Gå til innhold

madwifi, aircrack-ng og drivere

ways

Anbefalte innlegg

hei

backtrack (tidligere auditor) er en liveCD med verktøy for bl.a. scanning og dumping av krypterte wlan. veldig praktisk hvis man vil teste sikkerheten i sitt eget nett. den har patchede madwifi-drivere, slik at de kan injecte pakker i monitor-mode. den muligeten vil jeg gjerne ha på min egen maskin (uten bruk av denne distro'en). hvordan? jeg har selvkompilert madwifi fra den offisielle siden, rev "svn r3358". siste patch fra http://patches.aircrack-ng.org/ er r2662. hvor finner jeg senere patch eller eldre driver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt på at du får hjelp av noen herifra ang dette, ettersom det som oftest blir brukt til ulovlig virksomhet (hacke naboens nettverk og verre). Anbefaler deg og spørre på forumet de som står bak backtrack. Kunne hjulpet deg men jeg tipper du ikke har rene hensikter.

Lenke til kommentar

det er nå på samme linje som å ungå å fortelle folk om nmap, siden det kan brukes til ulovelig virksomhet. resultatet blir at folk har hauger av åpne porter på serveren sin, uten å være klar over det.

foreløpig har aircrack lært meg at WEP er totalt ubrukelig, og at folk finner stadig triks for å gjøre knekkingen raskere. en ting er å lese om at WEP er usikkert, men å se at det faktisk tar sekunder å knekke gir et ganske annet inntrykk. er WPA sikkert? er WPA2 sikkert? hjelper mac-autentisering? hvem vet, man må for all del ikke la folk teste dem.

</utblåsning>

edit: og forresten ser det ut som om man bare skal bruke siste patch selv om revisjons-nr ikke stemmer.

Endret av ways
Lenke til kommentar
er WPA sikkert?

Ja.

er WPA2 sikkert?

Ja.

hjelper mac-autentisering?

Nei.

Disse var jo halvveis retoriske, men jeg følte for å svare på dem uansett. Mens vi snakker om trådløs sikkerhet, Mr. Schneier bruker ikke kryptering på sitt wlan. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...