Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ak vert på EU kontroll,hva kan eg fikse selv?


Anbefalte innlegg

Dette står på listen eg fikk:

 

2:Stor slitasje i ytre endeledd-begge foran

1:Foraksel-defekte drivakselmansj-begge foran

2:Stabilisator-stor slakk i foringer-foran

2:Defekt hjullager-venstre foran

 

Hjullager er greit,det har eg tatt selv før..men noe av det andre kan eg ta det selv?(har en mekaniker til rådighet;) )

 

Så når eg hørte der eg tok kontrollen sa han ingenting om at eg måtte ta hjulstilling,men da eg var inne hos noen andre

så sa di at hjulstilling MÅTTE eg ta..må eg det,eller skal de bare ham er penger av meg???Og de som sa det ang hjulstilling sa at det kom til å komme på 5000kr inkle arbeid,moms og deler osv

 

Takk for svar :=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bil er dette snakk om da? De fleste av feilene du nevner kan man stort sett utføre selv, men det kommer jo ann på hvor erfaren man er fra før, om man har riktig verktøy til rådighet etc.

 

Er jo en del i forstillingen som må byttes der, en hjulkontroll i etterkant er absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Ved skifte av endeledd så anbefales det med forstillingskontroll, det du kan gjøre er å skifte endeleddet selv, og få verkstedet til å ta kontrollen.

 

Stab.stag foringer er også ganske kurrant å skifte på de fleste biler.

 

Drivakselmansjettene burde du klare å skifte om du har skiftet hjullager foran på forhjulstrekker tidligere.

 

Jeg har ikke filla peiling på VW, det er stort sett ikke så ulikt mange andre forhjulstrekkere.

Lenke til kommentar

er spissinga i orden før du begynner, så er det bare å passe på att du får det nye endeleddet NØYAKTIG der det andre sto, dog så anbefales det forstillingskontroll, ja. jobber selv på verksted og det er ikke mye som skal til på endeleddet før spissinga forandrer seg.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
er spissinga i orden før du begynner, så er det bare å passe på att du får det nye endeleddet NØYAKTIG der det andre sto, dog så anbefales det forstillingskontroll, ja. jobber selv på verksted og det er ikke mye som skal til på endeleddet før spissinga forandrer seg.

Det nytter ikke å basere seg på at det nye endeleddet er produsert helt likt som det gamle. Veldig ofte endres produksjonen en del. De kan SE like ut og ha ganske like mål, men likevel ha annen avstand fra gjengepartiet til senter av kula. Bytter du endeledd og vil ha en bil som ikke spiser dekk eller blir rar å kjøre bør du få målt ut og justert.

Lenke til kommentar

Stabilisator-stor slakk i foringer-foran:Er det disse eg skal ha??---->post-97018-1204485686_thumb.jpg

 

 

Foring, stab.stag ytre, foran

 

Foringer

Bilmerke:

VW

Bilmodell:

GOLF

Motor:

1,8

Kw:

118

Plassering:

Foran

År:

10.89 > 07.91

Org. nr:

191411315A

Pris:

78,00

 

Men der det står "stabilisator-stor slakk i foringer-foran" hvordan skal eg finne riktig del? Ser på Autospar,men der er det jo foringer stab stag midtre foran,og ytre foran,hvordan vet eg vilken eg skal ta??

Endret av Diesel_
Lenke til kommentar

Du må ha hjulsstillingskontroll, pga bytte av endeledd ytre begge sider. Forstillingsvinklene blir da feil, og trengs da en kontroll. Usikker om det er noen justering på Golf bak,noen som vet det? Kjekt å vite.

 

Drivakselmansjetter, er jo bare en 1'er feil- Og går jo dermed gjennom. Så jeg ville fokusert på 2'er feilene først- og fått de Eu ok- deretter når du har tid kan du ta det andre.

Lenke til kommentar
Bilmerke:

VW

Bilmodell:

GOLF

Motor:

1,8

Kw:

118

118 kW i en gammal golf 1,8-liter? Høres meget usannsynlig ut.

 

 

 

G60?? 16Ven jeg hadde var det ivertfall 102kw i

Endret av exs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...