Bumr Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei Jeg ønsker å få koblet til en 2,5" IDE HD til min stasjonære pc. Problemet er overgangen fra 2,5" til 3,5". Den har en pinne for mye i forhold til IDE kabelen. Jeg har ikke funnet ut hvilken jeg må fjerne. Rettere sakt hvilken vei overgangen skal tilkobles 2,5" hardisken. Er det noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hvis du ikke har noen IDE-kabel liggende med alle 40 kontaktene kan du forsøke å lage et ekstra hull der det mangler. Det kan være litt dumt om du fjerner feil pinne på adapteret siden det ikke er en jordingspinne. Hvis du måler mellom pinne 2 og 40 på adapteret med et ohmmeter/multimeter skal det være ca. 0 ohm (kortslutning) mellom disse (det kan hende du må koble adapteret til disken for å få noe utslag). Mellom pinne 1 og 39 skal det derimot ikke være forbindelse, Det er pinne 20 som skal fjernes, denne er ca. midt i mellom pinne 2 og 40 (tiende pinne hvis du teller fra pinne 2, eller ellevte fra pinne 40). Bildet som er lagt ved er av pinnesiden: Endret 28. februar 2008 av Kamerat Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ekstra tips, ikke fjern pinnen helt, bare bøy den til side. Hvis du har valgt feil pinne å bøye vekk er det litt enklere å rette opp feilen enn hvis du bruker avbiter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå