akd02 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Skulle ha ny bios til mitt asus m2n-e. Fikk blå skjerm mitt i oppdateringen.(noterte ikke ned feilmeldingen ) Etter jeg skulle starte opp pcen så starter viftene og så slår pcen seg av etter 2 sek. ingen post lyd eller noe. Følgte manualen og gjorde en clear cMos, men dette hjalp ikke. Om jeg fjerner cpu så går viftene på pcen i ca 10 sec før maskina stopper. Regner med at HK er ferdig, men er jo lov og prøve. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Om man flasher bios og noe skjer som feks strømbrudd osv, er den kaputt. sorry mac. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Mange hovedkort produsert de siste årene har en "BIOS Recovery"-funksjon, som er en siste utvei hvis clear cmos ikke fungerer. Dette gjøres gjerne med at du setter en jumper på hovedkortet mens en cd/diskett med ny bios-fil står i. Her er en beskrivelse for Intel-kort: http://support.intel.com/support/motherboa...b/CS-023360.htm Andre merker har ofte tilsvarende løsninger, sjekk manualen. Lenke til kommentar
akd02 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Var ingen BIOS Recovery jumper på mitt HK. Blir vell nytt hk og cpu på meg når man får lønn. Sitter nå med min gamle p4 nå . Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tok en Google på det kortet, her er litt om Bios: ASUS EZ DIY ASUS CrashFree BIOS 3 The ASUS CrashFree BIOS 3 allows users to restore corrupted BIOS data from a USB flash disk containing the BIOS file. This utility saves users the cost and hassle of buying a replacement BIOS chip. ASUS EZ Flash 2 EZ Flash 2 is a user-friendly BIOS update utility. Simply press the pre-defined hotkey to launch this tool and update BIOS from a USB flash disk before entering the OS. You can update your BIOS only in a few clicks without preparing an additional floppy diskette or using an OS-based flash utility. Det er håp om og "redde" kortet, Link til mer info om kortet. "CrashFree" på disse ASUS korta har ingenting med jumper på kortet og gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå