IcedInsanity Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Dette står på listen eg fikk: 2:Stor slitasje i ytre endeledd-begge foran 1:Foraksel-defekte drivakselmansj-begge foran 2:Stabilisator-stor slakk i foringer-foran 2:Defekt hjullager-venstre foran Hjullager er greit,det har eg tatt selv før..men noe av det andre kan eg ta det selv?(har en mekaniker til rådighet;) ) Så når eg hørte der eg tok kontrollen sa han ingenting om at eg måtte ta hjulstilling,men da eg var inne hos noen andre så sa di at hjulstilling MÅTTE eg ta..må eg det,eller skal de bare ham er penger av meg???Og de som sa det ang hjulstilling sa at det kom til å komme på 5000kr inkle arbeid,moms og deler osv Takk for svar := Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva slags bil er dette snakk om da? De fleste av feilene du nevner kan man stort sett utføre selv, men det kommer jo ann på hvor erfaren man er fra før, om man har riktig verktøy til rådighet etc. Er jo en del i forstillingen som må byttes der, en hjulkontroll i etterkant er absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Er en Golf 2,90mod Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ok. Alt ettersom hvor mye erfaring man har. En instruksjonsbok kan jo også hjelpe deg langt på vei. Arbeidet du skal utføre er ikke veldig komplisert, men det kan ta litt tid... Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Brekkjern, gummi-hammer og et spett. Kanskje en vanlig hammer også. Du må nok ha 10-20 pipesett også. Ta med deg kontroll-lappen på mekonomen. Fyr løs med noen bilder, eller send et PM hvis du trenger hjelp. Haggiz Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ved skifte av endeledd så anbefales det med forstillingskontroll, det du kan gjøre er å skifte endeleddet selv, og få verkstedet til å ta kontrollen. Stab.stag foringer er også ganske kurrant å skifte på de fleste biler. Drivakselmansjettene burde du klare å skifte om du har skiftet hjullager foran på forhjulstrekker tidligere. Jeg har ikke filla peiling på VW, det er stort sett ikke så ulikt mange andre forhjulstrekkere. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) er spissinga i orden før du begynner, så er det bare å passe på att du får det nye endeleddet NØYAKTIG der det andre sto, dog så anbefales det forstillingskontroll, ja. jobber selv på verksted og det er ikke mye som skal til på endeleddet før spissinga forandrer seg. Endret 28. februar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 er spissinga i orden før du begynner, så er det bare å passe på att du får det nye endeleddet NØYAKTIG der det andre sto, dog så anbefales det forstillingskontroll, ja. jobber selv på verksted og det er ikke mye som skal til på endeleddet før spissinga forandrer seg. Det nytter ikke å basere seg på at det nye endeleddet er produsert helt likt som det gamle. Veldig ofte endres produksjonen en del. De kan SE like ut og ha ganske like mål, men likevel ha annen avstand fra gjengepartiet til senter av kula. Bytter du endeledd og vil ha en bil som ikke spiser dekk eller blir rar å kjøre bør du få målt ut og justert. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Stabilisator-stor slakk i foringer-foran:Er det disse eg skal ha??----> Foring, stab.stag ytre, foran Foringer Bilmerke: VW Bilmodell: GOLF Motor: 1,8 Kw: 118 Plassering: Foran År: 10.89 > 07.91 Org. nr: 191411315A Pris: 78,00 Men der det står "stabilisator-stor slakk i foringer-foran" hvordan skal eg finne riktig del? Ser på Autospar,men der er det jo foringer stab stag midtre foran,og ytre foran,hvordan vet eg vilken eg skal ta?? Endret 2. mars 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Du må ha hjulsstillingskontroll, pga bytte av endeledd ytre begge sider. Forstillingsvinklene blir da feil, og trengs da en kontroll. Usikker om det er noen justering på Golf bak,noen som vet det? Kjekt å vite. Drivakselmansjetter, er jo bare en 1'er feil- Og går jo dermed gjennom. Så jeg ville fokusert på 2'er feilene først- og fått de Eu ok- deretter når du har tid kan du ta det andre. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Fant det ut...så nå er alle deler på vei i posten Er ingen justeringer bak på Golf mener eg. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Fant det ut...så nå er alle deler på vei i posten Er ingen justeringer bak på Golf mener eg. Hva bestillte du? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Bilmerke:VW Bilmodell: GOLF Motor: 1,8 Kw: 118 118 kW i en gammal golf 1,8-liter? Høres meget usannsynlig ut. Lenke til kommentar
exs Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Bilmerke:VW Bilmodell: GOLF Motor: 1,8 Kw: 118 118 kW i en gammal golf 1,8-liter? Høres meget usannsynlig ut. G60?? 16Ven jeg hadde var det ivertfall 102kw i Endret 3. mars 2008 av exs Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Er nok skriveleif det der med 118KW....min bil har vertfall bare 66kw Shark:Eg kjøpte. pluss de som er bilde av øverst,visste ikke hvilken så eg tok to av begge Endret 3. mars 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 OKay, ser bra ut det der ja Lenke til kommentar
joka Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Er ingen justeringer bak på Golf mener eg. det er allikevel mulig å justere med "camber shim" http://images.google.no/images?um=1&hl...=camber+shim+vw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå