Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har fått en stalker

Anbefalte innlegg

Det begynte med at jeg syntes synd på ham på en fest. Han sto alene, og vi snakket med ham. Siden har han dukket opp over alt, han har bla. tilgang til vaktlisten min, og hver gang jeg er på jobb, vet jeg han vil være der. Ellers dukker han opp her og der, han snakker ikke med meg, men bare sitter og ser. Når han først tar mot til seg og snakker, så rødmer og stammer han. Jeg vet jeg burde gjøre noe med det, men jeg greier det det liksom ikke. Det er jo synd i fyren, og hva skal jeg si? Slutt å se på meg? Slutt å spise på stedet jeg jobber? I begynnelsen var det nesten flatterende, men nå vipper jeg til å bli paranoid. Fyren fulgte etter meg hjem en gang, han vet hvor jeg bor, hvor jeg jobber, og kan lett få tilgang til all mulig annen informasjon om meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Awhh.. Afc stalkers. så søtt:)

Men si det rett ut til han. Du må ta et valg:

1. Tenke på deg selv

2. Tenke på han.

Før eller siden, etter lang tid med å manne seg opp og snakke med ALLE om det, vil han klare å stamme fram hva han føler for deg. Det er da du må si "sorry påsan, men denne fuglen skal forbli fri".

Ta heller å spar han den ydmykelsen (og oss for enda en "hvordan få hun til å bli min"- tråd på forumet her) og si det til han med en gang

Endret av PUA
Lenke til kommentar

Heh, det å "trøste" folk fordi du syntes synd på dem er bare slemt. Kanskje fordi det er slik jeg føler at noen er mot meg, hater uærlighet. Var ei venninne jeg før knapt hadde pratet med som kom å påstod at jeg var en person hu digga og jeg var skikkelig grei å være med, jeg tenkte bare "jaja... dette tror jeg virkelig hun mener" jeg er også ganske stille å rolig av meg noe som gjør det vansklig for meg å tro at hun kan digge meg så mye. Nå er jeg ganske pessimist på disse områdene, så jeg har vanskligheter for å tro at vennene mine liker meg selv om de ringer, inviterer meg på fest osv.

Men slik er tydeligvis ikke denne karen du snakker om, han har sikkert naturlig nok trodd at du hadde en ørlite interesse av han siden du pratet med han på denne festen. Det at han rødmer og stammer tyder nok på at han er veldig usikker og derfor ikke er så flink på å tolke deg og hva du synes om han. Hvis han prøver seg noe mer kan du bare si at du er opptatt. Nå vet ikke jeg om du ei vil ha hann som venn, og jeg veit heller ikke hva du pratet om han på festen, men hvis ikke du vil ha noe vennskap med han må jeg si du har stilt deg litt dumt i det. Ikke lat som du liker en person bare fordi du syntes synd på han, da vil du bare såre/gjøre det værre seinere uansett :p

Lenke til kommentar
Har du vurdert det enkleste?

"Fåkk te helvete åff.. permanent. OK?"

Ett annet alternativ er at du oppgir arbeidstimene her og så kan noen fra forumet stalke han igjen. :)

Og i morra er han død. Selvmord. Good luck med å leve med den hengende over deg.

Si at du ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Få en kompis til å leke kjæreste. Da skjønner han kanskje at det ikke er sjangs.

Det funker, faktisk. Jeg spilte kjæresten til ei god venninne av meg når hun hadde en raring etter seg, og det endte med at fyren slutta. Seinere tok han kontakt igjen, men da fortalte han bare hvorfor (ny i by'n, lite venner, kommer fra en annen kultur etc.), og nå er han for en venn å regne. Kunne strengt tatt ikke gått bedre, egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri, på noe tidspunkt gitt uttrykk for at jeg er interessert i ham, hverken som en venn jeg henger med eller noe mer. Jeg har bare snakket med ham et par ganger, og den første gangen var vi en hel gjeng som sto der. Hvorfor han valgte meg vet jeg ikke, fyren kjenner meg ikke en gang.

Da han fulgte meg hjem ble jeg litt redd, og spurte om han bodde der eller noe. Nei svarte han. Men hva om jeg tar feil og det bare er en haug med tilfeldigheter? Jeg synes hele situasjonen er skikkelig ubehagelig. Desuten, om jeg får en til å spille typen min, så hva om det klikker for ham? Han kan ikke være helt god når han driver på på den måten.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Skal jeg gjette vil jeg si at han liker deg, men er ekstremt usikker på hvordan oppføre seg, og hva han vil. Han har helt sikkert store vanskeligheter med å være sosial. I utgangspunktet vil jeg si det er harmløst; sannsynligvis er det bare snakk om en fanboy noe utenom det normale. Du har gitt uttrykk for sympati, så selv om ikke at du er interessert har du sendt ut signaler om en mulighet for sosial tilkobling, for å si det sånn.

Jeg vil anbefale å konfrontere ham, si at du synes det er ekkelt at han følger etter deg, og be ham om å slutte med det. Vær bestemt, og vær forsiktig med sympatisignaler. Hvis det er tegn til aggresjon kan du jo først sørge for at du ikke er alene, men ikke oppsøk ham sammen med noen andre à la gruppeutfrysning (la vedkommende bare holde seg i nærheten).

Det å framstå som sårbar, sympatisk jente virker veldig trygt for ham hvis han sliter sosialt. Ellers er jeg enig med det Tmz skriver, og at du til en viss grad la opp til dette selv (uheldig at det viste seg at han er som han er) - en erfaring rikere for din del.

Utover det får du vurdere om du er villig til å hjelpe; hvis han har få eller ingen venner, prøv å bli kjent med ham, men ikke bli for nær. Prøv å koble ham med noen andre som han kan bli kjent med. Ikke dra ut samtaler i lengden med mindre du er villig til å bli bedre kjent. Hvis han ikke gir seg, gi tydelig beskjed om at du ikke er interessert (eventuelt bare gjør det med en gang).

Til syvende og sist har du ikke noe ansvar overfor ham, kun deg selv. Om han ikke takler å være sosial, så er det opp til ham å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...