spessielt i Skandinavia. At muslimer synes noe annet, er ikke noe vi skal ta hensyn til.

Grisen er et for muslimer blitt et symbol på det urene, i møte med kulturer som bruker grisen som motiv i kunst. At grisen er et problem for muslimene, handler kun om at de vil poengtere kulturforskjellen, og at de vil ha sitt syn gjeldende i et samfunn de ikke har kontroll over (enda).

enig der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...