Gå til innhold

hvordan kjøre underliggende C# kode fra en html side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan kode C#, men ikke finne dette ut selv? :p

Jeg gjetter.

Mulig jeg formulerte litt feil, men ikke en aspx side. Ren html. La oss si jeg har en "login.html" og en form med tekstfelt for brukernavn og passord samt en "login" knapp. Når jeg har skrevet inn brukernavn og passord og trykker login, så kjøres en C# kode fra et sted. Det fungerer fint med en aspx side, men jeg driver å lager en mobilside ut i fra en allerede eksisterende webside. Mobilsiden vil selvfølgelig få noe redusert funksjonalitet, men planen var å bruke C# koden som allerede er brukt.

Det var en som tipset meg om å bruke ren html også videre bruke underliggenende kode, istedet for å bruke webforms eller mobile web forms. Jeg tenker litt på hvordan for eksempel hvordan dette er løst på telenor sine mobile websider. Der er selve siden ren html, men for eksempel login funksjon etc bruker vel noe logikk som blir hentet fra en annen fil.

Lenke til kommentar

Login skjer på serversiden. Om du bruker ASP, PHP, CGI eller ren HTML der, er rivende likegyldig for hva som skjer på klientsiden (mobil eller PC). På klientsiden skal det uansett ikke være andre scriptspråk enn Javascript, eventuelt Flash. Det er ikke mulig å kjøre C#-kode, eller noen som helst annen kode enn JavaScript og Flash på klientsiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...