Gå til innhold

Er X38 like bra for nVidia oppsett som 680i?

GeForcy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bedre for nvidia eller ATI, det avhenger helt av om du har planer om SLI/Crossfire. Skal du kjøre 1 skjermkort så kan du trygt gå for x38 + nvidia.

Nvidia brikkesett har støtte for opptil 3xNvidia(SLI)med 780i SLI.

Intel x38 har støtte for 2x ATI (Crossfire):

Endret av fflex
Lenke til kommentar

De hovedkorta har vel et "opplegg" for CrossFire - Ati si løsning for og kjøre flere skjermkort i "par". Et nVidia skjermkort fungerer like godt så lenge du klarer deg med et - skal du bruke SLI, så "må" du ha et hovvedkort med nVidia chip.

Klarer du deg med et skjermkort er det etter mitt syn ett fett om du bruker et Ati eller nVidia skjermkort på et "hvilket som helst hovedkort" (om kortet er "designa" for SLI eller CrossFire spiller neppe noen rolle når man bruker et skjermkort) - problemet dukker opp om man finner ut at man skal ha et skjermkort til for og øke ytelsen til grafikksystemet.

Problemet kommer vel om man finner ut at man skal ha et skjermkort til for et "tospann" et "halvår" etter en kjøpte det første....(og må ha et "identisk")..

Lenke til kommentar

Skal kanskje ha 2 nVidia kort etterhvert (8800GTS 512), eller ett 9800 GX2.. Er litt usikker her. Har ett 8800GTS 512 nå og det holder foreløpig. Men jeg vil helst oppgradere nå. Er P35 noe nytt?

Endret av GeForcy
Lenke til kommentar

P35 er "billigutgaven" av X38. Skal du ha muligheten til å kjøre SLI - altså to Nvidia skjermkort så må du ha ett Nforcebasert hovedkort dessverre. 9800GX2 fungerer på Intel også, men har en mistanke om at det koster ganske mye mer enn det smaker - ett ATI 3870X2 vil nok være et betydelig bedre kjøp.

Lenke til kommentar
P35 er "billigutgaven" av X38. Skal du ha muligheten til å kjøre SLI - altså to Nvidia skjermkort så må du ha ett Nforcebasert hovedkort dessverre. 9800GX2 fungerer på Intel også, men har en mistanke om at det koster ganske mye mer enn det smaker - ett ATI 3870X2 vil nok være et betydelig bedre kjøp.

Ja det koster litt for mye... Men jeg har alltid vært glad i nVidia, så jeg må bare prøve å spare litt :p. Ett 9800GX2 eller ett til 8800GTS 512. Fant noe her 780i.

Endret av GeForcy
Lenke til kommentar
Asus P5T-Deluxe er et greit 780i kort, husk at det lønner seg å ha veldig god luftflyt og helst vifte® som blåser direkte over chipsettet med Nforce chipset - særlig 780i, de utvikler sinnsyke mengder varme.

Og det betyr god PSU? Har Corsair 520 nå.

Lenke til kommentar

For tiden er det ATi som har "overtaket" på Nvidia i min mening på Intel siden.

Crossfire løsningen er den mest fleksible for oss brukere siden vi ikke er "tvunget" til å ha ATi chipset sånn som Nvidia gjør med sitt SLi oppsett.

Og der kan vi kjøre på ett X38 brikkesett som ser ut til å ha mindre problemer enn nForce, selv om sant skal sies så vurderte jeg nForce før jeg kjøpte hovedkort med Intel brikkesett.

Strøm og varmemessig er ATi litt lavere enn Nvidia også men om du skal dundre med 2x 3870 X2 (4x GPU) Så drar du fort opp til 700 watt anbefalingen (Husker ikke om det var 700, 730 eller 750 watt de anbefalte).

Så om du vil spille det litt trygt eller at du ikke har så god lufting på kabinettet ditt så er 9800 GX2 kortet og X38 ett bra valg eller 3870X2 om du vil prøve ATi på X38 kort.

Må si jeg er enig med PerUlv2 her ja, og jeg er kanskje litt partisk siden jeg kjører X38 selv.

Lenke til kommentar
Tenker på denne her:). Vet dere ca hvor mye bedre ytelse jeg får hvis jeg kjøper denne? Har Asus P5N-E SLI nå.

Har dette hovedkortet selv og må si at det er utrolig bra! både på langsikt og overklokkingsmuligheter. Har da et ATI kort på og tenker å kjøre Crossfire i nærmere fremtid ;)

Se min post der jeg skriver et "mini-review" av det :p

Asus P5E review av meg!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Subject i tråden er å snu problemstilling helt på hodet. :)

Hk basert på n680i er "søppel". Et mareritt å klokke med. Krever "doktorgrad" for å få en stabil(safe) OC som ikke spiser minnebrikker til frokost.

Ethvert hk basert på Intel chipset (P965, P35, X38..etc) er et soleklart førstevalg.

Det er bare en grunn til å velge nForce, og det er at man har to Nvidia skjermkort eller har tenkt å kjøre to (dvs. SLI).

I alle andre tilfelle. Styr unna nForce.

Dette fra en som har prøvd det og er rimelig bra fornøyd med n650i (P35N-E SLSI).

Lenke til kommentar
Men vet dere hvor mye ytelse vil øke hvis jeg skifter til dette HK?

jeg anbefaler deg å bruke ditt sli kort frem til nvidia 790i.

du vil ikke tjene mye fps på å gå over på feks 750i eller 780i.

kjør sli på deitt gamle asuskort, vent litt, så kommer 790i og forhåpentligvis gjør noe morro :)

Lenke til kommentar
Men vet dere hvor mye ytelse vil øke hvis jeg skifter til dette HK?

jeg anbefaler deg å bruke ditt sli kort frem til nvidia 790i.

du vil ikke tjene mye fps på å gå over på feks 750i eller 780i.

kjør sli på deitt gamle asuskort, vent litt, så kommer 790i og forhåpentligvis gjør noe morro :)

Dette er nok det beste forslaget ja... Man behøver ikke bytte HK med mindre man må eller har store behov for noe annet. Og du tenker kanskje også på PCIex2.0 men dette vil ikke gjøre noe spesiell ytelsesøkning! Er enig med DaButcher!

Lenke til kommentar

Og hva tilsier at Nvidia plutselig skal se lyset med 790i? Det er tilogmed deres første forsøk med DDR3... Blir nok stabile saker tipper jeg ;-)

Selv om jeg håper de endelig får det til, hvis ikke kan de kaste inn håndklet og holde seg til skjermkort - noe de er meget bra på

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...