Skypond Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg skal vekk i fra GF4 og over til Radeon 9700 pro. Men lurer på fra hvilken produsent. Har hørt at Saphire er tregere enn andre. Men det stemmer kanskje ikke? Uansett hvilken produsent anbefaler dere? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Driter du penger eller? Du har jo et bra kort som holder noen månder til Menmen det er slike som deg som holder liv i skjermkort produsentene og utviklerne. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Av de testene jeg har sett så er det minimal ytelsesforskjell mellom de ulike 9700pro-kortene. Så sant eventuell software-bundle og ting som TV inn/ut o.l. ikke er avgjørende ville jeg gått for det billigste. Har selv et Sapphire Atlantis Pro og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Driter du penger eller? Du har jo et bra kort som holder noen månder til Menmen det er slike som deg som holder liv i skjermkort produsentene og utviklerne. Tja, 4xRGAA og 16xAF er 2 veldig gode grunner til å gå fra GF4Ti til R9700 IMO. Lenke til kommentar
Skypond Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 ja jeg driter penger :-) 8) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Tja, 4xRGAA og 16xAF er 2 veldig gode grunner til å gå fra GF4Ti til R9700 IMO. Javel i dine øyner kanskje, men for meg er det som å hive penger ned i dass. Da tenker eg på Skypond som har et GF4200 kort, men om eg hadde kjøpt nytt kort ville eg merket mye. Lenke til kommentar
esk Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 DU kan lese noen tester dersom du er var på støy, hvis ikke ville jeg gjort som meg, kjøpt det første og beste. Mitt er en club3d utgave, disse støyer en del, men det hjelper med en zalman heatpipe Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 [quote="Gabriel_X" Har selv et Sapphire Atlantis Pro og er veldig fornøyd. Det har jeg også, og veldig fornøyd! Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Finn ett kort med kjøling på ramen, eller så må du kjøpe det senere like vel. 6x og 16x er helt konge i unreal 2 8) Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Javel i dine øyner kanskje, men for meg er det som å hive penger ned i dass. Det kommer helt an på øynene som ser så klart, men folk som ikke ser poenget med AA/AF har vel neppe sett det i bruk selv (med bra framerate da så klart) Her er en sammenligning jeg lagde i Rallisport Challenge (0xAA, 2xAA og 4xAA - alle med 16XAF): http://www.newcharts.com/radeontesten/rsc-...-0-2-0-4xAA.jpg (NB: Stor fil så ikke jpg-komprimeringen skulle ødelegge bildet for mye) Hvis man ikke ser en betydelig kvalitetsforskjell her er det nok på tide å bytte ut monitoren sin :smile: Her er forøvrig 4 utklipp jeg har tatt fra screenshots i det samme spillet med 4XAA (tatt under replay): http://www.newcharts.com/radeontesten/rsbilder.jpg Lenke til kommentar
Skypond Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Ja det er jo ikke tvil etter å ha sett på de skjembildene at jeg bestiller Radeon 9700 pro i dag Det blir ett Saphire! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 http://www.newcharts.com/radeontesten/rsc-...-0-2-0-4xAA.jpg (NB: Stor fil så ikke jpg-komprimeringen skulle ødelegge bildet for mye) Hvis man ikke ser en betydelig kvalitetsforskjell her er det nok på tide å bytte ut monitoren sin :smile: Her er forøvrig 4 utklipp jeg har tatt fra screenshots i det samme spillet med 4XAA (tatt under replay): http://www.newcharts.com/radeontesten/rsbilder.jpg Jevelig bra! Man må jo være blind for å ikke se det der.... Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Ja det er jo ikke tvil etter å ha sett på de skjembildene at jeg bestiller Radeon 9700 pro i dag Det blir ett Saphire! Ker-ching! Another happy customer :wink: Men seriøst: Jeg tror du vil få en veldig merkbar oppgradering, og sannsynligvis se forskjell når det gjelder skarphet i 'vanlig' 2D også. Hovedgreia er jo: samme eller bedre fps i spill som du har pr. idag men med AA/AF og max grafikk/tekstur-kvalitet påskrudd, noe som ihvertfall jeg synes gjør mye for totalopplevelsen. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kastet nylig ut et GeForce 3 og kjøpte et Hercules 9700 pro og tenkte ikke noe særlig på AA og AF pga jeg ville ha max framerate. Begynte å prøve litt med 4x på begge deler og det var vanvittig mye bedre skarphet i grafikken! Det som er konge med 9700 pro er jo at du ikke taper så mye ved å bruke dette (i motsetning til f.eks GeForce) ATI ruler! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hadde tenkt meg et 9700 Pro kort selv, til jeg fikk høre at ATI kommer med nyere versjoner. Spare litt til og kjøpe når de kortene ankommer markedet. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kommer ALLTID nyere versjoner, og grafikkortmarkedet er jo helt ekstremt! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ja jeg driter penger :-) 8) Hvorfor i helvette sitter du på et amd system da Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ja jeg driter penger :-) 8) Hvorfor i søren sitter du på et amd system da Det der er det dummeste jeg har sett idag, samt dine andre mindre lure poster om AMD og Intel. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Finn ett kort med kjøling på ramen, eller så må du kjøpe det senere like vel. Kjølingen er irrelevant, ettersom minne er av typen BGA, som utvikler mye mindre varme enn den gamle typen (som jeg tror het VGA, men er ikke sikker). Du kan se forskjellen ved at den nye typen er kvadratisk, mens den gamle er avlang. Den ekstra overklokkingen av minnet du kan få ved å benytte hercules(som har kjøere) er lik ingenting, den variasjonen du får mellom et "heldig" kort og et "uheldig"(noen bare overklokker bedre en andre, selv om de er av samme modelproduksjonsted o.s.v) kort er mye større. For å i det hele tatt få noen ekstra kjøing på BGA ram, må du ha gode kjølere, satt på med perfekt mengde kjølepasta, noe jeg ikke ville stolt på at hercules har gjort. Kjøling på BGA ram er en salgsgimmik, og retferdigjør i alle fall ikke prisforskjellen mellom kortene. Ellers er forskjellen mellom kortene bundelen, ytelsen er lik. P.S tar gjerne imot et Geforce4 kort, blir nokk en forbedring fra Geforce2Ti :wink: Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Bruker quintrix AA på alle spill med mitt GF4200 kort jeg... ser ikke behov for bytting til 9700pro enda. Men det byttet kommer til å skje! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå