xstian Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg er fryktelig sugen på en Roush Mustang, enten Stage3 eller 427R. Føler at dette blir et voldsomt prosjekt, det er ok, men jeg er litt på bar bakke. Spørsmålene er bla: HVOR kan jeg begynne å lete etter slike til salgs i USA? Bedre i Canada? HVORDAN går jeg frem for å kjøpe? HVORDAN får man best fraktet den hit og HVOR MYE kommer frakt til å koste? Noen tips? hey ho lets go Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg er fryktelig sugen på en Roush Mustang, enten Stage3 eller 427R.Føler at dette blir et voldsomt prosjekt, det er ok, men jeg er litt på bar bakke. Spørsmålene er bla: HVOR kan jeg begynne å lete etter slike til salgs i USA? Bedre i Canada? HVORDAN går jeg frem for å kjøpe? HVORDAN får man best fraktet den hit og HVOR MYE kommer frakt til å koste? Noen tips? hey ho lets go Hvis du skal registrere bilen i Norge noengang kjøper du en bil som er registrert i USA. Da kan den godkjennes etter §15 her i Norge så sant en Roush går som fabrikksoriginal bil. Såvidt jeg vet er det registrert en Roush her i Norge. Biler fra Canada kan ikke godkjennes slik. (Enda) Biler finner du f.eks på ebay eller gå inn på hjemmesiden til Roush og se etter forhandlere. Motorships kan hjelpe deg med betaling og frakt. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 For å si det slik så vil engangsavgiften på en slik bli rundt 700 tusen kroner. Det kan trekkes fra 200-450 tusen på denne avgiften avhenging av hvor gammel bilen er (2000-2007). Selve prisen på bilen vil sannsynligvis bli en brøkdel av totalprisen med alle avgifter. Moms må selvfølgelig også betales. Frakt tror jeg er det siste du trenger å bekymre deg for i forhold til de andre utgiftene. Hvordan det er med å i det hele tatt få en slik bil godkjent her i bakvendtland er også ett spørsmål du bør stille. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 HER er bilder av en norskregistrert Roush. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 HER er bilder av en norskregistrert Roush. Ha en fin dag. Herrlig Takk, da er det håp om å få skilter på iaffal! Lenke til kommentar
xstian Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Ok, ebay var ok, og det ser ut som det går an å få en stage3 fra 35-40k dollar, er det noe av det som kan trekkes fra ved eksport fra USA, eller er det ingen moms eller noe der? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Ingen moms (sales tax) å betale for deg så lenge du ikke er bosatt i den staten hvor bilen blir kjøpt. HER er forøvrig en person du kan kontakte hvis det blir alvor. Han kan svare deg bedre enn oss hobbyeksperter og gi deg hjelp hele veien. Ha en fin dag. Endret 27. februar 2008 av huffadhemi Lenke til kommentar
xstian Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Ingen moms (sales tax) å betale for deg så lenge du ikke er bosatt i den staten hvor bilen blir kjøpt.HER er forøvrig en person du kan kontakte hvis det blir alvor. Han kan svare deg bedre enn oss hobby eksperter og gi deg hjelp hele veien. Ha en fin dag. Glimrende mange slags takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå