Gå til innhold

"Fjerner sparegris av hensyn til muslimer"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for ekstremt, herregud. Dette er latterlig politisk korrekt, og går på bekostning av tradisjonene i landet (såfremt de har samme tradisjoner for sparegriser som vi har). Hvis muslimer ikke ønsker å bruke en gris, kan de spare i en kopp eller en sokk, men å fjerne sparegriser for alle kunder bare fordi en liten gruppe finner det støtende, er feigt og latterlig.

De kunne gjerne tilbudt en annen type sparebøsse for de som ikke ønsker grisen (hva med en spare-muhammed? xD), det hadde vært en hyggelig gest ovenfor muslimer, men å fjerne den for alle blir for dumt.

Lenke til kommentar

Synes dette er tåpelig.

De opplyser også at en britisk barnehage har forbud mot å fortelle historien om «De tre små grisene». I stedet forteller de historien om «De tre små kattene».

Hvor langt skal folk strekke seg for å ikke fornærme en eller annen religion ? Neste steg er vel å fjerne alle kristne fra barnehager og skoler der det går muslimer.

Lenke til kommentar

Herregud, dette synes til og med jeg er dumt. Det har ingen verdens ting å si om banken deler ut en sparegris til barn. Den er jo ikke ekte. Skulle man ha fjernet gris som er i butikken da? Fordi det kan jo også virke støtende. Grisen som er i butikken er jo til og med ekte. Jeg selv spiser ikke gris, men går ikke av hengslene fordi det blir gitt bort sparegriser i butikken eller andre steder.

Muslimer sier at grisen ikke skal spises. Dem har sagt at de kan være sammen med dem, klappe dem osv. Men de må vaske seg etter det. Så skjønner ikke hvorfor de lager så mye oppsinn rundt SPAREGRISER.

Endret av Pizzatrance
Lenke til kommentar
Jeg tror dessverre det ikke er snakk om muslimene her heller, men heller banken som er overforsiktig for å passe på at de ikke blir støtende for muslimer (mindre kundegrunnlag om de blir det). Dessverre går de nok hakket for langt her...

Veldig enig, tror ikke det kan ha seg sånn at de har mistet potensielle muslimske kunder på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal sende forslag til den banken om at de kan bytte ut sparegrisene men sparemuhammed.

lurer på hva reaksjonene blir da...

Men jeg syns det er idiotisk å fjerne noe så tradisjonsrikt som sparegrisen bare på grunn av dissa jævla muslimene.

Kan de ikke heller fortsette med sparegriser, og i stede også få laget sparebøsser med et annet motiv eller form, som de da deler ut til muslimske barn?

(til moderatorer/alle andre: når jeg sier "jævla muslimer" så er det ikke rasistisk ment. Men jeg syns at alle de muslimene som i det siste har blitt så grettne for de muhammed greiene, og som nå har begynt å skal fremme sin tro på voldelig vis, har gjort at jeg har rett til å kalle dem "jævla muslimer".

Så til alle muslimer der ute, og alle andre som tar seg nær av det utsagnet: Jeg har ingenting imot muslimer... om du da ikke prøver å sprenge meg i fillebiter.. da kommer jeg ikke til å like akuratt deg så godt...

Så vær så snill å ikke slett posten... Eller prøv å sprenge meg.. Takk!)

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

herregud, man kan da ikke faen rette seg etter en religion, dette har gått over stokk og stein. jeg må ærlig inrømme at man skal ha respekt for andre men når det kommer til dette er det bare latterlig, hva tenker innvandrere som kommer til et land? skal jeg følge dette landets lover eller følge mitt gamle lands lover? vi skal ikke rette seg til dem og deres behov så mye, det er de som kommer til et nytt land og det er da pika meg dem som må rette seg til oss. greit at de ikke liker å spise og ta på en gris men en porselen gris!!!!!!!!!!!!! halloooooooooooo..............

hvis de ikke vil at deres barn skal ha en så hvorfor må de da krangle om det det er de selv som bestemmer om de skal ha en og pika meg ikke hva vi skal ha, selv om de tilhører en annen religion må de de kunne tenke selv? hvis jeg skulle flytte til, tja.... la oss si Irak. jeg kan da ikke si at Norges lover gjelder der, jeg må jo tilpasse meg dem og ikke tvinge andre til å tilpasse meg.

herregud.... først propaganda på barne tv der de oppmuntrer til å myrde andre, så om en jævla porselen gris, kriger, terrorister, ???????????? som som jeg har forstått er at de tror de ligger over oss og mener de har rett og alt mulig gjelder dem men... jeg mener det ikke er alle, takk og pris for det.

helt sykt

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

det er forkasteleg kor lite respekt dei fleste innbyggjarar har for religion! eg ser berre her kor lite respekt folk har! "dette er jo alt for ekstrmt"

sei meg: har dykk eit stort problem med at dykk ikkje f¨r ha sparegris? trur dykk ungar bryr sge omat dei ikkje får ha sparegris?? NEI! det gjer dei ikkje! då eg var liten, hadde eg spare-bamse, og det fungerte akkurat like bra som ein sparegris skal eg seie dykk!

Her i Noreg er folk ALT for opptadde av prinsipp, medan dette er snakk om muslimars moral, etikk og verdiar! Men det drit jo nordmenn i! og står kun fast på dei moralause prinsippa!

Det er berre ein sparegris for hevlete! Vis respekt for relgionen til andre seier eg, og ikkje lag eit stort problem over noke som ikkje er det

edit: schreiben leiben

Endret av Schnell
Lenke til kommentar

dette er ikkje snakk om heksebrenning og sånt nåke fanskap, det er snakk om ein SPAREGIS!

det er merkverdeg at med ein gong det er snakk om berre ein liten ting som hade med religion og gjer (i dette tilfele ein så liten ting som sparegris til born) så vert det automatsik fårbunna med heksebrenning.

fårkasteleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...