Gå til innhold

Forslag til nytt kamera...

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et kamere til min samboer. Men jeg går meg litt blind i utvalget. Jeg kommer til å havne i prissjiktet 2500-3500 kroner (kanskje litt mer ).

De kameraene jeg har prøvd til nå, har ett Fujifilm finepix F450 og en Fujifil S5000, har alle det til felles at det er umulig å få gode bilder innendørs under lav belysning. Blitsen er altfor skarp og jeg får kalde bilder, eller bilder som er uskarpe, dvs. de takler ikke bevegelse i bildet.

Har dette med at kameraene har for lite lyssterke objektiv? Er det bare dyre speilreflekskamera som kan klare slikt?

Har sett litt på Canon G9, og dette kameraet ser i alle fall bare fantastisk bra ut, selv om det ligger helt i øverst prisleie for meg. Men finnes det andre i samme klasse? Har sett her inne på bilder laget med dette kameraet. Et bilde er tatt av et orkester i en mørk orkestersal. Musikerene sitter ganske stille, og det er kanskje det som gjør at bildet blir godt. De få som rører seg litt blir selv med dette kameraet litt "blurete". Er det ingen vei utenom dette? Annet enn å velge speilrefleks i superklassen da?

Håper noen kan pense meg inn mot ett kamera som kan ta gode bilder innendørs, er holdbart og er i kompakt klassen.

Sturla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser etter et kamere til min samboer. Men jeg går meg litt blind i utvalget. Jeg kommer til å havne i prissjiktet 2500-3500 kroner (kanskje litt mer ).
Spar en tusing eller to, og kjøp Fujifilm F40fd i stedet. Dersom du ikke har spesielle krav, utover generelt gode bilder, er det trolig det kameraet som gir deg best bildekvalitet i "alle" situasjoner til under 3500 kr. Det tar også gode bilder innendørs, du finner i hvert fall ikke mange kompakter som er bedre - uansett prisklasse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...