Lentaro Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hei! har sett på et oppsett fra komplett på en pc jeg har lyst på. her er spesifikasjonene: Cooler Master Centurion 534, Sort, NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Asus M3A, AMD 770, Socket-AM2+, DDR2, AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Gainward GeForce 9600GT 512MB GDDR3, Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 USB2 multikortleser 3.5" sort for NEC DVD-brenner AD-5200A IDE OEM Black MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Men er ikke helt sikker på graffik kortet. Pc-en skal brukes til World In Conflict, Call of Duty 4, Battlefield 2142, kanskje Crysis. Vil at den skal klare hvertfall Crysis på high graffik. Noe som bør gjøres om eller noe sånt? Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 jeg prøver også sette sammen en gaming pc, med mest mulig ytelse per krone. tror kanskje du kan tjene litt på å gå for intel framfor AMD, siden de gir mest for pengene. når det gjelder skjrmkort ville jeg kanskje gått for et ATI Radeon 3870 kort. men det er vel kanskje litt smak og behag. men når det gjelder spille pcer er det skjermkort du må putte pengene i. cpu kan klokkes opp ganske mye. tror ikke du vil ha problemer med å kjøre noen av de spillene med det oppsettet der uansett. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 ok tok sånn egen konfigurasjon på Komplett.no, men hovedkortet støttet ikke Intel. Tenkte jeg skulle prøve å klokke prossesoren opp til 3.0 Ghz hvis det er mulig.(må lære meg først da) har du noe tips om hovedkort som støtter Intel da, å hvilket prossesor jeg bør ta? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) ok tok sånn egen konfigurasjon på Komplett.no, men hovedkortet støttet ikke Intel. Tenkte jeg skulle prøve å klokke prossesoren opp til 3.0 Ghz hvis det er mulig.(må lære meg først da) har du noe tips om hovedkort som støtter Intel da, å hvilket prossesor jeg bør ta? Kikk litt på den måndens pc på komplett den er veldig mye for pengene og den er med intel og du kan konfigurere den selv etter eget ønske. Ta en bra duo prosessor, vet ikke om du trenger quad. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772&CKS=PCW den duo prosessoren er det 3.0 ghz på så du slipper å klokke den. Endret 27. februar 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 selv driver jeg å ser på intel E8400 prossesoren mye for penga. og kan klokkes opp til 4ghz uten store problemer, når det gjelder hovedkort er vel Gigabyte GA-P35-DS3R noe av det beste "billige" hovedkortene. ser du etter billigere cpuer får du E2180 til rundt 600 kr og den kan klokkes til 3ghz uten problemer. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) har du en link? så etter, men fant ikke noe. tenkte jeg like greit kunne ta en 2.8 å klokke den til 3.0 så sparer jeg litt der. men er det noen som har noe annet på skjermkortet? Vet ikke om det lønner å vente litt til 9800 til nVidia kommer ut, eller om det lønner seg å ta 8800!? Endret 27. februar 2008 av Lentaro Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 vil anbefale intel e8400, 4gb ram, minimum 800mhz ram, helst 1000mhz, ati3870 eller ati 3870x2 (de blåser varm luft ut av kabinett, i motsetning til 8800gt som blåser 50grader luft inn i kabinett) samme hovedkort som jeg har, gigabyte p35-ds3r god strømforsyning, her bør man ikke spare penger! mist 500w rev.3 er bra god skjerm må man ha, ingen vits med fet pc hvis skjermen suger god kontorstol =) og skal du spille crysis på "high" må du legge betydelige ressurser i skjermkort. Jeg har et 3870x2, og ting er ikke spillbart med alt på high i DX10 (se signatur for specs) en god cpukjøler er viktig hvis du skal overklokke, noctua u12f er bra, ellers finnes Thermalright Ultra Extreme, beste du kan få som går på luft Og det er jo sååå mye mer spennende å bygge ting selv! er du student kan du muligens få tilgang til MSDN, der ligger vistax64/x86, xp pro ute til fri benyttelse. sparer en tusenlapp der =) Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 jeg er enig med newman221 i det meste, men tror ikke 4 GB ram er nødvendig, dersom du ikke har lyst å betale for det. ram er forsåvidt billig, har du ikke 64bit system så drop 4gb ram. selv har jeg kjøpt 600w mist. har du råd kjøper du ati 3870 x 2 da får du det råeste grafikk kortet som finnes for en realtisisk pris der ute. ellers er 3870 kortet bra aleine også Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 ja, er student, hvis ungdomsskole elev blir regnet som det da. Problemet er at jeg tror ikke jeg får bruke med enn 7k, kanskje litt mer, men maks 8k. Lenke til kommentar
ErickH Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 vil anbefale intel e8400, 4gb ram, minimum 800mhz ram, helst 1000mhz, ati3870 eller ati 3870x2 (de blåser varm luft ut av kabinett, i motsetning til 8800gt som blåser 50grader luft inn i kabinett) samme hovedkort som jeg har, gigabyte p35-ds3r god strømforsyning, her bør man ikke spare penger! mist 500w rev.3 er bra god skjerm må man ha, ingen vits med fet pc hvis skjermen suger god kontorstol =) og skal du spille crysis på "high" må du legge betydelige ressurser i skjermkort. Jeg har et 3870x2, og ting er ikke spillbart med alt på high i DX10 (se signatur for specs) en god cpukjøler er viktig hvis du skal overklokke, noctua u12f er bra, ellers finnes Thermalright Ultra Extreme, beste du kan få som går på luft Og det er jo sååå mye mer spennende å bygge ting selv! er du student kan du muligens få tilgang til MSDN, der ligger vistax64/x86, xp pro ute til fri benyttelse. sparer en tusenlapp der =) hva er det MSDN? Microsoft Develop Network? jeg er universitetstudent...kan jeg få windows gratis? Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 de aller fleste høyskoler og universiteter deler ut gratis windows vista og programvare. det gjør i allefall høyskolen i buskerud hvor jeg studerer. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 bestemmer meg for å ta det orginale oppsette som står ovenfor Skal overklokke prossesoren til 3.0 Ghz så blir alt bra Takk for all hjelpa Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jepp, MSDN er veldig fint sted. De fleste høyskoler og universiteter har avtale med microsoft om distribuering av programvare. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 pc-en er bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå