ironduke Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har en årsinntekt på 320 før skatt. Studielån på 300. En bil fra før jeg vil tro jeg får ca. 60 for. Har nå utrolig lyst på en 2005-mod LandRover Disco3. Den koster 330. Jeg har fått grønt lys av banken for finansiering, men vil jeg klare å betjene lånet? Bankene låner jo ut i hytt og pine nå om dagen. Takker for alle seriøse innspill! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har en årsinntekt på 320 før skatt. Studielån på 300. En bil fra før jeg vil tro jeg får ca. 60 for. Har nå utrolig lyst på en 2005-mod LandRover Disco3. Den koster 330. Jeg har fått grønt lys av banken for finansiering, men vil jeg klare å betjene lånet? Bankene låner jo ut i hytt og pine nå om dagen. Takker for alle seriøse innspill! Du må selv vite hvor stort lån du kan betjene, det er ingen her som kan tippe seg til de månedlige utgiftene dine, dine økonomiske (u)vaner og så videre. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Har en årsinntekt på 320 før skatt. Studielån på 300. En bil fra før jeg vil tro jeg får ca. 60 for. Har nå utrolig lyst på en 2005-mod LandRover Disco3. Den koster 330. Jeg har fått grønt lys av banken for finansiering, men vil jeg klare å betjene lånet? Bankene låner jo ut i hytt og pine nå om dagen. Takker for alle seriøse innspill! Du må selv vite hvor stort lån du kan betjene, det er ingen her som kan tippe seg til de månedlige utgiftene dine, dine økonomiske (u)vaner og så videre. Jeg mener jo ikke at dere skal vurdere meg spesielt. Det er umulig. Men sånn generelt sett. Lenke til kommentar
moijk Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har en årsinntekt på 320 før skatt. Studielån på 300. En bil fra før jeg vil tro jeg får ca. 60 for. Har nå utrolig lyst på en 2005-mod LandRover Disco3. Den koster 330. Jeg har fått grønt lys av banken for finansiering, men vil jeg klare å betjene lånet? Bankene låner jo ut i hytt og pine nå om dagen. Takker for alle seriøse innspill! Det er da 5 525 kroner i mnd - om det er over 5 år til 8,185 i rente (hva som stod på scandibanken sin kalkulator som default). også må du regne med service på bilen, forsikring, årsavgift og om du har eventuelle uhell hva det vil forårsake på forsikring, egenandel med mere. Også verd å få med seg Landrover ikke topper listene over pålitelige biler, så kan bli litt verkstedskostnader. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Er ikke de nye Landroverne ganske pålitelige? Noen som har erfaringer med dette? Har en årsinntekt på 320 før skatt. Studielån på 300. En bil fra før jeg vil tro jeg får ca. 60 for. Har nå utrolig lyst på en 2005-mod LandRover Disco3. Den koster 330. Jeg har fått grønt lys av banken for finansiering, men vil jeg klare å betjene lånet? Bankene låner jo ut i hytt og pine nå om dagen. Takker for alle seriøse innspill! Det er da 5 525 kroner i mnd - om det er over 5 år til 8,185 i rente (hva som stod på scandibanken sin kalkulator som default). også må du regne med service på bilen, forsikring, årsavgift og om du har eventuelle uhell hva det vil forårsake på forsikring, egenandel med mere. Også verd å få med seg Landrover ikke topper listene over pålitelige biler, så kan bli litt verkstedskostnader. Lenke til kommentar
moijk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er ikke de nye Landroverne ganske pålitelige? Noen som har erfaringer med dette? http://www.haveyoursay.com/ han er ikke enig Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg har inntekt på 280 før skatt, ikke studielån men huslån og billån adskilte fra hverandre. Totalt sett ca 1,3 millioner i lån. Samboern har inntekt på 270 før skatt & studielån. Vi deler på huslån & billån. Noe som skal være sikkert er at bilen spiser opp mye av budsjettet vi har. Vår bil betalte vi 230 000 for, med 50 000 i egenkapital. Vi er ikke på noen måte ribbet økonomisk, men det merkes rimelig godt at vi har en bil + lån på den. Husk, det er ikke bare selve kjøpet av bilen du skal betale, du skal betale drivstoff, veiavgift, vedlikehold, avdrag på lånet (kanskje renten går mer opp?), forsikring, osv osv.. mange bekker små ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå