Screamer Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hvis noen flasher en sjermkort-bios med en bios det ikke takler. så klarer ikke skjermkortet å kjøre (dette er en selvfølge), men hvis dette er et skjermkort som står i en agp-ort! og det er blitt feilflashet! Da blir du selvfølgelig forbannet over at du ikke har skjermbilde. Men hva om du har et "skjermkort nummer 2" som går på en pci-port. Kan du da bare flashe tilbake biosen på agp kortet ditt? Lenke til kommentar
esk Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg er litt ute på tynn is her, men du bør nok velge at den skal starte pci kortet først i biosen til hovedkortet før du prøver noe vågalt... Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Hadde akkurat det problemet idag.... Fikk ikke tak i PCI-kort, men hadde et AGP-kort liggende. Det jeg da gjorde var å lære meg hva som skjedde under booting (hvor jeg skulle trykke hva og sånt) med AGP-kortet som funket. Etterpå byttet jeg kort for så og gjøre samme prosedyre. Det funket faktisk.... Men nå tror jeg at jeg har vært ganske heldig da... Sikkert ikke alle som er det, men jeg tror det er verdt å prøve ihvertfall... Tror ikke man kan gjøre ting så veldig masse verre... http://service.futuremark.com/compare?2k1=6013812 Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Selv om skjermen ikke skrur seg på pga feilfllashing, vil vel fremdeles PC'en starte som normalt. Derfor er det like greit å starte maskinen med en oppstartsdiskett, og flashe tilbake med å skrive kommandoen i blinde. Funket fint for meg. Alternativet kan være å lage en autoexec.bat fil på disketten, slik at man får den til å gjøre alle kommandoene automatisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå