Gå til innhold

Canon 20D og Vista

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har et Canon 20D som jeg har brukt flittig i et par år, og overført bildene via USB til diverse XP maskiner.

Nå er jeg så uheldig å sitte her med en Vista laptop - og da er det tydeligvis kjørt.

Jeg har installert siste versjon av WIA driverne for Vista (v6.0.0) og Canon Utilities 2.0 - men får ikke kontakt med kameraet.

Vista finner kameraet, sier at det er installert og klart til bruk - men jeg får ikke browset minnet. Og jeg har ikke CF leser på laptop'en.

Noen gode tips ? Ikke noe fancy jeg er ute etter - bare få tilgang til minnet slik at jeg kan kopiere over bildene til PC - bruker jpeg, ikke raw.

Nissik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et problem som Canon har hatt i mange år. I noen tilfeller så får man ikke kontakt med kameraet. Jeg har hatt de samme problemene både på Windows XP og Windows 98 men jeg har alltid greid å løse dem tilslutt. Mine Olympus og Nikon kameraer fungerer uten eksterne drivere og har aldri gitt noen problemer.

Et tips som kan fungere er at du installerer driverne og programvaren på nytt og er veldig nøye med å gi administratorrettigheter til programmene når du starter dem (klikk på filene med høyre musknapp og velg "Kjør som Administrator" fra menyen).

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...