Borbra Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 jeg trenger et program som kan konvertere/redigere ei fil på 513MB og 9.20 min, enten til .avi format eller til et annet videoformat eller et program så jeg får redigert den. jeg har prøvd diverese konverteringsprogram, blant annet Super og diverse andre, men ingen av de har funket spess bra. Super konverterte all lyden men bare de første 15 sek av filmen, de andre programmene jeg har prøvd har konvertert fil en til en haug av bilder satt etterhverandre, eller så har jeg bare fåt lyden ut. jeg har også prøvd å redigere den i Pinnacle studio 9, men det funket ikke. diverse at programmet bare stopper rett før jeg får lastet inn hele filmen. det funker heller ikke å redigere i windows movie maker. så det jeg lurer på, fins det noe annet bra konverteringsprogram en Super? hvis nei, hva gjør jeg feil i Super? eller finnes det et greit redigeringsprogram til .mov filer? Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 btw. jeg har en vanlig pc ikke mac, hvis det hjelper. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 B U M P er det ingen på dette forumet som har ett eller annet å si om dette temaet? ingen som har noen lure triks på lager? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Prøv å konvertere med Rad Video Tools. Forklaring på bruk her: http://www.windowsmoviemakers.net/PapaJohn...ideo_Tools.aspx Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Quicktime Pro funker utmerket til denslags. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Men koster 249kr. Ingen stor sum, men dei fleste vil nok heller sjå til ei gratisløysing. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 I dette forumet hvor folk som ber om en enkel løsning på et eller annet redigeringsproblem, jevnlig anbefales å kjøpe Premiere Pro 2 - enda alternativer fra 0 til 500 kr som oftest hadde gjort nytten, har jeg ikke inntrykk av at man er så nøye på prisen. Når det gjelder Rad Video Tools er den sikkert utmerket, men jeg syntes den så meget uoversiktlig ut i forhold til QuickTime Pro, hvor jeg så langt har greid meg fint uten å måtte lese noen bruksanvisning. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 .MOV-filer er kanskje heller ikke en fast filtype, liksom .MPG og .AVI vel heller ikke er det. Jeg har ingen problem med å redigere MOV-fil fra et harddiskkamera (JVC), og bruker Magix, ver. 11 Pluss. Filene går rett inn i programmet uten noen form for konvertering. Programmet koster litt under 1000 kr, men jeg tror også den billigere verjonen (Uten Pluss) gjør like god jobb. Og det koster under halvparten av det jeg benytter. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 I dette forumet hvor folk som ber om en enkel løsning på et eller annet redigeringsproblem, jevnlig anbefales å kjøpe Premiere Pro 2 - enda alternativer fra 0 til 500 kr som oftest hadde gjort nytten, har jeg ikke inntrykk av at man er så nøye på prisen.Godt poeng. (Sjølv om det nok sjeldan er kjøp dei som anbefaler har i tankane, piratkopiering er jo populært.)Jeg har ingen problem med å redigere MOV-fil fra et harddiskkamera (JVC), og bruker Magix, ver. 11 Pluss.Sikker på at dette ikkje er MOD-filer? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Til Torbjørn T: Du har rett, og jeg leste ikke: Det kommer .MOD-filer fra JVC Harddisk-kameraet (det er ikke mitt). Men det er heller ingen problemer i Magix med de .MOV-filer (QuickTime) jeg har forsøkt med! Endret 14. mars 2008 av asoeli Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 takker for alle svar, veldig nyttig men tingen er at det er bare snakk om 1 fil derfor gidder jeg ikke å kjøpe et program til mange hundre kroner for å konvertere ei fil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå