Gå til innhold

Cpu blir fryktelig varm

Anbefalte innlegg

Sitter her og skriver på en relativt gammel Packard Easynote. Ok maskin, synes jeg, men den blir fryktelig varm. Akkurat nå kjører jeg cab, med dekselet over prosessor skrudd av. Likevel går vifta for fullt, kontinuerlig. Har bytta pasta (det var faktisk ikke pasta på den i fra før i det heletatt), tatt vekk støv, the works. Noe annet jeg kan gjøre? Er det feks mulig å bytte vifte til en mer stillegående?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SIW fant bare èn sensor, det var på harddisken. Den lå på 34 grader, og temperaturforskjellen på de to (cpu/hdd), om jeg legger hånda på dekselet, er helt vanvittig. Kjennes dobbelt så varm ut på cpu. Den har også blitt så varm et par ganger at maskina bare har frosset helt og fargene på skjermen har blitt blekere og blekere helt til hele skjermen har vært nesten helt hvit.. Etter en restart har det dog funka fint igjen. Mulig det siste her også forårsakes av andre ting enn cpu, men sånn som tempen er nå innbiller jeg meg at det er cpu som gjør det.

Lenke til kommentar

Ja, er ofte det støvet man ikke ser som er værst! Og siden den var ganske gammel så kan det fort være at dette er problemet! (Spessielt hvis den ikke var sånn som ny)

Prøv med støvsuger, tett med hånden så du få konsentrert sugingen i luftinntaket. Det beste er å få gjort det motsatt vei av den veien viften blåser. Min 4 år gamle laptop ble som ny :)

Å bytte vifte er jo mulig, men nå vet ikke jeg hvordan det ser ut nedi din da.

Lenke til kommentar

Tænk ju, fæntom tre de, maskina er som ny! Hadde samlet seg litt støv siden sist jeg åpnet den, det fjernet jeg. I tillegg pussa jeg mellom alle de der bittesmå ribbene. Hjalp _mye_. Bråker litt enda, men er stor forskjell fra hvordand et var. Takk for hjelpa :)

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...