Gå til innhold

Så var det min tur til å bli hacket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man er super-paranoid er det vel også mulig å ha passord i en fil, og gjøre copy-past i stedet for å skrive det inn.

Men hvis du alltid (siden før du fikk keylogger) har hatt remember account name, er det jo rart at de har fått tak i kontoen din.... :hmm:

Det hjelper nill å gjøre det slik. Signalene for tegna i passordet sendes fortsatt slik at keyloggeren kan snappe dem opp.

Det er ikke en packet-sniffer det er snakk om her.. det er ikke det som sendes som snappes opp.

Men igjen, som sagt før... her er det et spørsmål om hva som er "godt nok". Copy/paste vil "lure" en del keyloggers, men ikke alle. Det er også mulig å skrive inn ekstra bokstaver spredt i passordet, og deretter fjerne dem med mouse-highlight funksjon, for å forsøke å lure en keylogger.

Men selvsagt: svaret, hvis du tror du kan ha fått en keylogger, er å bli kvitt den.. ikke prøve å omgå den.

Og også.. du må ha en brannmur som blokkerer all (utgående) trafikk det ikke er gitt eksplisitt tillatelse til.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Men et sted må jo disse keyloggerne komme fra. Om man kun bruker "populære" AddOns fra trygge nedlastningssteder.

Men jeg tror mye kan være tjent med å få et bra virusprogram. Jeg mener faktisk å ha lest en test for en tid tilbake at AVG faktisk ikke tok en del virus og ikke var til å stole på. Det er et dårlig produkt. Ligg unna. Kjøp noe i steden. I hvert fall bytt...

http://antivirus.about.com/od/antivirussof.../a/freeav_2.htm

Lenke til kommentar
Det er ikke en packet-sniffer det er snakk om her.. det er ikke det som sendes som snappes opp.

Men igjen, som sagt før... her er det et spørsmål om hva som er "godt nok". Copy/paste vil "lure" en del keyloggers, men ikke alle. Det er også mulig å skrive inn ekstra bokstaver spredt i passordet, og deretter fjerne dem med mouse-highlight funksjon, for å forsøke å lure en keylogger.

Det som jeg gjorde var å copy/paste et passord, for så å bruke musen til å fjerne bokstaver og legge til nye på ulike steder i passordet. Jeg trodde ikke en keylogger kunne vite hvilke bokstaver jeg visket ut med musen og hvor jeg la til nye.

Det tror jeg fortsatt ikke en keylogger kan gjøre, så jeg holder en knapp på at passordet ditt "sniffes" opp - idet du trykker på "login" fanges passordet opp av loggeren. Har du først fått det på maskinen kan du altså ikke logge inn uten å avsløre passordet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
Det var da godt at hackerene kun har brukt dette for å få tilgang til WoW hos deg. Altså bare et spill! Ingen reel skade skjedd da.

Hadde vært værre om de hadde brukt keylogging i forhold til mer viktige ting, slik som nettbank osv.

Det er da tyveri.. Han betaler jo for filen per mnd. Tror faktisk det er nok til å melde til politiet.. Eller?

Lenke til kommentar
Kjører selv NOD32 i Vista med vista sin firewall... Noen som kan anbefale noen greie firewalls?

Nod32 er faktisk noe av det sikreste du kan få av antivirus. Det har vunnet "Virus Bulletin 100% Awards" mer enn noe annet konkurrerende produkt. Det slo til og med inn og stoppet en link-trojaner i MSN for ikke lenge siden for min del ("klikk her for å se bilder av lommemannen" eller noe slikt).

Firewall bruker jeg ikke selv annet enn XP sin. Synes det er så mye knot i begynnelsen når den popper opp hele tiden. Men jeg vet Tiny Personal Firewall og Zone Alarm har vært menge år på markedet og leverer produkter som skal fungere bra.

Lenke til kommentar

hehe velkommen til klubben

min eldste konto har blitt hacket 5 ganger siden wow gikk live

skjer det flere en 2 ganger anbefaler jeg og kjøpe ny wow konto og flytte figurene dine til den helt nye kontoen , det har i vertfall hjulpet meg med problemet .

det er ikke no stress å bli hacket får alltid tilbake nesten alle items . det beste med det er at alle BoE items du har brukt før og spart på kan du nå selge på AH, har tjent noen tusen gull på det ;)

Og nei du kan ikke andmelde det til politiet i så fall vill du bli år hundres vits på politiets neste julebord :p

Endret av brut
Lenke til kommentar

Bruker også NOD32 og COMODO som firewall program, veldig fornøyd med begge. Har prøvd Avast og AVG, tenkte det var på tide å spandere litt penger i et program som jeg har bare hørte brae ting om. Comodo er forresten gratis.

Du kan også ta en titt på denne tråden "Diskusjon.no - Den store sikkerhetsguiden v.2", der står det også noen par anbefalte antivirus, antispyware og brannmurer...

Eller denne tråden for å sjekke systemet ditt med et program som heter HijackTHIS.

Står mer på denne linken

Dette er vel kanskje litt OT men for en stund siden greide noen å få tak i Steam konoten min, noe jeg ikke helt forstår hvordan siden jeg også syntes jeg hadde tatt mine forholdsregler...

Fikk uansett tilbake Steam kontoen.

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...